shock therapie

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Jan075

shock therapie

Bericht door Jan075 » zo okt 21, 2012 01:58

In overleg met me arts,krijg ik shock therapie.

Mijn vraag is hier,wie heeft er ervaring mee,want vind het erg eng.

gast129

Re: shock therapie

Bericht door gast129 » zo okt 21, 2012 11:43

Ik heb er geen ervaring, maar als het om elektro shock therapie gaat dan is dat niet geheel onschuldig. Wat ik er van lees is dat sommige mensen (blijvend) geheugenverlies krijgen en daardoor wordt het alleen maar toegepast als er echt geen andere optie meer is.

Er is een lange documentaire over depressieve mensen en hun oplossingen. Een van de personen heeft bovenstaande therapie ondergaan. Wellicht dat je er wat aan hebt:
http://tvblik.nl/vpro-thema/iedereen-depressief-1
Laatst gewijzigd door gast129 op zo dec 02, 2012 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan075

Bericht door Jan075 » zo okt 21, 2012 13:03

Oke bedankt ;-)

sabineclaase

Bericht door sabineclaase » zo dec 02, 2012 12:22

Ik heb ervan gehoord. Maar het schijnt niet echt te helpen.
In de PAAZ doen ze het veel.

Don't know... ik zag ze niet echt beter worden.

just-make-me-smile

Bericht door just-make-me-smile » vr dec 21, 2012 14:23

waarvoor is shock therapie goed? wat voor diagnose/problematiek moet je dan hebben.
Ik heb borderline en voel me wanhopig. Niks lijkt te helpen, Shock mij maar

Hope
Moderator

Bericht door Hope » vr dec 21, 2012 18:50

Volgens mij werkt shock therapie voor PTSS. Als ik het goed heb, wist het bepaalde nare herinneringen. Het is een vrij ingerijpende therapie.

Welke therapieën heb je geprobeerd om je borderline stoornis te leren leven? Ik zeg bewust ermee leren leven, dat het te genezen zou zijn, geloof ik zelf niet echt. Ik heb nu DGT gedaan en schematherapie en hierna staat nog MBT op het programma. Ik heb al heel veel geleerd, vooral de DGT gaf veel inzicht en praktische tips.
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

Gast1

Bericht door Gast1 » zo dec 23, 2012 18:49

Deleted
Laatst gewijzigd door Gast1 op vr mei 08, 2015 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Bericht door Gast1 » zo dec 23, 2012 18:50

Deleted
Laatst gewijzigd door Gast1 op vr mei 08, 2015 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

zuurkool

Bericht door zuurkool » ma nov 25, 2013 00:00

Onlangs heb ik met een arts gepraat die deze therapie uitvoert. Al zo'n 30 jaar slik ik antidepressiva verschillende soorten gehad, de een hielp beter als de ander. Sinds ruim twee jaar geleden in de diepste depressie gekomen die ik ooit gehad heb. In deze periode een zelfmoordpoging, twee maal opgenomen geweest en 20 weken dagtherapie gehad. Slik nu al een tijdje parnate, helpt een klein beetje maar niet genoeg. Mijn laatste strohalm is ECT, heb er veel over gelezen en gesproken met een paar mensen die het gehad hebben. De stroomsterkte is net genoeg om een fietslampje te laten branden. Met die stroompjes wordt een epileptische aanval gecreëerd. Dit alles gebeurd onder narcose als ook spierverslappers. Het schijnt dat er redelijk resultaten mee bereikt worden. Veel mensen hebben na een aantal behandelingen last van geheugenverlies, meestal hersteld dit binnen korte tijd, in enkele gevallen duurt het langer en heel soms blijvend. Maar noem eens een operatie zonder risico's?
Als ik toestemming krijg van mijn cardioloog, heb n.l. een maand of vijf geleden een hartinfarct gehad, dan denk ik dat ik het ga doen. Wat heb ik te verliezen, zo als nu houw ik ook niet lang meer vol.

HellGhost

Bericht door HellGhost » wo jan 13, 2016 18:22

Ik heb het gehad, niks eng aan hoor.

Plaats reactie