Wat houdt jullie tegen ???

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Sherry

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Sherry »

Wat mij tegenhoud, is dat ik niet weet hoe ik dit snel en pijnloos kan doen.
bloodforlife

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door bloodforlife »

familie, vrienden en t feit dat mensen me al heel veel geholpen hebben dat t zonde is t direct op tegeven
Sherry

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Sherry »

bloodforlife schreef:familie, vrienden en t feit dat mensen me al heel veel geholpen hebben dat t zonde is t direct op tegeven
Hoe heb je je familie verteld dan over dit zelfmoord-gebeuren?
bloodforlife

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door bloodforlife »

laten we het erop houden dat mijn ouders op het verkeerde moment thuis kwamen
Sherry

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Sherry »

Oei, dat was zeker pijnlijk voor ze.
Ellen B

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Ellen B »

Het feit dat ik weet dat ik er niks mee opschiet.

Het leven houdt niet op na de dood, je gaat gewoon verder in een andere demensie en in een andere vorm.
De gevoelens die je had voor je doodging, neem je echter mee.
Je schiet er dus niks mee op.
Het wordt zelfs nog moeilijker, omdat je ook nog eens last krijgt van schuldgevoelens t.a.v. degenen die je achter gelaten hebt.
Je ziet van 'bovenaf' hun lijden maar je kunt ze niet troosten.
En je gaat ook niet naar het licht zoals bij bijnadoodervaringen.
Nee, het gebied waar je terechtkomt is grijs en mistig. Er lopen allemaal andere zielen rond die ook zelfmoord hebben gepleegd, maar je kunt geen contact met ze maken, want iedereen is in zichzelf gekeerd. Eenzaamheid troef dus, tot je om hulp roept en verlost wordt uit deze donkere sfeer.

Je kunt niet ontsnappen aan je problemen. Je zult erdoorheen moeten, of je wilt of niet . That's Live !

Lees de volgende boeken maar eens als je moeite hebt om dit te geloven:
-De Duisternis Voorbij
-Ik hielp mijn gestorven zoon
helen

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door helen »

ik wil zo graag zelfmoord plegen maar weet niet hoe ik dat moet doen.
ik heb niemand om mee te praten, iedereen sluit me buiten.
me ouders mishandelen me. ik word er gek van.
FakeSmile

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door FakeSmile »

Wat mij tegenhoudt kan ik paar reden zeggen :

- Vanwegen mijn hondje.
zij is al mijn halve leven bij mij, en mij altijd troots als ik huilt.

- Vanwegen mijn beste vrienden : Dave, Danny en Daan.
Door hun heb ik al veel kunnen berijken, ze geven mij niet zomaar op.
Sycoza

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Sycoza »

Er zijn nog genoeg mensen die mij wat geflikt hebben om me zelfs geprobeerd hebben om te leggen, sommige mensen moet ik nog terug pakken voor ik zelf kan gaan.
Ray

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Ray »

Doelloos schreef:Mensen hier die zm willen plegen, wat houdt jullie tegen om het te doen ?????
Grappig genoeg vroeg ik mezelf dat ook af, was eerlijk gezegd verbaasd over hoeveel mensen hier terugkomen op deze site.
Als ik naar mezelf kijk leef ik ook alleen nog maar omdat het zo sneu is voor de rest om me heen, aan de andere kant, hoe lang duurt een rouwperiode? 3 maanden?
Wat ben ik dan eigenlijk moeilijk aan het doen? Ik heb geleefd en ik heb geleden en ik vind het welletjes, adieu.

Het enige waar ik vragen bij heb is hoe ik een afscheidsbrief moet opstellen die duidelijk uitlegt dat deze keuze mijn keuze is,
en moet je familieleden enzo apart toeschrijven of algemeen, met de een heb ik een betere band dan met de ander.

Als ik trouwens de verhalen lees over hulpverlening ben ik blij dat ik daar niet aan begonnen ben.
helen

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door helen »

eigenlijk houd mij helemaal niets tegen om het te gaan doen maar ik weet niet hoe, wanneer en waar ik het moet gaan doen.
ik ben het leven echt spuug zat, soms denk ik bij mezelf na ik heb nog een heel leven voor me, ik ben tenslotte nog maar 14.
ik wil er wel graag tussenuit, het word met een dag eerder
Elaine

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Elaine »

mijn familie en vrienden en kat en de gedachte dat het misschien ooit nog beter zal worden, ook al geloof ik daar niet echt meer in
-Larxene

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door -Larxene »

Wat houd mij tegen?
Een belofte.

Ik had alleen die belofte beter niet kunnen doen.
Nod87

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Nod87 »

Er is nog iemand die mij nog hoop geeft om door te gaan.

Voor de rest ook mijn angstaanjagende gedachten.
Unicorn

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Unicorn »

Een paar dingen, mijn vader heeft in 2000 een einde aan zijn leven gemaakt en mijn moeder zou eraan onderdoor gaan als ik het ook zou doen, hoewel ik nu ook vaak het gevoel heb dat ik haar toch alleen maar ongelukkig maak. Verder toch wel angst, niet eens zo zeer voor de dood zelf, maar meer omdat er niet echt makkelijke manieren zijn, om er een einde aan te maken en ik moet niet denken aan een mislukte poging en daarna ook nog zwaar gehandicapt zijn of zo. Misschien ook, al is het niet veel meer, toch nog een beetje hoop om ooit wat geluk te vinden...
Plaats reactie