Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

Botten

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Botten »

Omdat de wereld niet als een thuis aanvoelt en er niet mee eens bent wat er allemaal gebeurt.

Jezelf meer waard vinden dan deze *KNIP*wereld.

~Klaas-Jan, 10 november 2011: Ik begrijp dat de frustratie eruit moet, maar ik weet van meerdere personen die hier op het forum zitten, dat het geknipte woord erg veel emoties oproepen. Nogmaals, ik snap dat het er even uit moet.
QueSeraSera

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door QueSeraSera »

Botten, ik snap je frustratie, maar zou je het woord *KNIP* niet op deze manier willen gebruiken?
Ik kan nu een hele preek gaan houden over dat het een vreselijke ziekte is waarmee je niet moet spotten etc etc, maar ik neem aan dat dat niet nodig is. ;)
Verder TEM ik even of dat woord verwijderd kan worden.

~Klaas-Jan, 10 november 2011: Geen idee wat TEM is, maargoed. Woordjes geknipt.
kotyxxx

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door kotyxxx »

Als blijkt dat het enige doel in je leven slechts een kinderlijke illussie was en je nu doelloos ronddwaalt.
Smiley

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Smiley »

Geen reden.
WR8219

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door WR8219 »

Als de draaglast groter word dan de draagkracht en geen kans hebt op vermindering daarvan...
Memento

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Memento »

Omdat ik de waarschuwing "roken is dodelijk" op het pakje shag niet als serieuze optie neem ;)
Schorpioen

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Schorpioen »

In het verkeerde lijf geboren zijn...
Chronisch ziek zijn en niemand gelooft je...(reuma,...)
Mila

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Mila »

Roel schreef:Waarom zou je zelfmoord plegen ?

Een veelgehoorde vraag, zeker van mensen die niet uit eigen ervaring weten wat het is om zelfmoordgedachten te hebben. Wie wil er reageren en dingen noemen die een reden kunnen zijn om zelfmoord te plegen ?
Omdat ik mensen om mij heen heb die veel van mij houden, de wereld voor mij open ligt, ik in veel dingen goed ben, veel talenten heb, ik geld van de staat krijg, ik 'n dak boven mijn hoofd heb en ga zo maar door. En ik met dat alles nog steeds diep ongelukkig ben. Ik wil niet leven.
staystrongeverytime

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door staystrongeverytime »

Hm, ik denk gekleineerd worden door vrienden, als famillie er naar jóu weten niet genoeg voor je is, of je er btw vaak ruzie mee hebt.
Je een slecht zelfbeeld hebt, je idee hebt da tniemand er meer voor je is en je alleen maar die éindeloze pijn voelt.
Imissmybaby

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Imissmybaby »

Schuldgevoel. Je doet de mensen in je omgeving alleen maar pijn.
Je kunt niks bijdragen aan het leven,want je sleept je schuldgevoel overal met je mee.
Verlies. zorgen. geen hoop meer.
Dat zouden mijn grootste redenen zijn.
Sherry

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Sherry »

Als je gepest wordt, moet je zeker geen zelfmoord plegen. De personen die je pesten gaan je juist uitlachen. Gun ze dit niet! Ik ben vroeger ook gepest, maar als ik nu gepest zou worden dan weet ik 100% al wat ik zou doen. Ik zou zeker weten terugpesten. Ga gewoon naar de docent, vroeger durfde ik dit ook niet. Maar als je dit niet doet wordt je meer gepest en voel je je nog slechter. Probeer je angst te overwinnen. Makkelijk gezegd dan gedaan, maar je zal het moeten proberen.
Kittycat

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Kittycat »

Als je als klein meisje altijd gepest werd.
Als je moeder niet geestelijk in orde was bij het groot worden.
Als je grootvader zijn handen niet thuis kon houden.
Als je naar een kostschool werd gestuurd.
Als je eerste liefde een harde klootzak blijkt te zijn.
Als je je 20ste verjaardag in een enge gevangenis mag vieren en 21 toch ook.
Als je familie je laat vallen.
Als je hard werkt om financieel stabiel te staan en je ex breekt bij je in en steelt al waar jij voor had gespaard.
Als je niet meer genoegen wilt nemen met overleven maar wilt leren hoe je een gezond, stabiel leven moet leiden. Al bent in je eentje.
Als je van deze eenzaamheid genoeg hebt.
Als je de vader van je kind moet laten gaan omdat hij toch voor zijn carrière kiest.
Als je dag te snel gaat maar geen tijd voor jezelf hebt gegeven.
Als je je nooit goed genoeg voelt voor je mooie dochter, die perfect is.
Als je je kind niet durft aan te raken als ze bij jou in bed kruipt.
Als je de waarheid over haar pappa niet kan vertellen.
Als je vader zelfmoord pleegt en jou ervan beschuldigt.
Als je elke sterfdag zijn zelfmoordbrief in de bus krijgt.
Als je moet toegeven dat je beter geen relatie mag aangaan want daar ben je niet goed in. En je had nog wel zooo je best gedaan.
Als je het gevoel krijgt dat je vader in je huis spookt.
Als je niet meer het gevoel hebt dat je je gelukkig kan voordoen.
Als je je vies, bekeken, schuldig, agressief, verward, niet goed genoeg voelt.
lambert

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door lambert »

sorry mensen maar er is geen reden om zelfmoord te plegen
ik heb er net een meegemaakt van een goede vriend
je weet niet hoe een mens zich voelt die achterblijft
mijn vriend was vader van 3 kids 8 6 en een van 5 die kunnen het niet begrijppen waarom ik trouwens ook niet
kijk om je heen vraag je hebt meer vrienden met wie je praten kan dan jezelf denk sluit je niet af praat met iedereen ze zullen je zeker helpen en geloof me ZE KUNNEN HET OOK!!!!!!!!
mijn vriend kan niet meer vragen omdat hij zichzelf afsloot voor iedereen en dat is in mijn ogen juist verkeerd dat moet je dus nooit doen!!!!!
ik ben zelf geen prater maar ik kan wel goed luisteren ik denk dat dat in zo,n geval ook veel beter is als jij jezelf uit tegen over je vrienden waarvan jij denkt dat je ze niet hebt weet ik ZEKER dat het oplucht en dat je dan ook veel beter in je schoenen staat
geloof me

een achterblijver
Schorpioen

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Schorpioen »

Iemand anders kan mijn job krijgen en zal die met veel meer enthousiasme uitvoeren dan ik de laatste tijd.
gast129

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door gast129 »

Sherry schreef:Als je gepest wordt, moet je zeker geen zelfmoord plegen. De personen die je pesten gaan je juist uitlachen. Gun ze dit niet! Ik ben vroeger ook gepest, maar als ik nu gepest zou worden dan weet ik 100% al wat ik zou doen. Ik zou zeker weten terugpesten. Ga gewoon naar de docent, vroeger durfde ik dit ook niet. Maar als je dit niet doet wordt je meer gepest en voel je je nog slechter. Probeer je angst te overwinnen. Makkelijk gezegd dan gedaan, maar je zal het moeten proberen.
Helemaal mee eens Sherry. Pesters zoeken vaak makkelijke slachtoffers, mensen die niets terug doen. Zodra je weer woord gaat geven of fysiek verhaal gaat halen zal het ophouden. Hoewel iedereen in zijn leven wel eens gepakt wordt, kan het voor school voor sommige een helse tijd zijn. Vergeet niet dat school een tijdelijk fenomeen is. Je zal hoe dan ook verbaal of fysiek moeten gaan ontwikkelen om daar onderuit te komen. Dat zal moeilijk zijn als je onder aan de ladder staat, maar verandering begint bij erkenning. Meestal zijn de pesters ook niet uitgerust met bijster veel intelligentie. Goede kans dat middelbare school voor hun het hoogtepunt in hun leven was.
Plaats reactie