Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

belofte

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door belofte »

- chaos in het hoofd
- chaos in het leven
- geen/weinig echte vrienden
- kleine familie waar altijd ziekte is
- niet gemaakt zijn om te leven
- geloven in God en weten dat er na de dood het beter zal zijn, geen pijn meer, geen verdriet meer, geen oneerlijkheid meer.
- te rationeel overkomen waardoor mensen je soms niet serieus nemen.
- pijn in het hart
- geen behoefte hebben aan weer een nieuwe morgen, een nieuwe morgen die alleen maar weer puinhoop biedt.
- anders zijn dan anderen, qua seksualiteit, qua denken en qua doen... nergens echt bijhoren.


tsja... er zijn zoveel redenen om zm te plegen... ik zou de wereld een plezier doen... maar mijn ouders niet.
'nander

Re:

Bericht door 'nander »

alex schreef:mensen die niemand of niets hebben om zich aan vast te houden. Geen voorspoed in werk of relatie, of geen vrienden. Geen geborgenheid kunnen vinden is ook zoiets.
Dat dus allemaal.
Ik zou er nog zo verschrikkelijk veel over willen/kunnen vertellen, maar pffff...
Bovendien schaam ik me er ook heel erg voor.
Het komt erop neer dat ik het kind in mij naar boven haal en terug naar een soort moederlijke liefde verlang (toen je je nog nergens druk om hoefde te maken) :oops:
Om m'n "klein zijn" naar boven te halen, voel ik me toch wel fijn en veilig, zelfs geborgen, dat soms ook ineens kan uiten in verdriet door tegelijkertijd een gemis. Maar ergens accepteer ik dat kind in mij ook niet van mezelf, nogal vreemd gedrag en ook dat is een reden waarom ik denk: Wie wil mij nou, als een soort volwassen kind?
Ik vraag me nog altijd af waar dat vandaan komt, of dat met m'n rotjeugd te maken zou hebben gehad waar ik in internaten heb gewoond (van mijn 6e t/m mijn 26e, je leest het goed), daar waar ik ook ooit een eerste idee over zelfmoord kreeg. Ik was altijd het haasje (kreeg altijd op m'n donder) daar waar anderen tegen je stonden te provoceren, werd gepest en sloot mezelf op waardoor ik m'n eigen wereldje ben gaan creëren. In mijn eigen kamer, de enige plek waar ik me echt veilig voelde. Dat heb ik nu nog altijd: Thuis is mijn veilige plekje, alles daarbuiten is "vijandig". Zeker omdat ik ook nog een autisme spectrum stoornis heb.

Qua werk voel ik me ook al heel beperkt omdat ik door mijn autisme stoornis niet goed kon en kan leren, waardoor ik hooguit op sociale werkplaats had kunnen functioneren, of vrijwilligerswerk.
Ik voel me daardoor heel beperkt in beroepskeuze's, omdat ik er nooit voor heb kunnen leren. Ook dat kan ik toch niet zo goed accepteren als ik eerst vermoedde: Naïviteit.
En het stereotype gedeelte van mij door die verdomde autisme accepteer ik niet van mezelf. Maar ik, en niemand niet, kan er iets aan doen.
Soms voelt alles daardoor uitzichtloos in liefde, geluk en werk.

Meer redenen: Alleen maar anderen wél gelukkig zien doen, zonder zelf echte liefde te hebben gekend.
En altijd pech hebben met alles, je overal aan ergeren of miskopen doen, en een onzeker persoon als ik durf nooit terug te gaan naar de winkel.
Het enige wat ik wil is slapen, zodat je alle ergernissen niet meer hebt. Het liefst voor eeuwig.

Oja, hoe kon ik dat vergeten? Migraine is voor mij ook een reden om erover te praceseren.
Dan ben je al een stuk verder heen dan wanneer je niet voor pampus ligt. Wellicht gebeurd het wel een keer op zo'n dergelijk moment.

Sorry dat ik hier zo mijn hart lucht hoor, maar ik op dit tijdstip, in je eentje thuis zittend, kon ik nergens anders mijn hart luchten dan hier.
paashaas

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door paashaas »

Van het eerste leerjaar tot het laatste middelbaar gepest worden.
Pesterijen zijn begonnen door iemand die een leugen over me verspreidde.
Thuis geloofde men ouders me niet, de schuld lag bij mij volgens hun.
Ik heb dikwijls diep gezeten(nu trouwens nog altijd), nog nooit geen relatie gehad in mijn 21jarige leven.
Mensen vertrouwen kan ik heel moeilijk omdat men vertrouwen vroeger enorm misbruikt is geweest.
Gedurende 2jaar ben ik psychologisch begeleidt geweest met enig effect maar dit is nu terug verdwenen.
Nu heb ik een perfecte job alleen heb ik gevoelens gekregen voor een vrouwelijke collega met 2kinderen.
Zij heeft ook gevoelens maar het lijkt er een beetje op alsof ze met mijn voeten aan het rammelen is.
Thuis loopt alles ook weer spaak omdat men ouders niet in mij geloven en me steeds behandelen als een klein kind.
De laatste week doe ik niets anders dan tranen laten omdat het zo aan mijn binnenste vreet.
Mijn verleden, alles wat ik heb meegemaakt kan ik gewoon niet loslaten omdat ik er zelf ook van overtuigt ben geraakt dat het allemaal wel degelijk mijn fout was.
Het liefst van al zou ik er gewoon een einde aan maken maar ik durf er eerlijk voor uitkomen dat ik er geen lef voor heb om mezelf iets aan te doen.
Ik breng mensen alleen maar ongeluk, zelfs gewoon maar door mijn aanwezigheid...
Ik ben ten einde raad...
naomi158

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door naomi158 »

Als je denkt dat je niet op deze wereld hoort. Dat hij niet voor jou gemaakt is en jij er niet in past.

Als je veel alleen bent en je ervoor schaamt, als je gepest wordt en altijd ruzie met je moeder hebt en haar haat.

Je de druk van het leven niet aan kan en niemand begrijpt je en je kan het ook niet uitleggen.

Misschien is de wereld dan wel beter af zonder jou.
Is het niet beter gewoon dood te zijn dan dat je leeft terwijl je dat eigenlijk niet wil?
Remember

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Remember »

Ik denk dat het niet uit te leggen is, dat het niet te omschrijven valt.
Het is een onbeschrijfbaar gevoel van binnen, dat je zo moe maakt.
Voor mij is het onbeschrijfbaar om een reden op te noemen, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Liefs, Remember.
Lost_Soul

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Lost_Soul »

EENZAAMHEID, EENZAAMHEID, EENZAAMHEID...

Eenzaamheid wordt mijn dood...
Lost_Soul

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Lost_Soul »

Dat gevoel went gewoon nooit, Godverdomme... :cry:
ZoMoe

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door ZoMoe »

Wanneer je leven een constante strijd is om te overleven. Net wanneer je denkt dat het allemaal wel weer een beetje loopt, BAM, de volgende klap.... kanker, huis afgebrand, broer heel jong dood in bed gevonden, veel ziek zijn, operaties etc etc... heb ik het nog niet eens over de "normale"dingen die fout kunnen gaan zoals werkloos worden, weinig vrienden hebben, bezeikt worden door je lief, misbruikt worden etc etc want dat komt er nog bovenop en voila, je receptuur om dood te willen is klaar.... ik ben er dus ook helemaal klaar mee en ben liever nog vandaag dan morgen weg... zie het echt als een bevrijding als ik niet meer op deze planeet ben, enige mooie aan deze planeet is de natuur en de dieren, de mensheid is zo verdorven als wat dus ook dat zal ik niet missen.
Ben nu veertig en moet er niet aan denken dat ik nog op deze manier veertig, of zelfs tien jaar verder moet......
dus denk dat ik eens goed ga bekijken hoe ik op een milde wijze kan maken dat ik hier weg kom!
Teveel verdriet en boosheid waar ik mee loop te kampen en nee, praten helpt me niet, wordt er niet beter van en het gaat ook niet weg. God, geloof ik niet in......
Weet niet meer waarvoor ik het doe, mijn moeder, tja, die zal er zeker pijn van hebben als ik weg ben maar ook zij kampt met zelfmoordneigingen en zal het als geen ander kunnen begrijpen dat ik helemaal klaar ben met kanker hebben, spuiten moeten zetten iedere dag, pijn in mijn lijf, vrienden die oppervlakkig zijn en je niets aan hebt als het erop aankomt, enz enz enz...
Ben er zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo klaar mee met dit KUTleven... het is gewoon niet eerlijk verdeeld, de een krijgt meer dan hij aankan en de ander fietst door dit leven alsof het een lachertje is.......................
Lientje

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Lientje »

Als je te maken hebt met mensen met narcisme, en ze je eigen kind zijn.
Je het gevoel hebt dat het allemaal aan jezelf ligt.

Het doel van je leven kwijt zijn,

als je kinderen niet meer van je houden
als mensen zeggen dat je die en die fouten hebt gemaakt in je leven,

als je denkt dat je het goed deed, maar volgens hun helemaal verkeerd
JJ1988

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door JJ1988 »

Een reden voor mij om er mee te stoppen is als je in je leven al zo vaak bent misbruikt,je kindje verliest en dat er zo vaak met je gevoel gespeeld word dat je op een gegeven moment het positieve niet meer kan onderscheiden van het negatieve.

Ik heb in 1 jaar zoveel voor de kiezen gehad, dat is niet meer op 1 hand te tellen. En je wil niet weten wat er de rest van mijn leven is gebeurt, en die gedachte maakt me helemaal gek!

Kitty

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Kitty »

Te moe om te knokken,
Te moe om verder te gaan,
Te moe om om nog weer hulp te vragen,
Te moe om iedereen om je heen er ook aan onderdoor te zien gaan,
Te moe om......
Sabine1982

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Sabine1982 »

Liefdesverdriet en het jezelf niet kunnen vergeven.
Sabine1982

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Sabine1982 »

Ik geef mezelf er de schuld van dat hij er vandoor ging.
Maantjje

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Maantjje »

Elke keer vertrouwen geven aan mensen en toch weer weglopen, zomaar, om niks.. weer verdriet, weer pijn..
QueSeraSera

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door QueSeraSera »

Er zijn genoeg redenen om het te doen:
Ben nooit echt volmaakt gelukkig geweest
Heb klap op klap te verduren gehad
Ben zo vaak besodemieterd geweest door mensen die ik vertrouwde
Ik voel me waardeloos, nutteloos
Er zijn altijd zoveel dingen van me verwacht die ik niet kon waarmaken
Ik ben altijd (te) druk in m'n hoofd
Alles is me te veel geworden
Ik ben het vechten moe...
Plaats reactie