Stel een vraag aan de persoon onder je

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

niet blind maar ik denk wel dat we dan allemaal lenzen hebben die je bij de geboorte automatisch ingebracht krijgt of zo..


wat doe jij als je je irriteert aan iemand op de app
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

gewoon uit zetten :wink: vind het wel irritant dat als ik iemand opbel dat ze dan gelijk zien dat ik
watts app heb.

door de droogte kunnen nu alle huizen gebouwen gaan verzakken in de toekomst omdat het grondwater peil zakt.
zou het niet verstandig zijn om daar nu al rekening mee te houden met nieuwe huizen bouwen.
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door hana »

Over wat voor een huizen heb je het? Want de huizen die hier verzakken door het zakken van het waterpeil zijn vooral monumentale huizen, dus huizen uit de binnenstad, en oude boerderijen. Die zijn soms niet onderheid en zo wel dan zijn de palen van hout en kunnen ze gaan rotten zodra het water zakt, waardoor het hele gebouw kan zakken.
Een gemeente hier in de buurt doet er alles aan om deze waardevolle huizen juist te behouden en ook om de historische binnenstad te houden zoals die is. Wat voor hun betekent dat ze mee moeten zakken met het waterpeil (vraag me niet naar de technische details ... is al twee jaar geleden dat ik me daarover heb gebogen) of dat ze de hele boel moeten ophogen.
Probleem is trouwens ook niet alleen op hun binnenstad van toepassing maar ook op de wijken eromheen: tuinen zakken bijvoorbeeld, daar hebben wij ook last van.

Maar inderdaad als de gebouwen geen speciale waarde hebben in de gemeenschap zou je ze kunnen vervangen. Ik woon in een klei en veen gebied en hier onderheien ze alles (behalve dus de tuinen en stoepen/opritten), hier verzakken de huizen niet (meer). Als je je dus afvraagt waarom zoveel mensen trappetjes voor hun deur hebben hier, is het dus door de verzakkingen :wink:


Wat zou jij nog een keer leuk vinden om te leren?
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

@hana ik bedoel eigelijk alle huizen/gebouwen wat is of gaat verzakken door dat het grond waterpeil zakt. dan gaat het verzakken bij jullie wel snel, hoop wel dat je niet binnenkort door het dakraam naar binnen moet :) ? neemaar ik heb er ook geen verstand van, maar weet wel dat het peil hier in anderhalf jaar een halve meter is gezakt en dat is erg veel. de gemeente doet hier veel aan overstort. dat is overtollig water weer via weilanden in de grond te laten zakken. oja we hebben hier sprengen en die geven veel minder water aan de beken als 2 jaar geleden. best wel zorgelijk als ik erover nadenk.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
een instrument bespelen.

is de droogte van de laaste 2 jaar toeval? of moeten wij ons echt zorgen gaan maken
dat het klimaat snel verandert?
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

denk dat we ons geen zorgen moeten maken over het klimaat.. maar denk dat ze het gewoon niet bij geregend krijgen omdat ze het steeds weg laten lopen omdat anders heel nederland zo gezegd onder water ligt... maar euhh dat systeem een beetje tegen zichzelf nu werkt doordat wij nu voor het 2de opvolgende jaar een hele drogen zomer hebben.. en ja dus staat nederland zo gezegd droog.. en weten we gewoon effe niet waar we het water vandaan moeten halen.. omdat het gewoon niet genoeg bij gevuld is nog allemaal heel handig not....

waarom mogen behandelaren wel zwart wit denken en verdienen ze toch nog een berg geld er mee ook nog ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door soulsearcherx »

Geen idee, die vraag zou ik mijn psycholoog ook nog altijd willen stellen :evil:
(inmiddels heb ik nog een officiele klacht ingediend bij die instantie)

Kan jij tinderen? Kan jij op basis van een gezicht zeggen: go or no go?
Of vind jij het ook te oppervlakkig?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

tinder is opervlakkig en alleen maar op sex belust sorry dat ik het zo zeg...


waar ben je trots op wat je vandaag gedaan hebt
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

dat ik toch naar het verpleeghuis ben geweest. ik wou eerst niet gaan, maar toch doorgezet
en heb was gezellig daar :)

hou je van vakantie? en ga je ook naar het buitenland toe?
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Ja en ja maar ook altijd super blij als ik weer thuis ben en halverwege altijd spijt van mijn reis.

Waar word jii vrolijk van?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

van me huisgenootje lian


wat doe je liever niet maar je doet het omdat het moet ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Pietje »

Mensen groeten, soms gaat het niet anders.

Als Jij een dag compleet zelf in mocht richten hoe zou die er dan uitzien?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
stuck
Berichten: 1486
Lid geworden op: za dec 22, 2018 11:31

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door stuck »

Een dagje op reis met iemand die helemaal gek is op mij, ik helemaal gek op haar....maak niet eens zoveel uit waar we zijn of wat we gaan doen, gewoon genieten van elkaar gezelschap. En als ik dan toch moet kiezen...dan ergens in Italië in de ongerepte natuur of bij het water zonder klok of tijdsbesef :) Dromen maar...

Wat staat bovenaan jouw bucket list?
Scrape away the saddest layer of sadness and that's where you'll find me...
Blossem-Flower
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma feb 05, 2018 17:02

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Blossem-Flower »

Uit een vliegtuig springen.




Wat zal je nooit willen doen.
if you're looking for me.. go where the waves break to where the sea kisses the earth because only there rests my hea
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door change »

Doodgaan, maar ook absoluut niet oud worden op deze manier

Wat zou je doen met een miljoen ?
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

Verhuizen ik neem hope mee :D en mijn huisgenootje l.. en dan zien we daar op het prachtige eiland in de zon met z'n alle wel wat we met dat geld gaan doen :swingen:



Wat doe jij het eerst als je wakker wordt
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie