Stel een vraag aan de persoon onder je

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Pietje »

Waar, al zou ik wel kijken wie je ermee raakt en diegene zo goed mogelijk achter laten anders word het verdriet alleen maar verschoven naar die ander. Wanneer iemand kinderen heeft vind ik het wel anders dan wacht je tot een acceptabele leeftijd. Ik vind wel dat iemand die die keuze maakt alles geprobeerd moet hebben om het leven dragelijker te maken.

Zou de levenseinde kliniek makkelijker toegankelijk moeten zijn?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
freya25
Berichten: 104
Lid geworden op: do feb 14, 2019 23:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door freya25 »

Ja absoluut. Voor mij is de drempel al te hoog omdat ik op mijn vingers kan natellen dat ik wordt afgewezen omdat ik niet uitbehandeld ben. Exacte cijfers heb ik zo niet maar las ze laatst ergens en schrok het lage aantal mensen dat geholpen wordt in verhouding tot de aanvragen. Helemaal als je het vergelijkt met het aantal zelfmoorden. Ik denk dat betere toegankelijkheid het aantal impulszelfmoorden zou tegengaan en traumagevallen onder bv treinmachinisten zou verlagen.

Zou jij het je partner/ naasten vertellen als je zelfmoord gaat plegen?
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

nee niet aan familie, eigelijk aan niemand omdat ik niet iemand wil kwetsen.
oja en natuurlijk dat ze het kunnen tegenhouden :wink:


vind je ook dat de houdsbaarheid datum overdreven is? ( vroeger bestond het niet)
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Ik denk dat het voor sommige producten (oa suiker) onzin is maar voor veel versproducten houd ik wel de houdbaarheidsdatum aan.

Mensen houden zich teveel bezig met zinloze social media en te weinig met echte belangrijke informatie uit de maatschappij zoals het nieuws
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

Waar... daarom ben ik ook al vanaf Facebook aan het over gaan naar Instagram zodat ik alleen nog maar foto's kwijt kan :lachen1:


Euhhh welke game speel jij het meest op je telefoon
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Wordfeud

Wat is momenteel het belangrijkste in jouw leven?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Gebruikersavatar
thePhoenix
Berichten: 68
Lid geworden op: do mei 30, 2019 23:14

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door thePhoenix »

Mijn vriendin

Op welke bioscoopfilm kan je niet wachten om te bekijken?
De vrije mens denkt over niets minder dan over de dood. Zijn wijsheid is niet een denken over de dood, maar over het leven.
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Dat was toch wel Marvel's Endgame. Maar die heb ik een paar weken terug gezien. Nu zou ik het eigenlijk niet weten.

Als je drie dingen mee mocht nemen, wat zou jij dan meenemen naar een onbewoond eiland?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

hope... :wink:
zwemkleding
fototoestel


hoelang kan jij boos op iemand blijven ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
thePhoenix
Berichten: 68
Lid geworden op: do mei 30, 2019 23:14

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door thePhoenix »

Ligt eraan wat er gebeurt. Voor een basis iets, niet langer dan een dag. Meestal na een nacht slapen, is het wel over.
Als je weken/maanden ongerechtvaardigd wordt behandeld en constant gezeur over je heen krijgt.. Dan misschien voor de rest van mijn leven.....



Als je zou moeten emigreren. Wat zou jou bestemming worden?
De vrije mens denkt over niets minder dan over de dood. Zijn wijsheid is niet een denken over de dood, maar over het leven.
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door kleintje1980 »

zoals evelien gister voor de grap zei kleintje is je volwassen ik naar timboektoe toe of zo..... dus denk dat ik daar naar toe moet imigreren om mezelf terug te vinden :lachen1:



wat zou jij nog een keer willen doen in je leven ? als je de lotterlij wint
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door celine »

Ja ik vind zelfmoord zeker een eigen keuze !
Je leven is van jou ,en mocht je deze keuze nemen dan vind ik dat je daar recht op hebt om het wel of niet te doen .
De mensen die het doen ( mijn vader ) doen het niet zomaar !
Maar ik heb zijn besluit altijd kunnen begrijpen ,en weet dat zijn leven voor hem niet meer leefbaar was ,en dat het voor de rest van het gezin ook grote spanningen gaf en dat vooral voor mijn moeder !








Wat is op dit moment het dierbaarst in je leven ?
Gebruikersavatar
thePhoenix
Berichten: 68
Lid geworden op: do mei 30, 2019 23:14

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door thePhoenix »

Mijn relatie met mijn vriendin



Geven huisdieren soms meer troost dan mensen?
De vrije mens denkt over niets minder dan over de dood. Zijn wijsheid is niet een denken over de dood, maar over het leven.
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door harry »

ik denk het wel. huisdieren zijn trouw, ze kunnen niet echt denken, maar gaan meer op het
gevoel af hoe zijn/haar baasje zich voelt.

het gaat weer lekker met die rond lopende tb`s sers. is het niet het beste dat ze eerst de hele behandeling afmaken zonder
verlof en dan pas bekijken of ze echt weer veilig zijn voor de maatschapij?
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stel een vraag aan de persoon onder je

Bericht door Hope »

Denk dat dat lastig is. Onderdeel van de behandeling is functioneren in de maatschappij en om leren gaan met de triggers daarin. Dat kan niet zonder af en toe ook in de maatschappij te komen en te ervaren waar je nog moeite mee hebt.

Probleem schijnt trouwens een stuk groter te zijn dan wat in de landelijke media komt. En ik was ooit goed bevriend met een tbs'er en actief betrokken bij zijn terugkeer in de maatschappij. Het gaat echt wel heel gecontroleerd. Hij moest vertellen waar hij heen ging en werd een paar keer per dag gebeld om te vragen waar hij was. En dan moest ik ook aan de telefoon komen en vragen beantwoorden. Nam hij niet op, startte gelijk een grote zoekactie. Dus ik denk dat het ook wel een beetje aan die kliniek ligt.

Sommige misdaden zijn onvergeeflijk en wanneer 100% vast staat dat iemand het heeft gedaan, mag hij/zij de doodstraf krijgen?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Plaats reactie