Wat zou jij graag nog willen doen?

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Zou jij nog iets speciaals willen doen voordat je er een eind aan maakt?

Ja (licht toe)
65
56%
Nee (waarom niet)
25
21%
Nog niet bij stil gestaan
27
23%
 
Totaal aantal stemmen: 117

Deniz

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door Deniz »

als je echt dood wilt heb je denk ik niet eens meer de guts om dat soort dingen te ondernemen,
wel als je die gedachten hebt, kun je nog bedenken,

ok ik ga een reis doen en kijk hoe ik me daarna voel en DAN beslis ik
maar als je al besloten hebt, ben je vaak al zo kapot geestelijk en of lichamelijk

dat je dat zelfs al niet meer uitmaakt,

ik denk dat je je veel terug gaat trekken en bedenkt hoe je het zo correct mogelijk kunt achterlaten en zo netjes mogelijk wellicht nog,
de nodige 'troep' alvast verwijderd zodat 'zij' dat straks niet hoeven te doen,

als je daar ook al nog energie voor hebt en dan misschien nog een brief schrijft,

maar ik zou denk ik niet verder komen dan,

(sorry) ik kon niet meer, bedankt voor alles.

omdat mijn gedachten er vaak zijn maar de impulsen komen opzetten vooral tijdens eetbuien,
dan ben ik ineens weer (onvoorbereid) in die mood.

en zou ik niet verder komen dan alles in de evt. 'rotzooi' achter te laten want het zal dan wel chaos zijn, als het eten lange tijd niet goed gaat en dat ik dan nog snel schrijf

dat briefje met ik kan niet meer, bedankt voor alles

bedankt zelfmoord-forum.nl
cosmicdancer
Berichten: 6
Lid geworden op: ma mei 23, 2016 10:10

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door cosmicdancer »

1234567 schreef:ik zou ook nog een mooie reis willen maken.
Met iemand die ik vertrouw en waar ik me op m'n gemak bij voel en mezelf kan zijn.
Een goede vriend of vriendin of partner.
Of een leuk groepje, waar ik me verbonden mee voel.
Hoi,
Zou je ook alleen durven gaan? En zo nee, waarom niet?
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door change »

@cosmicdancer

Durven wel, maar voel me dan moederziel alleen van binnen en naar. Dat trek ik niet meer alleen Ik heb in het verleden ook een reis gemaakt naar Dominica, Caribisch eiland, moederziel alleen. Ik schiet dan helemaal in een kramp en sluit me af emotioneel. Het lukte dan ook helemaal niet om echt contact te maken met anderen aldaar, alleen poker-face, groot houden en oppervlakkig. Daarna ben ik in een alcohol crisis geraakt en op open afdeling en daarna alleen maar bergafwaarts. Doordat ik emotioneel dicht zat en nog steeds grotendeels.

Maar als ik doorga zoals ik nu bezig gaan, zal dat veranderen en liggen er echt nog mooie reizen in het verschiet. Ik zou erg graag nog is een mooie reis maken of meerderen. De wereld zien en genieten.

Jij ?
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
cosmicdancer
Berichten: 6
Lid geworden op: ma mei 23, 2016 10:10

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door cosmicdancer »

1234567 schreef:@cosmicdancer

Durven wel, maar voel me dan moederziel alleen van binnen en naar. Dat trek ik niet meer alleen Ik heb in het verleden ook een reis gemaakt naar Dominica, Caribisch eiland, moederziel alleen. Ik schiet dan helemaal in een kramp en sluit me af emotioneel. Het lukte dan ook helemaal niet om echt contact te maken met anderen aldaar, alleen poker-face, groot houden en oppervlakkig. Daarna ben ik in een alcohol crisis geraakt en op open afdeling en daarna alleen maar bergafwaarts. Doordat ik emotioneel dicht zat en nog steeds grotendeels.

Maar als ik doorga zoals ik nu bezig gaan, zal dat veranderen en liggen er echt nog mooie reizen in het verschiet. Ik zou erg graag nog is een mooie reis maken of meerderen. De wereld zien en genieten.

Jij ?
Zoals je het uitlegt snap ik waarom je niet alleen wilt. De eenzaamheid komt binnen en je kunt dan niet even troost zoeken want je kent helemaal niemand. Ik heb alleen gereisd en vond het in het begin zwaar, mijn angsten kwamen op. Grote paniek icm allergieen die op dat moment sterker naar voren kwamen. Ik voelde me dan echt op mezelf aangewezen. Maar na een tijdje, een paar maanden soms, ging het beter. Uiteindelijk goed dat ik die reis gemaakt hebt, want ik had het niet willen missen :) ook in Italie heb ik een paar mooie reizen gemaakt.

Reizen met anderen zijn in mijn ervaring niet zo goed... Ik wil anderen niet tot last zijn met mijn zielenpijn. Ik heb gemerkt dat hier weinig ruimte voor is. Als ik in een dip schoot werd de ander geirriteerd en kwaad. Ik ga hierdoor liever alleen. Wil een ander niet lastig vallen...Ook zat ik vast in een rol van entertainer (niet als mezelf dus) om de ander te vermakenwant voor mijn eigen gevoel was geen ruimte. Dit kost veel energie en kwam ik niet tot genieten.

Wat is jouw droombestemming? Misschien heb je er meerderen.

Op moment voel ik me niet stabiel genoeg te reizen, ook niet met een partner. Dat ik er een paar dagen ben, en dan zsm terug naar huis wil :oops: Al .
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door change »

Ja klinkt wel fijn dat je er toch van hebt kunnen genieten. Wat voor allergie ? Ik was vroeger heel allergisch voor stof en had regelmatig verschrikkelijke allergie-buien. Toen ben ik minder suiker gaan eten, dat was een uitkomst ! Nu nooit meer allergisch. Maar Dus geen hoge concentraties suiker meer voor mij, maar hartigheid en zout des te meer :oops:

Het maakt mij eigenlijk niet uit waarheen. Alles zou, als ik met iemand zou gaan waar ik een beetje mezelf kan zijn en geen competitief gezeik, als een soort opluchting voelen. Van Afrika tot in Amerika, de Himalaya tot in de woestijn.

Ik had een keer een grote trip gemaakt met ex en ondanks de angsten en emotioneel dichtzitten, behalve naar vriendin dan, was het heel mooi en fijn. Curaçao, Aruba en Suriname, bij elkaar een maand. Vooral Curaçao vond ik zo fijn. We verbleven toen een week bij haar vriendin, die ons ook het eiland liet zien. Zo bijzonder, aan de andere kant van de Atlantische oceaan. Tropisch klimaat daar, Caribisch. Zo mooi en fijn en magisch was het. Andere wereld, ander leven. Heb er nog vaak aan teruggedacht met pijn en verlangen. Lekker met een ijskoude rum-cola op het terrasje of de veranda met het geluid van paradijsvogels om je heen. Magisch als in een droom. En daar op die veranda hingen mooie kleurrijke koperen/of tinnen afbeeldingen aan de muur van Caribische taferelen en het hele jaar door kerstlichtjes, in de plantenbakken. En in Suriname was de jungle zo bijzonder.

Zonder angsten zou ik een wereldreiziger geworden zijn denk ik.

Nu ik eraan denk zit schoonzus in m'n hoofd. Dat is nooit meer mogelijk voor jou ! En als je gaat wil ik er niets van weten, jij bestaat niet voor mij. Jij bent niets in mijn ogen. Daar deal ik dus mee dagelijks. En dat maakt reizen heel moeilijk zulke angsten en gedachtes.

Aan de ander kant denk ik dat schoonzus wel verheugd zou zijn als ik zou reizen en mss wel nieuwsgierig. Nee toch niet !! Pff
maar wel, hij doet wat leuks, hij is in beweging. Schoonzus heeft ook veel gereisd, reisleidster geweest. Misschien denkt ze dan ' ik zou ook weer willen reizen, ik ben wel jaloers op 1234' ik ga ook weer wat plannen. Hoe zou het geweest zijn voor hem ? Ik ben eigenlijk wel blij voor hem ergens dat hij zoiets doet en hoop dat hij er een beetje van kan genieten want hij heeft denk geen gemakkelijk leven. En ik (schoonzus) heb m'n eigen geluk ook wel, dus hoef die jongen niets te misgunnen. Ik heb m'n kindjes, dat is al het geluk dat ik me kan wensen. 1234, ik hoop dat jij ook wat geluk vindt in het leven.

Wat vond jij mooi op je reizen ?
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door kleintje1980 »

het klinkt heel simpel maar het is het niet een eigen boek uit geven...
en tja multi miljoniar zijn voor 1 dag :lachen:
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Michael32
Berichten: 1502
Lid geworden op: ma mei 30, 2016 21:16

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door Michael32 »

Een date hebben met Justin Bieber en Christiano Ronaldo :swingen:
Waanzin is, altijd hetzelfde blijven doen , maar toch een andere uitkomst verwachten. :hart:
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door change »

Hij speelde gister !
Hij kijkt altijd naar dat grote scherm of z'n haar goed zit 8)
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Michael32
Berichten: 1502
Lid geworden op: ma mei 30, 2016 21:16

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door Michael32 »

Bij beide zit hun haar standaard perfect
Waanzin is, altijd hetzelfde blijven doen , maar toch een andere uitkomst verwachten. :hart:
Gewoon_Ikke

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door Gewoon_Ikke »

Zorgen dat mn cavia's een goed huis hebben. Verder niets eigenlijk. Grappig eigenlijk, ze zijn de enige reden waarom ik hier nog ben.
sywokin

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door sywokin »

Een dagje Amsterdam
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door change »

samen met iemand op reis naar een mooi land
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Cornflower
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jan 03, 2016 21:43

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door Cornflower »

Ik zou graag met al me goede vrienden naar de duinen willen rijden te paard die vrienden die dan ook van paarden houden.
Maar of dat in het echt ook nog gebeurd ik zou het niet weten ik ben echt zo dood als iets van binnen.
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door soulsearcherx »

Misschien iets heel raars, maar ik wil graag oppastante/oppasvriendin worden! :D
Ik heb twee broers, en het lijkt me zo geweldig om tante te worden in de toekomst! Ik ben daar wel benieuwd naar.
Eigen kinderen durf ik niet aan te beginnen, en daarom wordt ik die ene persoon waar mijn vrienden en familie hun kinderen bij kunnen stallen, en dan ga ik ze lekker verwennen :swingen:
Het lijkt me gewoon geweldig als mijn broers ouders worden en ik neefjes en nichtjes heb!
En als ik daar oppas: Wel het leuke van kinderen beleven, maar niet de lasten(dat ze ook daadwerkelijk 100% mijn verantwoordelijkheid zijn, ik kan ze terugbrengen naar de ouders als ik het beu ben, en ze hebben niet mijn autistische genen geerft!) :springen:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
exzes
Berichten: 21
Lid geworden op: zo feb 18, 2018 23:07

Re: Wat zou jij graag nog willen doen?

Bericht door exzes »

Mijn grootste angst aangaan... een techno feest dat triggerd
Plaats reactie