Wat houdt jullie tegen ???

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

notgoodenough

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door notgoodenough »

Mijn beste vriend heeft ook zm gepleegd, en ik heb hem gevonden. Helaas telaat.
Dat houd mij tegen..
Dat mensen die van mij houden, mij zullen vinden en merken dat het te laat is. En dat is een enorm schuldgevoel die ze zich nooit zullen vergeven.

Ik hoop gewoon dat ik op een dag eens toevallig tegen een auto knal en dood ben, dan lijkt het op een accident, en zal mijn familie ermee kunnen leven.
FHB

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door FHB »

ja, ik heb eigenlijk hetzelfde. zm is zo duidelijk. Het wordt door nabestaande vaak als verwijt opgevat (we zagen het te laat, we hebben niet voldoende....) Een ongeluk zou gepaster zijn. 3 jaar terug heb ik een heel zwaar fietsongeluk (eenzijdig) gehad, toen was ik blij met "het oog in de naald", nu kijk ik daar omgekeerd tegen aan: was het toen maar fout gegaan.
Angel

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Angel »

Summer en zijn kat. :hart:
SCM

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door SCM »

De mensen die ik er eventueel pijn mee zou doen. Ik zou niet willen dat er iemand bijv. blijft zitten (in het ergste geval denkbaar: zelf zelfmoord pleegt) vanwege mijn actie. Zelfmoord blijft toch een soort act of selfishness
Paules

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Paules »

ik denk voor mijzelf mijn nabestaande interesseren mij niet
ik bedoel als ik dood ben ben ik dood
maar er is nog zo veel wat ik wil doen en dat is een van mijn dingen die mij tegen houden
en ook al ben ik moe van het leven en wil er een eind aan maken
omdat ik niet meer weet waar heen met de druk in mijn hoofd
weet ik diep in mij zelf dat ik graag leef
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door soulsearcherx »

oke, jullie mogen me hierom uitlachen, maar mij houd het tegen welke foto mijn ouders kiezen op de rouwkaart. mijn vader heeft de vervelende gewoonte oude foto's te gebruiken van mij als hij een foto van mij nodig heeft. foto's waar ik er nog als een complete natuurramp uitzag. foto's van jaaaren geleden toen ik nog een kleuter was...
ik wil dat mensen mij herrinderen om wie ik was vlak voor de tragedie, niet letterlijk wie ik vroeger was. en mijn vader snapt gewoon simpelweg niet dat zijn kinderen "groot geworden zijn"

ik wil dus mijzelf (en anderen) behoeden voor een uitvaart waarbij ik word neergezet als gedrocht zonder dat mijn ouders dat doorhebben :wink:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door soulsearcherx »

wat mij ook tegenhoud is het verhaal van Rian66.
het besef dat als ik uit het leven stap(of om een andere reden jong overlijd) het leven van mijn moeder ook voorbij is. zij heeft mij gebaard. en ik zal dan haar kind zijn wat nooit een jaar ouder wordt als mijn broers wel een jaar ouder worden. ik zal dan altijd 19 blijven. altijd. dat is iets wat mij geraakt heeft en wat ik in ben gaan zien. en wat ik niemand aan wil doen.

lieve Rian66, mocht je dit lezen, dank je wel :hug: :hart:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
frankw
Berichten: 7
Lid geworden op: zo aug 02, 2009 22:09

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door frankw »

Dat weet ik eigenlijk niet.
Ik heb geen huisdier, familie of vrienden.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik geen besluit kan nemen over de te gebruiken methode
Xsidd

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Xsidd »

Wie mij tegenhield? Ik heb een aantal keer duidelijk ervaren, dat God door Zijn besturing, er voor zorgde, dat mijn plannen om zelfmoord te plegen, niet door konden gaan.
HellGhost

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door HellGhost »

Ik Wacht tot na de kerst. Hopelijk mislukt het Niet.
Eeiroo

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Eeiroo »

Wat mij doet twijfelen is dat ik bang bent dat het mislukt..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cornflower
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jan 03, 2016 21:43

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Cornflower »

Mijn katten en dat het mislukt de dood is eng.
Als je spijt krijgt je kunt niet meer terug.
En mijn andere dieren.
Deniz

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Deniz »

Ik vind het doodeng, het mag pas als ik het niet meer doodeng vind, als ik er eigenlijk niet meer over na kan denken, of helemaal vol ben van angst en vreselijkvoelen, dat alles beter is dan zo doorleven, dat ik gewoon echt niet meer kan,
dan is het oprecht en dan kan ik ook snel schrijven,

sorry ik kon echt niet meer, als kind wist ik het nog wel, maar daarna is het nooit echt meer gelukt, bedankt voor alles.

zo heb ik me een paar keer gevoeld, dat het er echt op aan kwam, dat was echt heftig.
HellGhost

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door HellGhost »

Niets het is een kwestie van tijd..
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door change »

pure doodsangst,
en verlangen en hoop op een beter en gelukkiger leven,
alhoewel dat nu helemaal niet voelbaar is en onmogelijk lijkt
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Plaats reactie