Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

kawaman65

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door kawaman65 »

ladypink schreef:wanneer niemand je meer ziet staan, iedereen om wie je geeft jou laat vallen. of je alleen nog maar gebruiken (zoals in mijn geval... ze willen alleen mijn geld)
en dit speelt al meer dan 16 jaar. je voelt jezelf uiteindelijk zo machteloos... ik heb het echt geprobeerd om de hoop op een betere toekomst vast te houden. heb meerdere keren hulp gezocht. en dacht dit ook gevonden te hebben tot dat ze je weer laten vallen. ik ben het meer dan zat... ik ben klaar... ik wil niet meer!!!
ja dat gevoel ken ik zeer goed en weet wat het allemaal inhoud,zit in het zelfde bootje en heb nog meer problemen,nu ze kunnen me allemaal wat bij mij is nu niemand kan me meer raken die tijd heb ik gehad,dus schijt aan iedereen.Niemand die je helpt dan blijft nog een optie open.Wat een kut leven
SCM

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door SCM »

Er worden bij dit soort dingen zoveel externe factoren genoemd. Ik lees geen vrienden, een overlijden en dat soort dingen. Ik denk niet (Let op! Ik zeg ik denk dat gaat dus uit van een mening!) dat dat uiteindelijk de dingen zijn waardoor je zelfmoord pleegt. Dat ligt enkel en alleen bij jezelf. Als je niet van jezelf houdt dan komt de neiging om ermee op te houden naar boven. Factoren als geen vrienden en zware verliezen kunnen enkel bijdragen aan dat je niet van jezelf houdt, wat depressie en zelfmoordneigingen voortbrengt.

Ik heb vrienden zat, een liefdevol gezin, doe het redelijk op school. Toch denk ik elke dag aan zelfmoord, elke avond, elke week. Dit komt gewoon omdat ik niet van mijzelf hou, ik, degene die de hele dag bij me is. Dat veroorzaakt zelfmoord.


Denk ik dan.
muiz

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door muiz »

Voor mij is het:
- diabetes
- genderdyforie
- alcoholistische vader
- gebroken gezin
- borderline persoonlijkheidsstoornis
- ontwijkende persoonlijkheidsstoornis
- (waarschijnlijk ook nog) afhankelijke persoonlijkheidsstoornis
- depressie
- bang zijn om beter te worden
- bang zijn voor de toekomst
- mezelf haten
- het idee hebben niet gehoord te worden

Volgensmij is dit het voor mij wel
ik ben dan pas 19 maar voor mij is het wel goed zo, ik heb er vrede mee en vind het nu wel goed. Ik weet dat er altijd hoop is op een betere toekomst maar ik vind het niet meer erg. Het is voldoende geweest voor mij

Muiz
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door soulsearcherx »

het idee hebben dat je je opleiding gaat verpesten terwijl het echt een leuke opleiding is :cry:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
HellGhost

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door HellGhost »

Omdat Ik Gefaald heb in het leven.
muiz

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door muiz »

Omdat je er geestelijk toch al een hele tijd niet meer echt bent
FireFly

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door FireFly »

-Als je gepest word
-Als je een erge eetstoornis hebt en zware depressie
-Als het voelt alsof je er alleen voor staat
-Als je geen toekomst meer voor je ziet
Naja

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Naja »

Als je meer als 40 jaar door je partner bedonderd en belogen bent, je van alles mankeert en geen doel, leuke dingen, soort van aandacht meer krijgt of hebt.
Je zelf het gevoel hebt dat het genoeg is geweest.
Ankes

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Ankes »

- omdat et leven niks in petto heeft
- omdat mijn gezondheidsproblemen mij achtervolgen
-omdat ik niet gelukkig mag zijn
- de enige die mij lief heeft mijn vriendin is.
(voordat we samen waren was het niemand)

-omdat ik nooit gewaardeerd zal worden
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door soulsearcherx »

mijn autisme, en dat ik daardoor al mijn hele leven hoor van anderen en aan mezelf merk dat ik anders ben. Ik vraag regelmatig mensen om uitleg, om te definieren waarom ik anders ben, zodat ik er wat aan kan doen. Maar niemand kan het uitleggen, en dat maakt me heel onzeker.
Ik ben nu 20, en met de huidige gezondheidszorg word iedereen 100. Dus ik zou nog ongeveer 80 jaar in deze verwarring moeten leven..
Daar heb ik dus geen zin in. :shock:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door hana »

soulsearcherx schreef:mijn autisme, en dat ik daardoor al mijn hele leven hoor van anderen en aan mezelf merk dat ik anders ben. Ik vraag regelmatig mensen om uitleg, om te definieren waarom ik anders ben, zodat ik er wat aan kan doen. Maar niemand kan het uitleggen, en dat maakt me heel onzeker.
Ik ben nu 20, en met de huidige gezondheidszorg word iedereen 100. Dus ik zou nog ongeveer 80 jaar in deze verwarring moeten leven..
Daar heb ik dus geen zin in. :shock:
Ik lees vaker dat je het moeilijk hebt met dat je autisme hebt. Ik herken het 'anders' voelen dan anderen. Of het door mijn ad(h)d komt, weet ik niet zeker.. Maar speelt zeker wel een rol. Ik snap dat je er onzeker door word, dat heb ik ook.. Maar dan ga ik kijken hoe mijn vader ermee omgaat.. En die is er ook gewoon gekomen. En hij trekt er niet zwaar aan en heeft er (voor zover ik weet) ook geen last van.
Wel vervelend dat mensen je niet kunnen uitleggen waarom je anders bent.. Maar denk je werkelijk dat je er wat aan kunt doen als je het zou weten? Autisme ligt (althans dat heb ik begrepen) net als ad(h)d aan je hersenbedrading en stofjes etc.
Ik weet dat ik aan de mindere punten van ad(h)d niet echt iets kan doen, wel kan ik ermee omgaan (> lang niet altijd, dat is nog onder constructie en zal altijd een strijd blijven).
Zijn er ook positieve punten in autisme die je in jezelf herkent? Ik probeer me namelijk bij ad(h)d ook daarop te concentreren..

Ook probeer ik me vaak voor ogen te halen dat 'normaal' zijn bijzonder is. Normaal zijn komt minder voor dan iets hebben.
Verder, jij hebt autisme, je bent niet je autisme. Je bent gewoon Soulsearcher, en je bent oke zoals je bent :)

Krijg je hulp met je autisme? Want ik merk wel dat dit je zelfvertrouwen en zelfbeeld aantast.

Sterkte
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door soulsearcherx »

hana schreef:
soulsearcherx schreef:mijn autisme, en dat ik daardoor al mijn hele leven hoor van anderen en aan mezelf merk dat ik anders ben. Ik vraag regelmatig mensen om uitleg, om te definieren waarom ik anders ben, zodat ik er wat aan kan doen. Maar niemand kan het uitleggen, en dat maakt me heel onzeker.
Ik ben nu 20, en met de huidige gezondheidszorg word iedereen 100. Dus ik zou nog ongeveer 80 jaar in deze verwarring moeten leven..
Daar heb ik dus geen zin in. :shock:
Ik lees vaker dat je het moeilijk hebt met dat je autisme hebt. Ik herken het 'anders' voelen dan anderen. Of het door mijn ad(h)d komt, weet ik niet zeker.. Maar speelt zeker wel een rol. Ik snap dat je er onzeker door word, dat heb ik ook.. Maar dan ga ik kijken hoe mijn vader ermee omgaat.. En die is er ook gewoon gekomen. En hij trekt er niet zwaar aan en heeft er (voor zover ik weet) ook geen last van.
Wel vervelend dat mensen je niet kunnen uitleggen waarom je anders bent.. Maar denk je werkelijk dat je er wat aan kunt doen als je het zou weten? Autisme ligt (althans dat heb ik begrepen) net als ad(h)d aan je hersenbedrading en stofjes etc.
Ik weet dat ik aan de mindere punten van ad(h)d niet echt iets kan doen, wel kan ik ermee omgaan (> lang niet altijd, dat is nog onder constructie en zal altijd een strijd blijven).
Zijn er ook positieve punten in autisme die je in jezelf herkent? Ik probeer me namelijk bij ad(h)d ook daarop te concentreren..

Ook probeer ik me vaak voor ogen te halen dat 'normaal' zijn bijzonder is. Normaal zijn komt minder voor dan iets hebben.
Verder, jij hebt autisme, je bent niet je autisme. Je bent gewoon Soulsearcher, en je bent oke zoals je bent :)

Krijg je hulp met je autisme? Want ik merk wel dat dit je zelfvertrouwen en zelfbeeld aantast.

Sterkte
bedankt voor je antwoord Hana, ik heb geen hulp, ben die wel aan het zoeken maar ik wil gewoon niet meer leven, met mijn gebroken hart er ook nog bij. Ik ben aan het plannen hoe ik er een einde aan ga maken.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
babe
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 20, 2016 20:58

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door babe »

mijn verleden dat mij blijft stalken.
beseffen dat ik nooit iets van mijn ellendige leven kan maken.
de problemen die maar blijven ophopen?
De zin van het leven schrijf je met je hart en ziel. :hart:
Okidoki

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Okidoki »

De vraag is waarom niet. We gaan toch allemaal een keer dood. Het leven is dus zinloos. Je kan zoveel doelen opstellen als je wilt. Je kan dingen bereiken of mensen lief hebben. Uiteindelijk is het zinloos. Er is een dag dat je alles kwijt zal raken. De dingen die je hebt bereikt zullen stoppen met je dood. En de mensen die je lief hebt zullen of jou eerst kwijt raken of jij hun.
Het leven is zinloos omdat het niet oneindig is!
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door hana »

Okidoki schreef:Het leven is zinloos omdat het niet oneindig is!
Je hebt alle recht om dit te vinden.

Maar ik zou juist zeggen dat het leven juist zinloos zou worden als het oneindig is. Stel je voor dat iets wat je leuk vind om te doen oneindig is. Bijvoorbeeld een feestje met je familie of vrienden, dat word je toch zat als dat maar eeuwig doorgaat? Je gaat het feest dan juist meer waarderen omdat je weet dat het gaat eindigen.

Inderdaad alles stopt ooit een keer. Maar dingen beginnen ook weer. Als alles eeuwig doorgaat, begint er ook niets nieuws.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Plaats reactie