Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Moderator: Modgroep

Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door kleintje1980 »

omdat je er andere mensen heel veel pijn mee kan doen die achter blijven
omdat je niet weet waar je heen gaat voor het zelfde geld ben je daar ook eenzaam
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door soulsearcherx »

om je levenstaak hier op aarde af te maken en alles wat je meemaakt zien als wijze lessen die je hebt geleerd.
omdat je anders terugkomt gereincarneerd als mier ofzo, of dat je in de hel terecht komt
omdat het me zwaar pijnlijk lijkt en eng.\
omdat je ondanks alles toch wel van jezelf houd8)
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Kat

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Kat »

Nu ik eindelijk mijn depressie te boven aan het komen ben bessef ik waarom ik blij beng een zelfmoord gepleegd te hebben.. Omdat er nog zoveel te proberen is in het leven, omdat je nog zoveel kansen kan nemen om dingen waar te maken waar je al lang van droomde, omdat er ook leuke momenten kunnen zijn, omdat je iets van je leven kan maken samen met de mensen rondom je.. :)
Maar ik weet hoe zwaar negativiteit en depressieve gevoelens deze gedachten in de weg staan, waardoor het onmogelijk is zoiets te denken.
Gismo

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Gismo »

Alex en mijn familie die (hoop ik) nog van mij houdt
Ralfo

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Ralfo »

mijn familie en hond
brucey

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door brucey »

Je weet nooit hoe het leven an sich kan veranderen wat maakt dat je het leven ineens weer wel ziet zitten,

er kan een wereldramp plaatsvinden, waarbij bijna iedereen doodgaat, maar jij blijft leven
en dat dat leven ineens voor jou een verlichting blijkt omdat het systeem waarin je bv. leefde en je verstikte
ineens niet meer van toepassing is.
Jakibani

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Jakibani »

Omdat ik mijn katten niet kan uitleggen waarom ik dat wil doen... En dan zullen ze me missen zonder dat ze weten waar ik ben en waarom...
(Ja, ik vind het erg om mijn katten achter te laten, de mensen om me heen achterlaten vind ik een stuk makkelijker)
brucey

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door brucey »

dan wacht je toch tot je katten doodzijn, ik zeg het even heel nuchter,

ik denk als je het echt wilt, dat je langzamer maar zeker alles afsluit,
zoiets besluit je maar zelden op een blauwe maandag, hoewel je ze wel hebt,

je denkt op een gegeven moment als je kat dood is, laat ik maar geen andere meer nemen, want...ik weet niet zeker hoe en wat of het met mij gaat lopen.

(zo denk ik erover) en in nood breng ik ze echt wel naar een asiel, jammer dan, sorry katjes...
Jakibani

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Jakibani »

brucey schreef:dan wacht je toch tot je katten doodzijn, ik zeg het even heel nuchter,

ik denk als je het echt wilt, dat je langzamer maar zeker alles afsluit,
zoiets besluit je maar zelden op een blauwe maandag, hoewel je ze wel hebt,

je denkt op een gegeven moment als je kat dood is, laat ik maar geen andere meer nemen, want...ik weet niet zeker hoe en wat of het met mij gaat lopen.

(zo denk ik erover) en in nood breng ik ze echt wel naar een asiel, jammer dan, sorry katjes...
Zo werkt het voor mij dus niet. Ik ben van mening dat ik een aantal zaken in de wereld / mijn leven af moet ronden, omdat ik daarvoor gekozen heb en beloftes heb gemaakt. En zodra dat allemaal rond is, dan zal ik mijn leven beëindigen.
En ja, dat houdt inderdaad in dat ik wacht tot in ieder geval mijn katten er niet meer zijn :lol:
Pagaman

Re:

Bericht door Pagaman »

'Je zegt over n partner krijgen'dat ze
met 99% zekerheid nooit zullen krijgen. '

dat is geen positieve uitspraak en zeker ook niet waar
ik geloof zelf niet in dat 99% of wat dan ook van dat ze t nooit krijgen
Er zijn ook bewust alléénstaande moeders,denk je dat die nooit
iemand hebben/krijgen? Ik bedoel maar!

En je kan ook gelukkig zijn zonder (vaste) partner
en andersom zijn er ook mensen met n (vaste) partner
die ongelukkig zijn!

Mijn redenen om géén zelfmoord te plegen is....geluk.
XXminiXme

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door XXminiXme »

Zelfmoord eindigt je pijn niet.. Je geeft het door aan een ander..

Er is altijd wel iemand die om je geeft. Alleen heb je het zelf vaak niet door wie..

Opgeven is nooit geen optie. Wij mensen die strijden met suicidale gevoelens, depressies en eenzaamheid mogen die gevoelens nooit laten winnen!
Kay

Re:

Bericht door Kay »

ffff schreef:
Phoenix schreef:
ffff schreef: nou, heb ik een verrassende mededeling voor jou; dat klopt niet.
ken mensen van 50 die nooit een partner hebben gehad en die ook
met 99% zekerheid nooit zullen krijgen. Dus dat is gewoon onzin.

Blijkbaar hadden die mensen ook niet zo de behoefte om een partner te vinden. Voor iedereen zijn er meerdere geschikte partners, als je dat wilt tenminste.
Sorry, dat maak je mij niet wijs. Gaat er echt niet in bij mij. Er zijn zat mensen met aandoeningen als autisme die maar al te graag een partner zouden willen maar door hun handicap de kans gewoon tot een minimum daalt. Voorbeeld=mijzelf.
Soms moet je gewoon reeel zijn. Bijn een bepaalde leeftijd, met een lastige geaardheid, als je alleen op zeer specifieke types valt .... dan wordt de kans vrijwel nihil.
Ankes

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Ankes »

reden om geen zelfmoord te plegen?

- mijn schat van een fretje
- mijn vrienden die ik niet wil teleurstellen
- mijn vriendin

verder weet ik niks wat me hier nog zou houden.
Gebruikersavatar
Gatita
Moderator
Berichten: 3457
Lid geworden op: do jul 21, 2016 21:43

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Gatita »

Mijn dierenook echt enigste

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door soulsearcherx »

Ik was bezig met nadenken over praktische zaken, en wat me nu tegenhoud is dat uitvaartverzekeringen vaak na een zelfmoord niet uitkeren.
Er is dus geen uitkering bij zelfmoord als deze heeft plaatsgevonden vlak na het afsluiten van de uitvaartverzekering.
Als een verzekerde binnen een bepaalde periode na het sluiten van de uitvaartverzekering (bijvoorbeeld binnen 6 maanden of binnen een jaar; afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden) zelfmoord pleegt, wordt de verzekering voor die persoon ontbonden en krijg je alleen de betaalde premie teruggestort. De nabestaanden draaien in dat geval zelf op voor de kosten van de begrafenis of crematie.
De verzekeringsmaatschappijen voorkomen hiermee dus dat potentiële zelfdoders op de valreep een uitvaartverzekering afsluiten.
Bij langer lopende uitvaartverzekeringen is het niet reëel dat de verzekerde al bij aanvang van de verzekering van plan was om zelfmoord te plegen.
Wanneer de zelfdoding na deze vastgestelde periode plaatsvindt, zal de verzekeraar gewoon uitkeren.

Ik heb geen uitvaartverzekering, dus ik wil om deze reden geen zelfmoord plegen, omdat dan mijn ouders als 'toetje' na het verliezen van mij nog eens op voor de kosten van de begrafenis of crematie moeten opdraaien.
Of ik moet er nu eentje afsluiten, en dan om deze reden mezelf nog een jaar ofzo in leven moeten houden, en dan alsnog zelfmoord plegen.
Daar heb ik dus geen zin in... :gapen:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Plaats reactie