Wat houdt jullie tegen ???

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Angel14

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Angel14 »

Doelloos schreef:Mensen hier die zm willen plegen, wat houdt jullie tegen om het te doen ?????
Mij houdt een belofte tegen.. mijn moeders laatste wens: dat ik een grote meid zal worden.. :cry:

verder houdt niets mij tegen..
kappagirl

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door kappagirl »

wat mij tegen houd is dat ik hoop dat het ooit nog beter word en soms als ik op het punt sta met de pillen in de hand dan volgt meestal een fikse huilbui omdat ik het niet kan! ik denk de hoop dat men leven ooit beter zal worden.
dat is het voor mij ik verlang naar een normaal leven zonder paniekaanvallen, agorafobie en zelfhaat!!

wie weet komt het er ooit nog eens van!
Mrieke

Bericht door Mrieke »

Het houd mij tegen dat ik een watje ben... ik ben te bang om zelfmoord te plegen.
Ash.

Bericht door Ash. »

Er zijn veel wijze woorden gezegd hier, vind ik.

Wat mij tegenhoudt... hoop, vooral hoop. Ik heb altijd al gevoeld dat het niet voor altijd zo zou zijn, en dat ik dingen meemaak om sterker te worden om later uit te groeien tot een sterk persoon. Ik weet het niet, misschien is het een fantasie of een illusie, maar ik heb het gevoel dat er nu iets mist in mijn leven wat nu nog niet bestaat en waar ik geen weet van heb, maar wat ik later tegen zal komen wat mijn leven betekenis geeft. Ik heb soms gedacht dat dat een grote liefde is of misschien intense gelukkigheid? Ik hoop het en ik blijf het hopen. Soms denk ik wel, wat duurt het toch lang :roll: Maargoed, in principe ben ikzelf degene die m'n leven bepaalt dus misschien creeer ik 't uiteindelijk zelf? Ik heb nog veel onbeantwoorde vragen over het leven.

Verder natuurlijk mijn familie. M'n ouders en mijn broer. M'n huisdier (cavia), hoe vreemd dat ook mag klinken. En mijn 2 beste vriendinnen. De vooropgenoemde personen weten allemaal niet dat ik zelfmoordgedachtes heb, maar dat geeft niet. De laatste tijd zijn ze gelukkig verminderd :)

Oh en verder.. de natuur. Ik heb jarenlang op scouting gezeten en vond kamperen altijd geweldig. Ik voel me vrij in de natuur, het heeft iets puurs. En muziek houdt me ook best tegen.. soms 'redt' het me, als het ware :?

Oh, en ik ben ook te bang om zelfmoord te plegen. Ik ben van mezelf erg rustig en neem niet vaak grote risico's, wat in dit geval misschien wel in mijn voordeel werkt..?
Unsure_me

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Unsure_me »

Doelloos schreef:Mensen hier die zm willen plegen, wat houdt jullie tegen om het te doen ?????

...wat me tegenhoud is een hele dierbare vriendin van me, die het nu best wel moeilijk heeft...
ik noem geen namen maar als diegene dit leest, weet ze dat ik het over haar heb..
nothing

Bericht door nothing »

ik heb allang gemerkt over wie je het hebt :wink: (nee niet over mij hoor, lol, maar als ze het niet wilt, zal ik ook geen namen noemen, hoewel het niet erg zou zijn hoor, het is steun :) )

Wat mij momenteel tegenhoud is...

het feit dat ik weet dat er hoop is, en dat het nu ook stukken beter gaat.
Hamstertje

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Hamstertje »

Mensen hier die zm willen plegen, wat houdt jullie tegen om het te doen ?????

Vroeger was dat mijn kat, wat moest zij zonder mij. Ik had haar gered van de straat en dan zou ze weer een onzeker bestaan in gaan.

Nu heb ik een lieve vriend, drie katten en twee hamsters. Bovendien ben ik door de EHBO en verschillende forums maarschappelijk ook belangrijk. Zo'n forum is niet alleen goed om je eigen verhaal kwijt te kunnen, maar ook om andere te steunen.
naoual91

Bericht door naoual91 »

Ja, vooral familie, ik hou van mn vader en k weet zker dat ie er kapot van zou zyn, anders had ik t al gedaan.
uhhh

Bericht door uhhh »

wat mij tegen houd....

ik durf het niet: bang voor pijn of dat het mislukt
en het klinkt raar maar ik wil weten hoe mensen om me heen reageren als ik er niet meer ben maar dat maak ik dan natuurlijk niet mee als ik dood ben ik weet niet waarom dit een reden is :?
Poesje

Bericht door Poesje »

Wat mij tegenhoudt,

de verantwoording voor mijn beestjes en niet weten welke pillen er nodig zijn
Bulldog

Bericht door Bulldog »

wat mijn tegenhoud is dat ik nu een goede vriendin heb die me heel goed begrijpt en ik haar.
en ook me opa en oma zijn heel belangrijk voor me omdat ik verhalen heb gehoord over de oorlog die nooit op tv zullen komen omdat wat ze daar vertellen niet alles van klopt.

en ik moet zeggen toen ik allemaal hoor wat mijn opa heeft mee gemaakt en heel veel vrienden daardoor is verloren vind ik zelf dat ik niet het recht heb om heen te gaan.
omdat als ik die verhalen hoor nog steeds gewoon kippenvel krijg en zijn emoties zie en dat ik het gevoel heb zolang hij hier is heeft hij me nodig..
DELETED

Bericht door DELETED »

DELETED
MrsPhantomSylvia

Bericht door MrsPhantomSylvia »

Mijn familie en de angst dat ik iedereen teleurstel
Lost

Bericht door Lost »

Tsja, wat houd mij tegen, eigenlijk best wel veel..

* M'n gezin, ondanks dat ik het gevoel heb dat ze me haten, weet ik ook dat ze van me houden.. en ik weet dat vooral mijn moeder niet zonder me kan.
* Me hondje, ook onderdeel van het gezin, ik kan haar hier niet achterlaten.. ik wilde een hond.. en ze is echt me alles, ookal toon ik dat niet echt :(
* Me (ex)-vriend. Hij staat altijd voor me klaar en laat ook zien dat hij niet zonder me kan. Ik kan hem hier ook niet alleen achterlaten :roll: ik heb hem ook beloofd om te blijven..
* Vrienden (tsja.. paar mensen geven om me.. 'blijkt')
* Volgens m'n sociaal psychiatrisch verpleegkundige komt alles wel weer goed.. er is 'hoop'.
* Ik durf geen ZM te plegen.. ik ben bang dat het pijn doet of dat het mislukt.. bijv. dat ik voor de trein spring en dat ik dan me benen kwijt ben.. en dat ik dan nog leef, dat lijkt me vreselijk.

Maarja, ooit word het teveel denk ik.. en dan ben ik tot alles in staat.
Angelindistress

Bericht door Angelindistress »

Toch ergens nog sprankje hoop dat ik ooit nog gelukkig wordt. Maar ook angst dat het mislukt.
Plaats reactie