In welke fase van zm zit jij?

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

naoual91

In welke fase van zm zit jij?

Bericht door naoual91 »

1.Ik denk niet direct aan zm maar ben wel depri(en doe aan automulatie)
2.Ik heb nog geen poging gedaan maar ik denk er wel aan.
3.Ik heb een poging gedaan, maar het is mislukt.
4.Enkele malen is het mislukt, maar ik loop alweer met een plannetje rond.
5.Nog maals en poging en nogmaals mislukt!
6. Vele pogingen ondernomen die mislukt zijn, maar gelukkig dat het mislukt is!
Laatst gewijzigd door naoual91 op wo feb 27, 2008 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Zwartkijkertje

4

Bericht door Zwartkijkertje »

4 :roll:
naoual91

Bericht door naoual91 »

Ik zit ook bij 4, ik loop mn plannetje al zelfs helemaal uit te stippelen, als ik dit plannetje ten uitvoer breng, weet ik vrij zeker dat ik er niet leven van af kom.. :roll:
nothing

Bericht door nothing »

je bent 5 vergeten...

5.Ik heb het weer geprobeerd maar het is weer mislukt.

niet lullig bedoeld hoor.
maar waarom zo reg ermee bezig zijn hoej e zelfmoord gaat plegen en zo hard ermee bezig zijn in plaats van je te focussen om te OVERLEVEN... doe je liever hard je best om dood te gaan...

ik weet best hoe het is hoor, maar geloof me je komt zo niet verder.
Kijk liever naar wat er mis is met je leven, wat er moet veranderen en hoe, en ga DAAR voor vechten, als je die stappen niet zo goed kunt nemen, willik best helpn door erover te praten.
maar je kunt nog zo hard je best doen dood te gaan, een beter leven krijg je er niet mee, en als je het constant blijft overleven word het alleen maar erger...

Hoe meer energie je in het negatieve stopt, hoe meer negativiteit er terug zal komen, hetzelfde met positieviteit.

Ik ben er ook niet zomaar *poef* uitgekomen hoor.
Maffemuts

Bericht door Maffemuts »

voeg dan ook optie 6 toe ;)

6. Veel pogingen ondernomen die mislukt zijn, maar nu gelukkig dat het niet gelukt is.

Niets ter wereld kan niet opgelost worden met n beetje relationeel denken. ( ik heb het hier niet over oorlogen of ongenezelijke ziekten!!! ) Vaak met n beetje gezond denk vermogen en een OPEN mind, het delen van je verhaal en het luisteren naar de positieve adviezen en leren negeren van negatieve adviezen kun je weer uit het dal komen waarin je je bevind. deel je verhaal, slik het niet in, want alleen als je anderen toelaat in je leven kun je echte liefde en warmte ervaren. Of dit nu van een geloof is of gewoon een chatmaatje, er is altijd wel iemand die om je geeft en van je houd zoals je bent. ook al zie je dat niet gelijk. mensen hebben tijd nodig om je te leren kennen, niet elk levend wezen zal je verminachten. Dit is het gevoel wat je vaak hebt omdat je gesloten houd. Internet is een mooie manier om anoniem je verhaal te doen tegenover mensen die er "blanco" tegen overstaan danwel mensen die het ook meegemaakt hebben of meemaken.

Kortom gooi de muur om die je gevormd hebt en zet n raampje open ;) en deel je gedachten, je gevoel en laat anderen toe je hier bij te helpen.
naoual91

Bericht door naoual91 »

@Nothing, Opzich, heb je gelijk.Maar het probleem van dit alles is,' wat ik er mee bereik, om door te gaan met t leven(als ik niet wil leven!)
Moet ik doorgaan met het leven om dat anderen me dan gaan missen, moet ik me opofferen zodat zij zich niet slecht voelen? Moet ik gwn leven in die constant gedachte stroom?
Voor mijn probleem is geen oplossing(niemand kan/zal me helpen) Geen psychiater huisarts, of gesprekje op het internet.
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

naoual91 schreef:Voor mijn probleem is geen oplossing(niemand kan/zal me helpen) Geen psychiater huisarts, of gesprekje op het internet.
Is dat gebasseerd op feiten of is dat je eigen gevoel.
Als jij niet openstaat voor hulp dan zal die hulp ook nooit effect hebben.

Leven doe je voor jezelf niet voor iemand anders.


Ik kom hier nu anderhalf jaar op deze site.
In die tijd heb ik een groot aantal "gevallen" voorbij zien komen van mensen die zichzelf ook als hopeloos kenmerkten, toch heeft een behoorlijk deel van die mensen een nieuwe weg gevonden in het leven die ze wel ZIN geeft.
Als je graag slachtoffer bent van je eigen gedrag dan zul je dat altijd blijven, verandering is een bewuste keuze niet iets wat vanzelf komt aanwaaien.

Voor bijna iedereen is een ander leven mogelijk, sommige kunnen dat zonder hulp van buitenaf, anderen hebben daar goede hulp bij nodig.
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
naoual91

Bericht door naoual91 »

Ik ben hopeloos, en ik wil niet veranderen.Omdat er niets te veranderen valt, dit is wie ik ben.Ik ben een eigoistische lafaard, en ik kies de makkelijk weg, omdat ik niet meer verder wil(vanuit mezelf)
Hamstertje

Bericht door Hamstertje »

naoual91 schreef:Ik ben hopeloos, en ik wil niet veranderen.Omdat er niets te veranderen valt, dit is wie ik ben.Ik ben een eigoistische lafaard, en ik kies de makkelijk weg, omdat ik niet meer verder wil(vanuit mezelf)
Jammer dat je niet wilt veranderen!

Ik zit in de fase van onderhoud! Zo zal ik het maar noemen. Ik heb cursussen gedaan om met de depressie om te gaan. Het was hard knokken en ik moest wat dingen aan passen. Mijn vaste baan opgeven, omdat ik geen onreglmatigheid meer aan kan. Het besluit om geen kinderen te nemen, omdat ik zo ten alle tijden mijn eigen tijd kan indelen. (Als moeder moet je jezelf vaak wegcijferen, en dan ben ik bang dat het terug komt!)

Ik heb moeten leren dat ik soms een afwasje moet laten staan en even wat voor mezelf moet doen. Werk uithanden geven, want ik ben niet overal verantwoordlijk voor. Ik was 30 toen ik met dit gevecht begon, ben nu bijna 37 en heb al heel wat rust in mijn leven gevonden. Ik heb een ziekte, die deprssie heet en ik kan het onder controle houden als ik me aan een aantal regeltjes houd en dat werkt tot nu toe prima.

Tussen twee haakjes, het accepteren dat ik erfelijke depressie heb was ook niet makkelijk ... maar wel noodzakelijk om ermee om te gaan.
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

hetheeftallemaalgeenzin schreef:Wat is dat plannetje dan precies?
Deze site is niet bedoeld om mensen aan plannetjes of ideeën te helpen om er een eind aan te maken.
Deze site is bedoeld om je gevoelens te kunnen uiten, (h)erkenning te vinden en door uitwisseling van ervaring een nieuwe weg in het leven te vinden.

Daarbij kan het verstrekken van gegevens door een officier van Justitie uitgelegd worden als hulp bij zelfdoding, zoiets is strafbaar.
En zou zelfs deze site kunnen schaden als blijkt dat mensen die site gebruiken om dit soort gegevens uit te wisselen.


Dus, vertel je verhaal, mogelijk kunnen we ook jou helpen.
Velen hebben de weg naar deze site gevonden en leven nu een leven dat zinvoller is dan ze voor mogelijk hielden.
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
naoual91

Bericht door naoual91 »

@hetheeftallemaal geen zin, het is GEWELDIGE plan...en het zit recht onder je neus!ik weet zeker dat je iets in huis hebt dat je hier voor zou kunnen gebruiken.Ik heb het van een aflevering van myhbusters. En soms zie je dit gebeuren in clips, of flims.
naoual91

Bericht door naoual91 »

Meer kan ik niet zeggen srry..
nothing

Bericht door nothing »

Dat mag je eigenlijk al niet zeggen want je gefet nu aanwijzingen hoe iemand zelfmoord kan plegen...

Maar ehm, naoual, als je wilt mag je me wel ff op msn toevoegen, wil het er wel een keer over hebben als je dat wilt tenminste.
Want ik dacht er ook ooit zo over, maar ik ben weldegelijk veranderd en neit meer depressief...

-xxx- Nothing
naoual91

Bericht door naoual91 »

Wat je aanwijzingen noemt....DAT KAN VAN ALLES ZIJN.
Alone_and_happy

Bericht door Alone_and_happy »

Ik zat bij 2
Plaats reactie