In welke fase van zm zit jij?

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Kitty

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Kitty »

Toen ik mij gisteren hier meldde was het optie 2. Omdat ik op zoek was naar optie 3. Ik zit nog wel steeds in optie 2, maar ben weer een stukje meer aan het relativeren. Mede dankzij berichten en posten hier op het forum.
Kitty

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Kitty »

Heb je een idee hoelang je wilt wachten tot het beter gaat? En kan je er zelf nog iets aan doen om het beter te laten gaan?
Kitty

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Kitty »

En beantwoord.
Bubbels

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Bubbels »

Hmm...denk ik zit in fase 2.

Ik denk eraan, ik weet wanneer ik het ga doen.
Maar een echte poging heb ik nog niet achter me.
Wel overdosis hier en daar, etc, maar ik zou dat niet als zelfmoordpoging beschouwen :lol:
Smiley

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Smiley »

Nou ik voel me momenteel verbazingwekkend goed gewoon :)

Ik denk 6.
Laatst gewijzigd door Smiley op za nov 26, 2011 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
alissia

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door alissia »

ik zat bij 3 maar inmiddels bij 4
Thea

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Thea »

nummer 7: Lang leve de medicijnen die je gevoelens dempen zodat je aan je zelf kunt werken. Hoe rottig de bijjwerkingen ook zijn.
Ik ben het eens met nothing, wees bezig met overleven ipv de dood. Het helpt niets, het maakt je alleen maar verdrietiger.
mynightmare

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door mynightmare »

ik zit bij 3

maar ik wil heel graag bij de 6
en dat ook dat het lukt...
Soren

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Soren »

3

Momenteel ben ik nog in planning ..
Kiki

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Kiki »

Ik schommel geloof ik nogal wat heen en weer tussen 3 en 4, ik heb meerdere pogingen in het verleden gedaan, uiteraard mislukt, anders had ik dit nu niet kunnen typen.

Waarom ertussen? Ik ben niet continu bezig met de planning ervan, deze komt vaak pas concreet naar boven als ik in een behoorlijke crisissituatie verkeer, zo had ik een paar dagen geleden een heel plan uitgestippeld, maar omdat ik het niet meteen gedaan heb, zijn er vervolgens ook weer allemaal redenen bij gekomen waardoor het nog niet kan, nog niet goed genoeg uitgewerkt is... Deze keer was het mijn kat, had geen plek voor het beestje en hoe kan ik die nou aan z'n lot overlaten? Ik heb er nogsteeds geen antwoord op, en ik denk er nogsteeds wel over na, maar het is niet meer ALLEEN dat..

Ergens is dat fijn, blijkbaar heb ik toch nog de puf om ergens voor te vechten.. aan de andere kant is het zo ontzettend frustrerend omdat ik gewoon WEET dat ik weer op een punt ga komen waarin ik denk; waarom mezelf nog langer voor de gek houden, met illusies dat het ooit wel goedkomt, dat het niet altijd pijn blijft doen, dat het best mooi kan zijn en talloze andere gedachtes, waarvan je dan weer moe word want dan denk ik weer aan een moment als deze waarin ik toch met een soort van overtuiging denk dat ik nog iets heb om voor te vechten...

Vermoeiend, de constante achtbaan van gevoelens, gedachten, belevingen, waar ik nu nog wel uren over zou kunnen doorschrijven maar ik niks nieuws meer mee zou zeggen...
Bovendien wijk ik geloof ik ook nogal van het topic af inmiddels, sorry daarvoor..

tussen 3 en 4 dus...
scottyhero

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door scottyhero »

Fase 4

maar nu heb ik plan, helemaal uitgestippeld maar iet houd mij tegen omdat tijdens mijn plan veel doden zoude kunne valle BUITEN mij gezien dan.
Roald

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Roald »

4
Mila

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Mila »

4
Sherry

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Sherry »

1. Ik probeer mezelf groot te houden en niet te denken aan al het negatieve. Vrolijk jezelf op. Zelf vind ik zelfmoord niet kunnen, maar ik denk er wel aan. Dit is niet goed, wil er daarom ook vanaf.
Senseo

Re: In welke fase van zm zit jij?

Bericht door Senseo »

Fase 2.
Plaats reactie