Onderzoek benadering suïcidaal gedrag

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Trompes

Onderzoek benadering suïcidaal gedrag

Bericht door Trompes » wo mar 15, 2017 11:51

Hallo allemaal!

Er is toestemming gegeven vanuit beheer om dit onderzoek hier te mogen plaatsen.

Mijn naam is Esmé en ik ben 4e jaars verpleegkundige in opleiding. Ter afsluiting van mijn opleiding tot verpleegkundige ben ik bezig met een onderzoek over een probleemstelling binnen de geestelijke gezondheidszorg.
Het viel mij op, het afgelopen jaar dat ik werkzaam ben binnen de GGZ, dat cliënten met suïcidaal gedrag veel vragen opwekken bij verpleegkundigen. "Hoe ga je goed om met suïcidale gedachten?".
Daarom gaat mijn onderzoek over benadering van cliënten met suïcidale gedachten.
Omdat verpleegkundigen een ander beeld hebben bij benaderingen dan de cliënt zelf, vind ik het erg belangrijk dat zij worden meegenomen in het onderzoek. Daarom heb ik een enquête opgesteld om dit goed in beeld te krijgen. "Wat heb jij nodig van de verpleegkundige om een goede behandeling te krijgen?".

De resultaten van de ingevulde enquêtes zal ik verwerken in mijn onderzoek om zo mijn conclusie en aanbevelingen te maken.
Er zal betrouwbaar met alle gegevens omgegaan worden en de resultaten zullen geheel anoniemverwerkt worden.
Geef ook gerust aan of je inzicht wilt hebben in de verwerkte informatie voordat dit officieel ingeleverd wordt op school!

Diegene die inzicht krijgen in het onderzoek zijn; 2 beoordelaars van school, 1 locatie van het GGZ.

De link naar de enquête is: https://www.survio.com/survey/d/G4M4B3J9P4E1T4B1O
Wil je de vragen liever per PB beantwoorden, laat dit dan weten, dan stuur ik je de vragen op!

Alvast bedankt voor de medewerking!

Groetjes Esmé

Panthera
Moderator

Re: Onderzoek benadering suïcidaal gedrag

Bericht door Panthera » wo mar 15, 2017 13:00

Deze oproep is idd door ons goedgekeurd.

Mapri

Re: Onderzoek benadering suïcidaal gedrag

Bericht door Mapri » di apr 04, 2017 23:18

Hallo Esme,
Mijn lieve vrouw heeft er voor gekozen zelf uit het leven te stappen. Voor mezelf heb ik na veel lezen , gesprekken en nadenken begrepen hoe het zover heeft kunnen komen. En heb vrede met haar keuze, al doet het nog zoveel pijn. Daarbij vraag ik me af of ik of hulpverlening het had kunnen voorkomen. Ik kan je misschien niet helpen bij jouw concrete vraag wat verpleegkundigen moeten doen, maar mogelijk wel bij de vraag die er m.i. aan vooraf gaat: hoe herken je dat iemand suicidale gedachten heeft. Met name als er sprake is van geagiteerde depressie. Graag zou ik mijn ervaring met je willen delen in de hoop dat het je helpt bij jouw onderzoek.

Plaats reactie