Zelfmoord in je omgeving

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Schorpioen

Zelfmoord in je omgeving

Bericht door Schorpioen » zo jul 03, 2016 14:40

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat iemand uit je (naaste) omgeving zelfmoord pleegt, terwijl je er zelf ook dagelijks aan loopt te denken. Hoe voel je je dan? Ik word dan best een beetje jaloers op degene die de moed gehad heeft om het te doen. Spijt ook wel omdat het gebeurd is, maar toch vooral de gedachte "als die het kan, kan ik het ook".
Heel recent is er weer iemand vertrokken die ik kende en dan denk ik, ben ik de volgende? Alleen mijn hondjes houden mij eigenlijk nog tegen, voor de rest is het allemaal kommer en kwel, vooral financieel.

Hope
Moderator

Re: Zelfmoord in je omgeving

Bericht door Hope » zo jul 03, 2016 21:56

Twee jaar geleden heeft een van mijn beste vriendinnen zelfmoord gepleegd.

En inderdaad dat "jaloerse" gevoel herken ik. Waarom kon zij het wel en ik niet. Aan de andere kant zag ik ook dat er voor mij, in mijn situatie nog veel meer hoop is dan er in haar leven was.

Ik kon het een stuk beter plaatsen dan de rest van haar omgeving. Omdat ik de gedachtes herkende en helemaal snapte waarom ze het gedaan had.
Ze lag er zo rustig bij. Wat ze gedaan heeft, was helemaal pijnloos en ik weet zeker dat dood echt een verlossing was voor haar.

Elke keer als ik me depressief en suicidaal voel, denk ik, als P het kon, kan ik het ook. Als zij die stap durfde te nemen, durf ik dat ook. Het lijkt zo makkelijk en aantrekkelijk wat ze gedaan heeft.... soms trekt het, maar de meeste tijd, kan ik het redelijk loslaten.
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

Doingitanyway

Bericht door Doingitanyway » vr jul 08, 2016 16:37

Voordat ik geboren ben pleegde mijn opa zelfmoord. (agressieve mishandelende alcoholist, als ik de verhalen mag geloven)

Eerste jaren middelbare school keer ik zelf last van zelfmoordgedachtes voornamelijk door pesten.

Halverwege een andere middelbare school waar ik heen ging met de trein. Stond ik op een leeg station te wachten toen er iemand riep of ik wel zeker wist of de treinen reden. Bleek vlak daar voor het broertje van een goede vriend zelfmoord te hebben gepleegd daar. Hij werd gepest.

Nu word het een raar verhaal..

5 jaren geleden had ik een relatie met een vrouw iets ouder dan ik, wiens jongere broertje zelfmoord pleegde voor ik haar leerde kennen. Ken haar nu al tien jaar ofzo. Maar die familie en vooral zij was bezig met de geestenwereld. Rituelen enzo. Wicka altaren. Walkie-talkies op het graf. Vanzelf bewegende spullen. Ik werd op een gegeven moment wakker met een pendel boven mijn hoofd die ze snel weg stopte en deed of haar neus bloedde. Ik heb daar rare dingen gezien en meegemaakt, ben kort daarna zwaar psychotisch geworden. En suïcidaal.
Op het graf van die jongen staat geen steen, maar een inmiddels flinke boom.
Raar verhaal waar ik uit respect en een beetje angst niet veel meer over wil vertellen.
Die relatie eindigde met mij in detentie.
(z'n vader is van de politie. En ik ben voor van alles veroordeeld wat niet zo was geweest als de beste man geen smeris was. Mede hierdoor is de politie niet mijn vriend.)

In detentie pleegde een buurman twee deuren verder zelfmoord.

*TRIGGER*

Uit detentie ging het met mij welgeteld 3,33 jaar goed en werd ik weer suïcidaal. Doordat het uit is met mijn vriendin. Ik had het idee ( omdat ik vond dat ik mezelf moest straffen ) om *KNIP* zelfmoord te plegen. Ik had het *KNIP* klaarstaan in huis. Meer dan een week. Kreeg ik het bericht dat een goed bekende vrouw dezelfde methode *KNIP* gebruikte in een inrichting. Die laat haar twee jonge dochtertjes achter. Ze heeft nog een dag of twee in coma gelegen in het ziekenhuis voordat de stekker er uit ging. Dat was echt een WTF moment voor me..

Vorig jaar ben ik met mijn beste vriend en een vriend naar de kermis in Tilburg. Gezellig.
Hebben laatst mijn beste vriend en zijn vriendin hem net op tijd naar het ziekenhuis gebracht nadat hij had gebelt dat hij een overdosis pillen had geslikt. Ze hebben bijna een uur moeten rijden en hebben hem daar bewusteloos aangetroffen.

Twee of drie weken daarna heb ik die vriendin half in shock opgehaald nadat die het nieuws kreeg dat een goede vriend van haar zelfmoord heeft gepleegd.

En ik vergeet er vast nog een paar..
Zoals de beste vriend van weer een andere vriend.

Er plegen zo veel mensen zelfmoord elke dag.

Edit hana: beschrijvingen van zelfmoordmethodes zijn niet toegestaan op het forum.
"hoe hoger de pieken, hoe dieper de dalen"
"wie niet kan delen, kan ook niet vermenigvuldigen"

Cornflower

Bericht door Cornflower » vr okt 14, 2016 22:40

Iemand een beetje familie van me heeft ook zelfmoord gepleegd maanden geleden en zo ken ik er echt heel veel die ik ooit eens gekend heb.
Ik mis hun wel je kunt ze ook nooit meer zien of spreken.

Chaoot

Bericht door Chaoot » za jul 08, 2017 00:51

KAN TRIGGER ZIJN
Ik ben nu bijna 10.5 opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis : en in die periode heb ik van ongeveer 20 mensen overlijden meegemaakt. Verschillende mensen die zm pleegden, maar ook mensen die een natuurlijke dood stierven. De een kende ik beter dan de ander. Met de een had ik vaak woordenwisseling, een ander tilde altijd zn pet even op als hij mij zag.
Ik kan beslist NIET zeggen dat zoiets went. Met 3 in het bijzonder heb ik verdraaid veel moeite gehad: een jeugdvriend die randpsychotisch was sprak ik op een heerlijke dag. Dik 2 uur zitten kletsen, serieus gepraat en geroddeld over elke verpleegkundige die we allebei kenden. Ik ging daarna met een goed gevoel naar mijn afd terug. Een dag later *KNIP* pleegt hij zelfmoord.
Enorme twijfel aan mijzelf. . Had ik iets gemist in ons gesprek? Na lang piekeren wist ik dat ik niks gemist had. Ik voelde me echt nog lang rot.

April vorig jaar suicideerde een goede bekende van me. Niemand begreep het. Niemand. De verbijsterde ouders ook niet.

Afgelopen zomer kreeg mijn huisgenote borstkanker. Na allerlei onderzoek: teveel uitzaaiingen om er iets aan te kunnen doen behalve pijn verminderen. In november is ze op haar slaapkamer - die naast de mijne lag overleden. Daarna het gemis. De keren dat ik opstond sochtends en zij niet met haar knieën opgetrokken op een stoel rtl nieuws keek. Heel vreemd. Leeg.

Deze 3 blijven echt heel dichtbij me. Ach en enkele keer schrik je wel als iemand overlijdt, op welke manier ook. Dit is een kleindmusical dorpje en ik ken vrijwel iedereen hier.
Maar ik leef niet in angst tot het volgende slechte nieuws. Ik heb geleerd dat je best even verdrietig mag zijn, maar dat alles gewoon doordraait.

Edit Panthera; beschrijvingen van zelfmoordmethodes zijn niet toegestaan.

darkangel

Bericht door darkangel » ma feb 12, 2018 17:52

ik denk nog steeds aan een beste vriendin van mij die 2 jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
en idd ben jaloers op haar dat haar is gelukt waarbij mij niet lukt.
maar ook mis ik haar enorm veel niemand begrijpt het waarom zij het heeft gedaan en ik juist wel.
Wanneer stopt de pijn eindelijk!

Carlo

Bericht door Carlo » vr feb 23, 2018 19:53

What da fuck ik zou helemaal gek worden als zo vrouw snachts met een pendel boven me hoofd zo staan! Ben ook een keer bij een meisje thuisgeweest die had ook allemaal boeddha beelden thuis enzo staan, en daarna thuis zelf ook meerdere ervaringen gehad. Er werden voorwerpen gegooid etc. maar jouw verhaal klinkt veel enger! Ja ken wel iemand in me omgeving die zelfmoord heeft gepleegd hij was homo en schaamde zich daarvoor. Die is er nu niet meer.

suzie

Bericht door suzie » zo feb 25, 2018 14:03

Ik heb het helaas mij gemaakt tijdens een opname.
En heb vooral haat naar mij zelf dat ik het niet heb zien aankomen. geef mezelf de schuld.
Klein beetje haat naar de GGZ omdat ze hun werk niet deden. We zaten niet zomaar bij de crisisafdeling.
En heb eigenlijk vooral een werkende manier geleerd. Iets wat mij meer dan 2 jaar later bezig houdt. Met het zelfde te plannen.

Maar ik heb er ook vooral een trauma aan over gehouden nu (waardoor de gedachtes bij mij ook meer extreem zijn). Herbelevingen en disociatie etc bij horen van alarmgeluiden, sirines etc.

Plaats reactie