Wat houdt jullie tegen ???

Voor iedereen die algemene vragen heeft. Onderzoekers, studenten en/of radio/tv-programma's, mail naar info@zelfmoord-forum.nl voor de mogelijkheden.

Moderator: Modgroep

cosmicdancer
Berichten: 6
Lid geworden op: ma mei 23, 2016 10:10

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door cosmicdancer »

Het idee dat het nog eens beter wordt.
change
Berichten: 7250
Lid geworden op: wo nov 18, 2015 16:04

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door change »

hoop, verlangen en doodsangst.
En dus niet kunnen loslaten ook.
Verbinden

Even lijkt elke afstand te vervagen,
Valt alles samen in contouren aan de horizon
Cornflower
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jan 03, 2016 21:43

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Cornflower »

Mijn dieren vooral en hoop op betere tijden me geloof.
Deniz

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Deniz »

Als je een kip de kop omdraait..

zelfmoord doen is gewoon hartstikke ENG :cute:
Deniz

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Deniz »

Weet je wel hoe hard zo'n trein gaat, het is gewoon hartstikke eng.
Ik heb echt diep respect voor mensen die zichzelf om het leven kunnen brengen.
Je moet geestelijk in trance zijn ervoor, dan is het minder eng.
Ik heb die trance niet meer, ook al voelt het vaak onmogelijk, ik ben er aan 'gewend' geraakt.
Ik wil het ook niet meer, ik ben genezen, na 20 jaar suïcidale gedachten wil ik niet meer dood,
alleen nog maar natuurlijk, maar ik ga het niet meer rekken,als ik ziek ben, mag het ook zo snel mogelijk over zijn,
dan pijnstillers en zo snel mogelijk dood aub.
Deniz

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Deniz »

zelfmoord doen is gewoon ontzettend eng ik blijf erbij, je weet ook nooit of het lukt en dan.. dan kun je zeker weten niet meer leven

ik wil er niets van weten, hoe houd ik het vol het is geen zak aan zo, altijd maar die druk van mensen
ik kan niet meer met mensen :(
Mercy
Berichten: 7
Lid geworden op: ma nov 13, 2017 17:16

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Mercy »

Wat mij tegen houd, is de daad die ik ervoor moet verrichten.. Ik zou het héél graag willen maar het moment zelf lijkt me zo vreselijk..

En m'n moeder.. ik kan het haar niet aandoen. Hoe graag ik het ook zou willen..
Summerset

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Summerset »

Hetzelfde als Mercy. Het daadwerkelijke moment om het te doen en door te zetten is beangstigend. En het allerbelangrijkste ik kan het mijn moeder niet aandoen.
lauraa
Berichten: 12
Lid geworden op: za feb 17, 2018 18:02

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door lauraa »

De gedachte dat het na de dood nog erger is dan hier en je niet meer terug kunt en wel iedereen verdriet hebt gedaan
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Pietje »

lauraa schreef: zo feb 25, 2018 20:43 De gedachte dat het na de dood nog erger is dan hier en je niet meer terug kunt en wel iedereen verdriet hebt gedaan
Zou het zelf niet beter kunnen zeggen, ik zeg altijd de mensen waar ik om geef dat het is om hun geen verdriet te doen maar eigenlijk is het 50/50 ik durf niet omdat ik niet weet wat hierna komt zelfs het idee dat er niets meer is vervuld me met angst.
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
Cato
Berichten: 31
Lid geworden op: do mar 08, 2018 08:01

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Cato »

Wat houdt me tegen?

Ik weet zelf hoe het voelt om achter te blijven nadat iemand die je lief hebt overlijdt. Ik kan het de mensen die van houden mensen niet aan doen. Ook al wil ik vaak mijn leven niet meer leven, het idee dat ik een poel van ellende/verdriet bij anderen veroorzaak weerhoudt me. Daarnaast vind ik dat zolang ik nog kracht heb ik het moet blijven proberen. Proberen te leren leven met wie ik ben, mezelf te accepteren met al mijn ingewikkeldheden en proberen te blijven leren omgaan met alles wat het leven me heeft toegegooid en zal blijven toegooien.
Jimmy
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 11, 2018 14:59

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Jimmy »

Zelfde als lauraa
Fifi
Berichten: 6
Lid geworden op: vr aug 17, 2018 11:08

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Fifi »

Eigenlijk alleen mijn familie. Ik kan het mijn ouders en mijn broer niet aan doen. Ik weet dat ze veel om mij geven, en dat is wederzijds. Dus ik modder altijd maar door voor hen, niet omdat ik nu zo van het leven geniet.
Gebruikersavatar
Gatita
Moderator
Berichten: 3446
Lid geworden op: do jul 21, 2016 21:43

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Gatita »

Mislukking en dan naar beneden te moeten :help:

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
Christine
Berichten: 369
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 17:05

Re: Wat houdt jullie tegen ???

Bericht door Christine »

Mijn kinderen. Alhoewel ik steeds vaker denk dat het wel goed komt met mijn meiden..... Ook mijn oude moeder wil ik het niet aandoen.
Plaats reactie