verschil tussen 2 soorten borderline

Hier kan verder gediscussieerd worden over de door de psycholoog beantwoorde vragen. Gebruikersreacties zijn WEL toegestaan

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
kleintje1980
Moderator

verschil tussen 2 soorten borderline

Bericht door kleintje1980 » vr sep 01, 2017 13:20

de laatste tijd hoor je heel vaak dat er gesproken wordt van dat je 2 verschillende soorten borderline hebt
de High-Functioning en Low-Functioning wat is daar nu eigenlijk het verschil tussen ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for

Psycholoog

Re: verschil tussen 2 soorten borderline

Bericht door Psycholoog » vr sep 08, 2017 12:59

Beste kleintje1980,

Dank voor je vraag. Jouw vraag is erg complex en ingewikkeld. Het klopt dat psychologen onderling deze verschillende termen kunnen gebruiken. Dit is gebaseerd op een behoorlijk complex en theoretisch model. Het gaat voor deze plek te ver daar uitgebreid op in te gaan. Ik zou mij namelijk voor kunnen stellen dat dat alleen maar bijdraagt aan verwarring en vragen daaromtrent. ik zou je dan ook aanraden dat wanneer een van deze termen op jou zelf van toepassing is dat je dit bespreekt met jouw eigen behandelaar of degene die de diagnose heeft gesteld. Die kan namelijk veel beter aangeven wat dit precies voor jou betekent.

Sorry Kleine1980 dat ik jouw vraag deze keer niet kan beantwoorden. Ik hoop dat je toch de antwoorden vindt die je zoekt!

Groetjes Sabine

Violence

Bericht door Violence » vr sep 08, 2017 14:09

Ik heb dit gevonden voor je Kleintje: http://outofthefog.website/other-articl ... unctioning

kleintje1980
Moderator

Bericht door kleintje1980 » vr sep 08, 2017 14:34

Violence dat is lief maar mijn engels is echt mega slecht dat ik die artikelen niet snap want ik heb ook ge googled en ik kan alleen maar Engelse artikelen en uitleg vinden.. daarom dat ik de vraag ook stelde
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for

Violence

Bericht door Violence » vr sep 08, 2017 14:43

Hoe het op mij overkomt - maar ik ben geen psycholoog natuurlijk - is het verschil dat bij low function de persoon zijn gevoelens en gedachten niet kan verbergen voor de buitenwereld, en bij high function dus wel. De laatste groep participeert dan ook gewoon in de samenleving.

Maar het zal denk ik niet zo makkelijk zijn, anders had Sabine het wel uitgelegd haha.

Plaats reactie