Verschil maatschappelijk werk en psycholoog?

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Violence
Moderator
Berichten: 8229
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Verschil maatschappelijk werk en psycholoog?

Bericht door Violence »

Hoi,

Misschien een heel voordehand liggend antwoord, maar wat is eigenlijk het verschil tussen een maatschappelijk werkster en een psycholoog, behalve misschien opleiding.
Hulpverlener
Berichten: 27
Lid geworden op: do nov 26, 2015 21:25

Re: Verschil maatschappelijk werk en psycholoog?

Bericht door Hulpverlener »

Beste Violence,

Excuus voor het verlate antwoord, ik kon niet zo snel zien dat er een vraag was gestuurd. Sorry, daarvoor!
Ik vind het een goede vraag. Een maatschappelijk werkster houdt zich voornamelijk bezig met iemands functioneren op maatschappelijk gebied. Daarmee worden oa dingen bedoelt als: huisvesting, schulden, werk, uitkering, dagbesteding, etc. Een psycholoog houdt zich bezig met het psychologisch functioneren. Dan moet je meer denken aan gedachten en gevoelens.
Een maatschappelijk werker gaat dus vaak wat praktischer aan de slag terwijl een psycholoog meer doormiddel van gesprekken gedrag probeert te beïnvloeden.

ok, ik hoop jouw vraag zo goed te hebben beantwoord!

Groetjes Sabine
Violence
Moderator
Berichten: 8229
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: Verschil maatschappelijk werk en psycholoog?

Bericht door Violence »

Psycholoog schreef:Beste Violence,

Excuus voor het verlate antwoord, ik kon niet zo snel zien dat er een vraag was gestuurd. Sorry, daarvoor!
Ik vind het een goede vraag. Een maatschappelijk werkster houdt zich voornamelijk bezig met iemands functioneren op maatschappelijk gebied. Daarmee worden oa dingen bedoelt als: huisvesting, schulden, werk, uitkering, dagbesteding, etc. Een psycholoog houdt zich bezig met het psychologisch functioneren. Dan moet je meer denken aan gedachten en gevoelens.
Een maatschappelijk werker gaat dus vaak wat praktischer aan de slag terwijl een psycholoog meer doormiddel van gesprekken gedrag probeert te beïnvloeden.

ok, ik hoop jouw vraag zo goed te hebben beantwoord!

Groetjes Sabine

Dankjewel!
Plaats reactie