herbelevingen

Hier kan verder gediscussieerd worden over de door de psycholoog beantwoorde vragen. Gebruikersreacties zijn WEL toegestaan

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
kleintje1980
Moderator

herbelevingen

Bericht door kleintje1980 » ma mar 21, 2016 17:39

zijn er manieren om herbelevingen sneller te laten stoppen zodat je er minder last van hebt ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for

ececec

Re: herbelevingen

Bericht door ececec » di mar 22, 2016 13:35

Dat is moeilijk. Zelf ook meegemaakt. Op een gegeven moment compleet door het lint gegaan van constante flashbacks. Het was alsof er iets 'aan' ging staan in mijzelf en dan was het hek van de dam en zat ik helemaal met mijn mind in het verleden. Zelf ervoer ik dit als ronduit verschrikkelijk, alsof een deel van je mind / zijn zich nog in het verleden bevond.

Trucks zijn om te bewegen, jezelf in het hier en nu neer te zetten, mindfullness.

Maar wellicht dat een psycholoog je beter even op weg kan helpen. Die hebben goede technieken in huis en krijg je goede begeleiding.

EC

Psycholoog

Re: herbelevingen

Bericht door Psycholoog » wo apr 06, 2016 10:04

Beste Kleintje 1980,

Allereerst mijn excuus voor de wat vertraagde reactie, dit doordat ik ziek was.
Ik denk dat het antwoord van ececec je mogelijk al wat op weg heeft geholpen. Ik vind afleiding zoeken een hele goede tip! Daarnaast zijn er absoluut behandelingen die psychologen kunnen toepassen om je van herbelevingen af te helpen. de meest gebruikte techniek momenteel is EMDR. Heb je daar van gehoord? Dit is een hele snelle en effectieve methode. Ik raad je aan om, bij aanhoudende klachten, een professional te consulteren die jou hiervan af kan helpen.

Ik wens je in ieder geval veel succes!

Groet Sabine

Plaats reactie