Gaan psychoses ooit weg?

Hier kan verder gediscussieerd worden over de door de psycholoog beantwoorde vragen. Gebruikersreacties zijn WEL toegestaan

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Angel

Gaan psychoses ooit weg?

Bericht door Angel » zo jan 24, 2016 19:22

Hallo,

Ik heb nu al 8 jaar last van psychoses (dingen zien en horen) die er eigenlijk in werkelijkheid niet zijn maar dat werkelijk "niet" zijn besef ik in echt.
Ik krijg medicatie om die psychoses tegen te gaan maar toch gaan ze maar niet weg dus nu is mijn vraag: "Gaan die psychoses ooit echt helemaal weg?"

Alvast bedankt om mijn vraag te beantwoorden.

Psycholoog

Re: Gaan psychoses ooit weg?

Bericht door Psycholoog » ma jan 25, 2016 13:27

Beste Angel,

Dank voor het stellen van jouw vraag. Ik kan mij voorstellen dat het hebben van psychoses erg vervelend is en je dus wilt weten waar je aan toe bent. Nu is dit een moeilijke vraag voor mij om te beantwoorden en ik raad je aan om jouw vraag aan jouw psychiater voor te leggen.
Of de psychoses weggaan heeft namelijk met een heleboel dingen te maken die te complex zijn voor mij om een goed antwoord te geven dat aansluit bij jouw situatie. Soms gaan psychoses niet weg en kun je ermee leren leven, en soms gaan psychoses wel weg door (nieuwe) behandeling.
Ook jouw psychiater zal het overigens een lastige vraag vinden. Er worden steeds weer nieuwe vormen van behandeling uitgevonden dus ook wanneer er nu geen behandeling is die jouw psychose helemaal wegneemt is het niet gezegd dat die er in de toekomst niet zal zijn.
Ok Angel, ik hoop dat je toch iets aan mijn antwoord hebt!

groetjes Sabine

Plaats reactie