Ontslag Vrijwillige opname

Hier kan verder gediscussieerd worden over de door de psycholoog beantwoorde vragen. Gebruikersreacties zijn WEL toegestaan

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gatita
Moderator

Ontslag Vrijwillige opname

Bericht door Gatita » zo aug 12, 2018 21:34

Hoi Sabine,

Ik was benieuwd in hoeverre een ontslag liep bij vrijwillige opname ? ( waar eerst instantie een IBS ter sprake was? )
Ben je vrij om te gaan wanneer jij dit fijn acht of zullen ze dit dan alsnog aan vechten of zullen ze dan alsnog die ibs gaan aanvragen ?

bijvoorbaat dank voor het antwoorden =)

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">

Psycholoog

Re: Ontslag Vrijwillige opname

Bericht door Psycholoog » vr sep 14, 2018 16:00

Hai Gatita,

Goede vraag! Bij een vrijwillige opname ben je in principe vrij om te gaan waar je wil, zonder een maatregel als een IBS kun je niet tegen je zin in ergens worden gehouden. Daarentegen raad ik aan om altijd in overleg met deskundigen met ontslag te gaan. Goed afscheid nemen en ergens goed weggaan is veel waard. Daarnaast kan een deskundige een meer objectieve kijk hebben op de behandeling. Die kan dingen zien die je, wanneer het jezelf aangaat, zelf niet zo helder ziet. Wanneer er wordt ingeschat dat het onveilig voor jezelf of anderen is om je naar huis te laten gaan kan er alsnog een IBS worden aangevraagd.

Ok Gatita, ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Groet en een goed weekend,

Sabine

Gatita
Moderator

Re: Ontslag Vrijwillige opname

Bericht door Gatita » vr sep 14, 2018 16:29

Hoi Sabine

Ja heel erg bedankt voor het antwoord!
ik vrees in mijn geval dat er dan alsnog een IBS aangevraagd gaat worden omdat in eerst instantie dit ook de bedoeling is geweest.
Achteraf hebben ze het op Vrijwillig gehouden 'gelukkig'.

Jij ook een fijn weekend gewenst

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">

Plaats reactie