Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Moderator: Modgroep

????

Bericht door ???? »

voor mij is er een reden om te blijven leven omdat ik misschien een hele leuke vrouw krijg later en dan hele leuke kinderen krijg en een mooie baan!
maar het is nooit zeker dat dat zal gebeuren... maar die gedachte houd me soms ook in leven...
toekomst kan geweldig zijn, toekomst kan verschrikkelijk zijn,
een geweldige droom of een nachtmerrie...
JAYY-

what keeps me alive

Bericht door JAYY- »

wat mij in leven houd is dat
ik soms wel lol kan hebben met vrienden.
en dat zijn dus de gelukkige tijden.
of toen ik naar het concert van Hilary Duff ging,
dat was ook zo'n gelukkige tijd.
dat soort kleine dingen houd me in leven omdat ik dat niet wil missen
maar aan de andere kant heb ik zoiets.
de pijn die ik nu voel kan nooit overtreden worden door al die kleine
gelukkige tijden
en dan is het weer wrom zou ik dan nog moeite doen om in leven te blijven!
maar ik heb 2 soulmates die alles voor me betekenden en dat zijn de personen voor wie ik leef!
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

Mijn drie kinderen. :)
En omdat het leven gewoon de moeite waard is als je het verdriet voorbij bent.
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
nothing

Bericht door nothing »

Redenen om te blijven leven *denkt*...
Ik leef, omdat ik weet dat mijn taak hier bij lange na nog niet af is...
Ik zie alles van kleins af aan als een les, het heeft me een bepaalde wijsheid gegeven, maar ik weet nog lang niet alles, daar heb ik nog tientallen jaren voor nodig, en dat ga ik doen ook en natuurlijk dat ik later graag een dochter wil...
En ik mezelf wil bewijzen dat het leven ook goed kan zijn... sorry maar ik kan niet geloven dat iemands leven het hele leven ellende kan zijn, naja, tenzij ze het zelf veroorzaken of het te vroeg beeindigen, maar ik geloof niet dat ik men hele leven ellende zal hebben, er komt een tijd dat het beter zal gaan, ik moet gewoon blijven vechten...
platoon

Bericht door platoon »

Reden om te blijven leven.....................
Mijn zoontje van 19 maanden. (zat wel te denken een paar dagen geleden, misschien morgen wel weer, ik kan beter dood gaan nu ie nog zo jong is, als over een paar jaar, als ie me kan gaan missen)
Mijn lieve ouders, die zouden (vooral mijn moeder) kapot gaan als ik mezelf wat aan deed.
Toch wel wat vrienden van mij, die zouden me ook wel missen. (ik zou voor iedereen trouwens wel een persoonlijke afscheidsbrief achterlaten)
De hoop dat ik gelukkig wordt in de toekomst. (lijkt me nu nog wishfull thinking)
Mijn 2 honden, en dit klinkt voor de meesten misschien vreemd, ik hou zoveel van ze dat ik ze zou laten inslapen als ik zm zou plegen. Dat denk ik niet alleen nu, zo heb ik er ook altijd over gedacht in gelukkiger tijden.
En dit zal ook heel vreemd klinken, de belangrijkste reden is toch mijn ouders. Kom maar op met het commentaar.
Gr. Platoon.
ankhfem

be the change you want to c in this world...

Bericht door ankhfem »

Het is allemaal een grote "selphfullfilling prophecy"... van nu af aan.!
nothing

Bericht door nothing »

Ik weet dat ik deze topic al meerdere malen heb beantwoord.. en ik blijf het ook doen, zo kan ik van mezelf ook zien van tijd tot tijd wat voor mij nog redenen zijn om wel te blijven... dat is fijn :)

- Me hond, me hond heeft altijd in de gaten wanneer ik me slecht voel of in de problemen zit, ik heb een hele goede band met hem en ik wil graag het huis uit maar nu ook de reden dat ik niet meer van huis wegloop is omdat ik weet dat hij me ontzettend mist als ik te lang weg ben... vooral nu hij nog maar 5 is...

- Me moeder en me broer... Ik weet dat ze wel om me geven, ookal laten ze het soms beide niet merken en ookal heb ik soms wel eventjes commentaar tussen me broer en mij, ik weet wel dat ze veel om me geven, en ik ook om hun, ze zijn de enigste 2 in me leven die ik voor 100% vertrouw.

- Het feit dat ik nog steeds het gevoel heb dat ik deze wereld nog niet hoor te verlaten, ik heb van kleins af aan het gevoel en het idee dat ik hier met een hele goede reden ben, ik heb het in me om groots te worden, en dan bedoel ik niet als filmster of iets maar met iets dat de wereld verbeterd. Ik mag dan vaak over bepaalde dingen geen zelfvertrouwen hebben, maar ik weet dat ik uniek ben.

- Zoals ik hier nu zit en naar me slang kijk hoe die rondkruipt... die slang heeft me nog nooit iets gedaan en ik wete dat als ik weg ga, naar een andere plek waar ik der niet mee naar toe mag nemen of als ik dood ga, dat ze dan terug moet naar de vorige eigenaar en dan weer doorverkocht word, sorry, die hell wil ik haar niet aandoen...

- Ik weet dat het leven ook goede tijden kent, ik wil ze niet missen.

- Me dochter. Lol... nee die heb ik nog niet. Maar ik wil later heel graag een dochter. En die krijg ik later ook =)

- Ramon. Op dit moment ben ik blij met hem. Ik doe dan ook ontzettend me best om ervoor te zorgen dat daar iets moois uit kan komen. Ik ben momenteel nog in de war maar ik werk aan mezelf en aan de hele situatie, ook mede omdat Ramon er is. Hij laat me mooie dingen beleven, dingen die het leven waard maken. Momenten die je in films ziet, passie^^
Bijv: Met het ligt uit, kaarsjes aan samen in een jacuzzi zitten met een heerlijk glas wijn ^^
Het is mooi om zuk soort dingen te beleven =)

En voor nu ff de laatste:

- Het leven. JA Ik wil GEEN zelfmoord plegen omdat ik wil leven. Het leven leert mij zoveel en ik hou van kennis. Ik vind school dan niet echt leuk maar wat ik leer wel. Er valt zo veel te leren, zoveel te verbeteren, zoveel mensen te helpen. Er is opzich zoveel dat het leven waard maakt. We moeten die dingen alleen wel zien.


Ik wil er nu wel bijzeggen... Dat ik hier GEEN commentaar op wil hebben waar uit op te maken is Waarom ik dan nog depressief ben...
it's not that easy...
maar ik kom er bovenop :)
Els

Bericht door Els »

mijn vader en wat hij met mij heeft gedaan
"ik laat hem zeker toch niet winnen van mij?"[/quote]

Wow twistel wat een goeie!
Laat ze niet winnen :P
kansloos

Bericht door kansloos »

- Dat ik god zijn rotkop niet nog een keer wil zien.
- Daar is het net zo erg..
- Je kan niet spontaan verdwijnen.
Kimberly

Bericht door Kimberly »

- Je wilt van jezelf winnen en toch een goed persoon worden.
- Je wilt niet dat degene die jou deze gevoelens geven winnen.
emokid

Bericht door emokid »

Omdat er genoeg andere manieren zijn om aandacht te krijgen..
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

emokid schreef:Omdat er genoeg andere manieren zijn om aandacht te krijgen..
Ah ben je weer terug met je ongenuanceerde opmerkingen ????
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
emokid

Bericht door emokid »

Phoenix schreef:
emokid schreef:Omdat er genoeg andere manieren zijn om aandacht te krijgen..
Ah ben je weer terug met je ongenuanceerde opmerkingen ????
Nee ik ben in mijn eentje..
Edwin

Bericht door Edwin »

emokid schreef:
Phoenix schreef:
emokid schreef:Omdat er genoeg andere manieren zijn om aandacht te krijgen..
Ah ben je weer terug met je ongenuanceerde opmerkingen ????
Nee ik ben in mijn eentje..


Me 2 :wink:
huisgenoot

Bericht door huisgenoot »

[quote="emokid"]Omdat er genoeg andere manieren zijn om aandacht te krijgen..[/quote]

Oke, er zijn misschien mensen die een poging doen, om zo aandacht rte krijgen.
Maar let wel even op wat je hier neer zet,
er zijn ook genoeg mensen die zelfmoord willen doen, omdat dit leven hun te moeilijk is.
ik hoop dat je het begrijpt!

Groet marielle
Plaats reactie