Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Moderator: Modgroep

Twistel

Bericht door Twistel »

Phoenix schreef:
ffff schreef:
Twistel schreef:ik denk niet dat het zo bedoelt is ffff..

ieder mens heeft zijn eigen opvattingen in het leven.. iedereen heeft een eigen selectieve perceptie van alles..

twis
dit zijn raadseltermen voor mij. "opvattingen"? "selectieve perceptie"?
Ik kan me er niks bij voorstellen. heb ik dat?
opvattingen ---> gedachten, ideeen, meningen.
selectieve perceptie ---> dat wat je in een zin leest, dat wat je in iemand opmerking hoort.

Voorbeeld.
Koop eeen rooie auto en dan pas valt het je op hoeveel rode auto's er rond rijden.

Evertything that we see or seem is but a dream within a dream.


helaas phoenix.. wat je zegd is niet helemaal waar..

selectieve perceptie = het selecteren van informatie die aansluit bij het referentie kader van een persoon..

en een referentie kader is= het geheel vam gewoontes, regels, waarden en normen waar iemand zijn handelen en denken op richt..

sorry heb vandaag examen gehad over deze dingen :oops:
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 293
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

Twistel schreef:
Phoenix schreef:
ffff schreef: dit zijn raadseltermen voor mij. "opvattingen"? "selectieve perceptie"?
Ik kan me er niks bij voorstellen. heb ik dat?
opvattingen ---> gedachten, ideeen, meningen.
selectieve perceptie ---> dat wat je in een zin leest, dat wat je in iemand opmerking hoort.

Voorbeeld.
Koop eeen rooie auto en dan pas valt het je op hoeveel rode auto's er rond rijden.

Evertything that we see or seem is but a dream within a dream.


helaas phoenix.. wat je zegd is niet helemaal waar..

selectieve perceptie = het selecteren van informatie die aansluit bij het referentie kader van een persoon..

en een referentie kader is= het geheel vam gewoontes, regels, waarden en normen waar iemand zijn handelen en denken op richt..

sorry heb vandaag examen gehad over deze dingen :oops:
Sorry maar je hebt niet helemaal gelijk Twis
Ik heb er namelijk nooit examen in gedaan. :twisted:
Mijn verhaaltje is vertaald naar gewone mensen taal, en als je goed leest staat er precies hetzelfde.

Zoals in het voorbeeld, de rode auto sluit op dat moment aan bij de belevingswereld van de eigenaar van de rode auto.
En ander voorbeeld, iemand schrijft op een internet site
"ik ben het niet met je eens"
Iemand die een "normaal"denkkader heeft leest "oh die persoon heeft een andere mening"
Iemand die denkt dat de wereld hem dom vind leest "die persoon vind mij dom"
Snappie ?
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
Twistel

Bericht door Twistel »

solly *puppy-eyes*

ik ben gewoon super slecht in het vertalen naar makkelijkere woorden en het er dan ook nog van begrijpen..

:roll:
ffff

Bericht door ffff »

ik denk dat ik een ontzettend beperkt referentiekader heb... waaruit voortkomt dat ik ook heel weinig opvattingen heb. ik kan me gewoon amper voorstellen dat ik ooit antwoord kan geven op de vraag 'wat voor opvatting heb jij daarover?' ik zou ook geen concrete aanduidingen kunnen geven over waaruit mijn referentiekader bestaat.
daar ben ik blijkbaar toch echt te dom voor.
Twistel

Bericht door Twistel »

hmmmm ik denk dat je het verkeerd ziet..


wat vind jij nou echt lekker om te eten of te drinken?
wat voor auto zou jij het liefst voor de deur willen zien staan?
wat voor programma zet jij het liefste op?

enz enz.. dat is al jouwn referentie kader..

alles wat jij denkt, en doet is jouwn referetie kader
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 293
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

Twistel schreef:solly *puppy-eyes*

ik ben gewoon super slecht in het vertalen naar makkelijkere woorden en het er dan ook nog van begrijpen..

:roll:
Ik zit je ook maar een beetje te stangen. :twisted:

@ffff
Ik snap helemaal niets meer van jouw verhaal, je klaagt over een gebrek aan gespreksstof en verder het gebrek aan een mening.
Welnu, ik zie je hier regelmatig een stevige mening verkondigen (niks mis mee) en soms ook lange verhalen schrijven.

Volgens mij noet je gewoon een cursus dom ouwehoeren gaan volgen, doet het bij vrouwen erg goed. :P

Ik weet trouwens zeker dat ik uit jou hele verhalen weet te peuren hoor, ik denk dat je toch vooal moeite hebt met het inschatten van je gesprekspartner (angst voor afgaan , dom ? ) en daardoor op voorhand dichtslaat, maar goed, ik praat makkelijk, misschien omdat ik een eigenzinnig persoon met sterke narcistische trekken te ben, dus dat maakt misschien dat ik makkelijk iedereen onder tafel klets omdat ik nu eenmaal altijd gelijk heb, ik ben gewoon goed. zo niet the best. :P :twisted:
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
Twistel

Bericht door Twistel »

PHOENIX rustig aan!!

niet naast je schoenen gaan lopen he??


maar ben t wel met je eens.. (op dat opscheppen gedeelte na :roll: ;))
ffff

Bericht door ffff »

Twistel schreef:hmmmm ik denk dat je het verkeerd ziet..


wat vind jij nou echt lekker om te eten of te drinken?
wat voor auto zou jij het liefst voor de deur willen zien staan?
wat voor programma zet jij het liefste op?

enz enz.. dat is al jouwn referentie kader..

alles wat jij denkt, en doet is jouwn referetie kader
op die drie vragen heb ik alvast geen antwoord... klinkt
stom maar ik weet er gewoon geen antwoord op.
ffff

Bericht door ffff »

Phoenix schreef:
Twistel schreef:solly *puppy-eyes*

ik ben gewoon super slecht in het vertalen naar makkelijkere woorden en het er dan ook nog van begrijpen..

:roll:
Ik zit je ook maar een beetje te stangen. :twisted:

@ffff
Ik snap helemaal niets meer van jouw verhaal, je klaagt over een gebrek aan gespreksstof en verder het gebrek aan een mening.
Welnu, ik zie je hier regelmatig een stevige mening verkondigen (niks mis mee) en soms ook lange verhalen schrijven.

Volgens mij noet je gewoon een cursus dom ouwehoeren gaan volgen, doet het bij vrouwen erg goed. :P

Ik weet trouwens zeker dat ik uit jou hele verhalen weet te peuren hoor, ik denk dat je toch vooal moeite hebt met het inschatten van je gesprekspartner (angst voor afgaan , dom ? ) en daardoor op voorhand dichtslaat, maar goed, ik praat makkelijk, misschien omdat ik een eigenzinnig persoon met sterke narcistische trekken te ben, dus dat maakt misschien dat ik makkelijk iedereen onder tafel klets omdat ik nu eenmaal altijd gelijk heb, ik ben gewoon goed. zo niet the best. :P :twisted:
zal best dat ik hier af en toe lange verhalen kan schrijven (stevige mening verkondigen weet ik niet) maar in het echt ben ik gewoon
uitzonderlijk stil, weet gewoon heel weinig te zeggen, kan echt geen
normaal gesprek voeren. en dat heb ik gewoon bij iedereen, ben
altijd kort van stof enzo, het is niet afhankelijk van de gesprekspartner.
Ik heb gewoon amper gesprekspartners want ik weet niet eens een gesprek te beginnen of gaande te houden. Dat lukt gewoon niet. Ik begrijp ook niet hoe ik zo'n lange verhalen kan schrijven, maar er in het echt niks van terecht breng, schrijven ligt gewoon meer in m'n denktempo denk ik. maar dat valt blijkbaar voor anderen niet te begrijpen, en dat is enorm lastig, want iedereen vraagt zich af waarom ik zo stil ben. Terwijl het gewoon een neurotisch "defect" is... maarja, je kunt slecht tegen iedereen gaan zeggen; "hallo, ja ik wou even zeggen, ik praat dus heel weinig omdat ik een neurotisch defect heb". Maarja, het wordt ook vermoeiend om dat elke keer te moeten uitleggen en het wordt niet geloofd. Dus ga maar weer snel ontopic verder.
ffff

Bericht door ffff »

in dit geval heb je trouwens dus geen gelijk. het ligt niet aan het niet kunnen inschatten van de gesprekspartner (is sowieso iets wat ik niet kan; iemand inschatten), het komt niet eens zover dat ik een gesprekspartner heb in te schatten want het komt gewoon zelden tot een gepsrek. alleen als het echt functioneel is en er een duidelijke aanleiding is. dom ouwehoeren kan ik inderdaad niet. wou dat ik het kon, maar het valt helaas niet te leren. zoiets moet vanzelf gaan. gaat het niet vanzelf dan heb je pech. maar ach, je begrijpt het toch niet vrees ik...
marco

Bericht door marco »

He ffff, iedereen kan enorm stil zijn, dat heb ik ook met momenten. Daarvoor hoef je geen defecten te hebben maar gewoon het gebrek aan interesse in een gesprek bepaalt al bij mij bijvoorbeeld of ik wel meer dan twee woorden zeg.
ffff

Bericht door ffff »

marco schreef:He ffff, iedereen kan enorm stil zijn, dat heb ik ook met momenten. Daarvoor hoef je geen defecten te hebben maar gewoon het gebrek aan interesse in een gesprek bepaalt al bij mij bijvoorbeeld of ik wel meer dan twee woorden zeg.
Jij hebt het met momenten. Ik heb het altijd. Ik kan nooit interesse in een gesprek hebben want er zijn geen interessante gesprekken mogelijk met mij. En dan nog, soms heb ik wel enorm veel zin om een gesprek te hebben, om contact met iemand te krijgen, maar dan kan ik het niet. Geloof me, ik ben er lang genoeg mee geconfronteerd geworden om te weten dat het bij mij toch echt een defect moet zijn. Ik zou niet weten wat het anders is namelijk. ZUCHT ik word hier zo moe van, sorry.
ffff

Bericht door ffff »

marco schreef:He ffff, iedereen kan enorm stil zijn, dat heb ik ook met momenten. Daarvoor hoef je geen defecten te hebben maar gewoon het gebrek aan interesse in een gesprek bepaalt al bij mij bijvoorbeeld of ik wel meer dan twee woorden zeg.
Jij hebt het met momenten. Ik heb het altijd. Ik kan nooit interesse in een gesprek hebben want er zijn geen interessante gesprekken mogelijk met mij. En dan nog, soms heb ik wel enorm veel zin om een gesprek te hebben, om contact met iemand te krijgen, maar dan kan ik het niet. Geloof me, ik ben er lang genoeg mee geconfronteerd geworden om te weten dat het bij mij toch echt een defect moet zijn. Ik zou niet weten wat het anders is namelijk. ZUCHT ik word hier zo moe van, sorry.
_Me_

Waarom

Bericht door _Me_ »

Ik zou willen verderleven, omdat ik mn vriend toch wel superhard zou missen.
En ik zou zeker niet willen dat ie een ander zoekt :D
Mn broertjes en mn papa zie ik doodgraag,
dat wil ik hun niet aandoen..
Dat de mensen ff moeten gaan vertellen dat ik er niet meer ben..
Voor mij dus duidelijke reden om vol te houden
Dexie

Bericht door Dexie »

Ik wil gewoon weten of het ooit beter wordt en als dat zo is, wil ik dat niet gemist hebben. :)
Plaats reactie