Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Moderator: Modgroep

dirk

Bericht door dirk »

[quote="Twistel"]ik denk niet dat het zo bedoelt is ffff..

ieder mens heeft zijn eigen opvattingen in het leven.. iedereen heeft een eigen selectieve perceptie van alles..


Jou denkwijze inspireert me, ik raak zelf vaak verstrikt in emoties en belang en dan zie ik niet meer wat er gewoon is.
Jouw reactie neemt een stap achteruit van de waarheid en gaat weer over wat er te zien is. Dat geeft een ruimere en overzichtelijkere kijk op de situatie. Maar misschien vergis ik me en is jou opmerking gewoon een opvatting van jouw.
Evengoed heeft het me geïnspireerd.
Nachtegaal

Bericht door Nachtegaal »

Beste Vera,

Naar het buitenland trekken? Been there, done that. Laat me je het volgende vertellen: je kan wel vluchten voor je problemen, maar je kan je er niet voor verbergen. Ik geloof niet in het fabeltje 'een nieuw leven beginnen', want dat bestaat niet: je verleden neem je mee, en je doodswens ook.

Wat wel waar is, is dat het tijdelijk beter kan gaan. Zo gaat het althans bij mij: op en neer. Maar vroeg of laat krijg je dezelfde problemen ginds als in je eigen land. De enige oplossing is een compleet andere ingesteldheid, en daarvoor hoef je geen 1000en kilometers te reizen, helaas, om dat te bekomen is er veel meer nodig.

Nachtegaal
nothing

Bericht door nothing »

Als je de problemen oplost, dan komen ze niet terug. Het is niet zo makkelijk gezegd als gedaan maar het is zeker weten wel mogelijk.
Als je ze overwint, neem je inderdaad zoals het hoort gewoon je verleden mee. De rest van je leven maar niet meer als iets zwaks, iets slechts, iets dat je naar beneden trekt.
Maar als iets van 'Kijk, dit heb ik meegemaakt, dit ben ik mede dankzij dat geworden. En kijk dit ben ik, ik heb mijn problemen overwonnen en sta sterker in mijn schoenen voor de problemen die ik nog tegen zal komen. Ik zal er alles aan doen ze op te lossen en op een zo goed mogelijke manier door te gaan.'

Als je ze oplost, dan word je niet zomaar weer depressief.
Het vergt inderdaad een andere manier van kijken, om je problemen op te lossen.
Niet een andere ruimte, een ander lichaam een ander leven of een andere tijd, niks niet, gewoon jijzelf die er anders tegenaan kijkt.
ffff

Bericht door ffff »

even een noot over deze topic;
toch wel mooi om te zien dat deze topic;
"redenen om GEEN zelfmoord te plegen" inmiddels
bijna evenveel posts heeft als de topic;
"redenen om zelfmoord te plegen".......

Voor de duidelijkheid; "redenen om zelfmoord te plegen"
stond er al veel eerder... ik heb toen het idee aan de
webmasters voorgelegd om DEZE topic te openen....
Dat hebben ze gedaan, en ziehier; als je er heel zwart
wit naar kijkt zou je nu kunnen stellen dat er bijna net
zoveel redenen zijn om geen zelfmoord te plegen
als om wel zelfmoord te plegen....
DELETED

Bericht door DELETED »

DELETED
ffff

Bericht door ffff »

Dat is wel erg beperkt; maar ik kan wel zeggen;
zonder de muziek te kunnen luisteren (én maken) die ik graag
wil horen, zou ik ook niet kunnen leven....
justxme

Bericht door justxme »

..Ik ga vanavond naar de film.

Dat zijn de momenten waar ik voor leef. Serieus. Meer is er niet..

Meerdere redenen waarom het niet te doen:
Ik ben gewoonweg te moe.
Ik vind het rot voor mijn ouders en zusje.
Mijn kat houdt me in de avonden dat het dreigt mis te gaan op de been door op me te gaan liggen en keihard te gaan spinnen.
Levendhart

Bericht door Levendhart »

ffff schreef:
Om te zien of het klopt dat iedereen een partner vind
nou, heb ik een verrassende mededeling voor jou; dat klopt niet.
ken mensen van 50 die nooit een partner hebben gehad en die ook
met 99% zekerheid nooit zullen krijgen. Dus dat is gewoon onzin.
Maar het is juist zo'n mooie dromerige zin! natuurlijk krijgt niet iedereen een partner, maar een reden om te blijven is altijd beter dan niks vind ik.
ffff

Bericht door ffff »

justxme schreef:..Ik ga vanavond naar de film.

Dat zijn de momenten waar ik voor leef. Serieus. Meer is er niet..

Meerdere redenen waarom het niet te doen:
Ik ben gewoonweg te moe.
Ik vind het rot voor mijn ouders en zusje.
Mijn kat houdt me in de avonden dat het dreigt mis te gaan op de been door op me te gaan liggen en keihard te gaan spinnen.
Wordt tijd dat ik een kat ga kopen.....
nothing

Bericht door nothing »

Als je wanhopig op liefde gaat wachten, is dat wat je teruggespiegeld krijgt: wanhoop.

Als je doet wat je moet en wilt doen zonder je al te veel zorgen te maken OF je iemand tegenkomt en eerst met jezelf te leren leven dan kom je zo goed als gegarandeerd iemand tegen waarmee je het zou unnen laten werken. Als je het durft en eerlijk bent enzo, er zijn zoveel dingen waardoor het verkeerd KAN gaan maar daar moet je neit gelijk vanuit gaan!

-xxxx-
nothing

Ik heb de mijne ook pas gevonden nadat uik aan mijzelf heb gewerkt en de depressie de baas ben geworden.
ffff

Bericht door ffff »

nothing schreef:Als je wanhopig op liefde gaat wachten, is dat wat je teruggespiegeld krijgt: wanhoop.

Als je doet wat je moet en wilt doen zonder je al te veel zorgen te maken OF je iemand tegenkomt en eerst met jezelf te leren leven dan kom je zo goed als gegarandeerd iemand tegen waarmee je het zou unnen laten werken. Als je het durft en eerlijk bent enzo, er zijn zoveel dingen waardoor het verkeerd KAN gaan maar daar moet je neit gelijk vanuit gaan!

-xxxx-
nothing

Ik heb de mijne ook pas gevonden nadat uik aan mijzelf heb gewerkt en de depressie de baas ben geworden.
was dit op mij gericht???? Of op degene waarop ik die reactie gaf???

Want wat je zegt weet ik namelijk al en heb ik inmiddels ook al letterlijk zo ervaren............... Alleen is het zo klote dat het nu weer zo moeilijk met mezelf te leven is; en ik dus ook weet dat een partner niet bepaald een optie/mogelijkheid is; wat me dan toch wel weer lichtelijk wanhopig of eigenlijk meer somber/verdrietig maakt......
champagne

Bericht door champagne »

iedereen heeft iets waar je aan kan werken: ik probeer er aan te werken.
straks alles voor elkaar hebben en met trots over mijn eigen leven en keuzes kunnen vertelllen, dat ik veel problemen had maar alles overwonnen had.
nothing

Bericht door nothing »

Mooi champagne!
Want ik weet dat het kan, en echt niet alleen ik jij en vele anderen.
Het voelt vaak alleen als een hele klim, maar je komt van alles tegen en je leert enorm veel waardoor je een stuk vaster komt te staan en voorbereid bent op teleurstellingen en dingen ziet aankomen.
Het is het waard.

Redenen om geen zelfmoord te plegen zijn er eigenlijk genoeg. We zijn hier niet voor niks, we hebben allen iets in ons dat ons drijft iets dat echt goed voelt. Niet als lust, maar iets dat je dag echt opvrolijkt. Voor mij is dat heel duidelijk: mensen helpen anders te denken.
Ik hou van een goed gesprek, en kennis doorgeven.
De natuur, de dieren
mijn moeder en broer en nou ondertussen mijn lieve vriend die ik anders nooit had kunnen kennen.
Eens mijn kinderen zien opgroeien goed en gezond hopelijk.
mijn lieve hond goed gekend te hebben en dat hij eerst doodgaat en later pas ik, zijn lieve korte leventje mag niet verpest worden met mijn dood.
Allen mensen, die ik zou kunnen helpen, te leren kennen waar gevaar ligt en waar verandering nodig is. Niet arrogant bedoeld maar, als dat is wat ik graag en goed doe, dan is dat DE plek waar ik nodig ben. Iedereen is ergens nodig.
Vooral de mensen die dingen hebben meegemaakt, hebben gezien gehoord gevoelt. Het is juist belangrijk voor die mensen om het te overwinnen.
Ik heb mijn vader overwonnen, ik ben verder dan hem. Geen wrok of haat of zijn doofpot of tirannie.


-xxxx-
nothing
Ruben4

Bericht door Ruben4 »

Een keuze maken tussen het leven wat je kent en de dood, iets totaal onzekers.. dat is als een boek kiezen voor de kleur op de kaft.. je weet niet wat er komt hoe kan je er dan voor kiezen..
Ruben4

Bericht door Ruben4 »


was dit op mij gericht???? Of op degene waarop ik die reactie gaf???

Want wat je zegt weet ik namelijk al en heb ik inmiddels ook al letterlijk zo ervaren............... Alleen is het zo klote dat het nu weer zo moeilijk met mezelf te leven is; en ik dus ook weet dat een partner niet bepaald een optie/mogelijkheid is; wat me dan toch wel weer lichtelijk wanhopig of eigenlijk meer somber/verdrietig maakt......
precies hoe ik er over denk.. ik weet dat ik nu toch geen relatie aan kan gaan maar ik zou het zo graag willen.. en dat maakt het alleen maar erger..
Plaats reactie