Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Moderator: Modgroep

Hamstertje

Bericht door Hamstertje »

Mijn vriend geeft om me.
Ik laat mijn huisdieren zomaar achter, die hebben mijn verzorging nodig.
Ik zijn mensen die op mij bouwen, vrijwillig EHBO-er.
Mijn broer en schoonzus mijn hulp nodig hebben.
Er ook mensen zijn die wel genieten van mijn gezelschap en humor.
Unsure_me

Bericht door Unsure_me »

Hamstertje schreef:Mijn vriend geeft om me.
Ik laat mijn huisdieren zomaar achter, die hebben mijn verzorging nodig.
Ik zijn mensen die op mij bouwen, vrijwillig EHBO-er.
Mijn broer en schoonzus mijn hulp nodig hebben.
Er ook mensen zijn die wel genieten van mijn gezelschap en humor.
zijn best wel belangrijke dingen allemaal, ben blij dat je dat zelf ook inziet :)

de reden dat ik geen zelfmoord pleeg.. is omdat ik door sommigen echt heel goed gesteunt word. daarnaast wil ik het mn zusje van 10 liever niet aandoen..
vincent

Bericht door vincent »

Allereers, sorry als ik hier iemand mee ga kwetsen. Ik voel me ook heel vaak heel slechts en zou eigenlijk ook liever dood zijn, maar zolang ik leef blijf ik toch proberen om het voor mezelf te relativeren. Misschien is dat wel gestoord, maar voor mij is het onderstaande wel erg belangrijk.

Mijn manier om zelfmoord te voorkomen is te denken dat:
...de onzekerheid in mij en het besef dat er vragen zijn die onbeantwoord moeten worden op zichzelf al een vorm van intelligentie is. Door het leven kritisch tegen het licht te houden is juist vooruitgang mogelijk. De depressie is voor mij een natuurlijke reddingspoging om iets van het leven te maken. Juist door veel na te denken over zelfmoord kan ik voorkomen dat ik het impulsief doe bij de eerste de beste tegenslag. Ik denk dat ik van depressies juist sterker wordt en steeds beter snap hoe ik met alle tegenslagen kan omgaan.
Verder denk ik dat mensen die geen depressies hebben misschien zelfs wel iets missen. Net als spanjaarden die altijd in de zon leven en pas merken hoe lekker dat is als ze in de winter naar ons land komen. Door depressief te zijn weet ik wat de uiterste zijn en zie het leven dus in een breder perspectief.
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 293
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

Ik vind het wel een leuke post hoor Vincent. :wink:

If it can't kill you it will only make you stronger

Is van Nietsche geloof ik.
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
Miejk

Bericht door Miejk »

Redenen om het niet te doen:

Bijna iedereen komt er weer overheen. Met ups en downs, maar de meeste mensen komen er overheen.
De natuur in de lente
Een knuffel van je beste vriend, al heb je er maar één.
Je beste vriend helemaal stoned aan je deur krijgen, hij valt in je armen en zegt dattie van je houdt.
het strand als het lekker waait

Ja, datsoort dingen tellen voor mij misschien nog wel een beetje mee. Jammer genoeg krijgt die beste vriend van mij nu ook suicidale gedachten... Hij heeft me wel beloofd het niet te doen. Maar wat zou ik nog over hebben als hij het toch doet??
vincent

Bericht door vincent »

Beste Miejk,
Zoek elkaar op en ga proberen samen veel te praten en probeer dan de depressieviteit buiten het gespreksonderwerp te houden. Het is vast heel moeilijk, probeer elkaar daarin te steunen. Door je gedachten even te richten op iets anders, kan soms helpen
Ik ben geen psycholoog of zo, maar bij mij hielp dit wel enorm. Het ontnuchterde me van alle chaos in mijn hoofd. Hoe frequenter je met elkaar praat hoe kleiner de kans dat je in de tussenliggende tijd afzakt tot het punt dat je ook echt zelfmoord pleegt (althans bij mij was dat zo).
succes,
groet,
Vincent
vincent

Bericht door vincent »

... daar moet ik nog iets aan toevoegen,
het is natuurlijk wel belangrijk dat jullie je problemen serieus nemen en het bijvoorbeeld hier allemaal van je afschrijft. In jullie onderbewustzijn zijn jullie denk ik op zoek naar negatieve aandacht, zorg ervoor dat je elkaar dat niet geeft.

Misschien een stom idee, maar misschien helpt het om bijvoorbeeld de eerste 10 minuten van zo'n gespek wel effe lekker alle frustraties eruit te gooien en daarna dan alleen maar positief proberen te zijn en over andere dingen te praten.
groet,
Vincent
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 293
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

Mooie aanvulling vincent.
Toen ik het eerste bericht las was dat precies wat er ook in mijn hoofd opkwam. Het is absoluut zinvol om te proberen zoveel mogelijk de goede kanten van het leven te zien.
Dat is weer wat anders als struisvogel spelen en net doen of er niks aan de hand is. Naar mijn bescheiden mening is het goud als je iemand van ongeveer gelijke leeftijd hebt die met soortgelijke problemen kampt.
Je kunt elkaar dan door de diepe dalen die zich soms voordoen heen trekken.

Goede afspraken om tijdstippen zijn denk ik cruciaal, ik zou zelf eerder in halve uren denken dan in, ook moet er ruimte zijn om als er echt een keer een stort aan emoties komt deze ook te laten stromen, alleen zorg wel dat je dan de volgende keer meer tijd neemt voor positieve zaken.
Het moet een beetje in evenwicht blijven.
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
DELETED

Bericht door DELETED »

DELETED
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3531
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Bericht door harry »

....
Laatst gewijzigd door harry op wo apr 13, 2011 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Sam

Bericht door Sam »

Omdat ik weet dat er toch wel een aantal mensen geschokt en verdrietig achter zullen blijven.
gerlinda

Bericht door gerlinda »

hoi

omdat er mensen zijn die van mij houden en ik het mijn ouders niet aan kan doen.

groetjes

gerlinda
all1

Bericht door all1 »

Ik weet het op dit moment eventjes niet, want alles lijkt niet meer leuk te kunnen zijn. Wat ik wel zou willen? Is dat ik zo sterk kan zijn, om mensen te weren die mij pijn doen. Dat ik de goede mensen uit kan kiezen en dat ik tevreden kan zijn met mezelf.

Ik wil kunnen genieten van een terrasje pakken (zonder alcohol), van de zon, van het plezier om mij heen, om goede vrienden te hebben die me kunnen steunen en andersom, om plezier te hebben met sport, om te kunnen lachen, lekker gek doen en om nuttig werk later te gaan doen.
Ereshkigal

Bericht door Ereshkigal »

Voor dat ene mooie moment dat je leven kan veranderen.
ffff

Bericht door ffff »

ach, doodgaan kan nog altijd...
Plaats reactie