Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Moderator: Modgroep

Kay

Re:

Bericht door Kay » vr aug 05, 2016 13:29

ffff schreef:
Phoenix schreef:
ffff schreef: nou, heb ik een verrassende mededeling voor jou; dat klopt niet.
ken mensen van 50 die nooit een partner hebben gehad en die ook
met 99% zekerheid nooit zullen krijgen. Dus dat is gewoon onzin.

Blijkbaar hadden die mensen ook niet zo de behoefte om een partner te vinden. Voor iedereen zijn er meerdere geschikte partners, als je dat wilt tenminste.
Sorry, dat maak je mij niet wijs. Gaat er echt niet in bij mij. Er zijn zat mensen met aandoeningen als autisme die maar al te graag een partner zouden willen maar door hun handicap de kans gewoon tot een minimum daalt. Voorbeeld=mijzelf.
Soms moet je gewoon reeel zijn. Bijn een bepaalde leeftijd, met een lastige geaardheid, als je alleen op zeer specifieke types valt .... dan wordt de kans vrijwel nihil.

Ankes

Re: Redenen om GEEN zelfmoord te plegen

Bericht door Ankes » za sep 17, 2016 07:43

reden om geen zelfmoord te plegen?

- mijn schat van een fretje
- mijn vrienden die ik niet wil teleurstellen
- mijn vriendin

verder weet ik niks wat me hier nog zou houden.

Gatita
Moderator

Bericht door Gatita » di sep 20, 2016 03:18

Mijn dierenook echt enigste

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">

soulsearcherx

Bericht door soulsearcherx » zo okt 30, 2016 20:29

Ik was bezig met nadenken over praktische zaken, en wat me nu tegenhoud is dat uitvaartverzekeringen vaak na een zelfmoord niet uitkeren.
Er is dus geen uitkering bij zelfmoord als deze heeft plaatsgevonden vlak na het afsluiten van de uitvaartverzekering.
Als een verzekerde binnen een bepaalde periode na het sluiten van de uitvaartverzekering (bijvoorbeeld binnen 6 maanden of binnen een jaar; afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden) zelfmoord pleegt, wordt de verzekering voor die persoon ontbonden en krijg je alleen de betaalde premie teruggestort. De nabestaanden draaien in dat geval zelf op voor de kosten van de begrafenis of crematie.
De verzekeringsmaatschappijen voorkomen hiermee dus dat potentiële zelfdoders op de valreep een uitvaartverzekering afsluiten.
Bij langer lopende uitvaartverzekeringen is het niet reëel dat de verzekerde al bij aanvang van de verzekering van plan was om zelfmoord te plegen.
Wanneer de zelfdoding na deze vastgestelde periode plaatsvindt, zal de verzekeraar gewoon uitkeren.

Ik heb geen uitvaartverzekering, dus ik wil om deze reden geen zelfmoord plegen, omdat dan mijn ouders als 'toetje' na het verliezen van mij nog eens op voor de kosten van de begrafenis of crematie moeten opdraaien.
Of ik moet er nu eentje afsluiten, en dan om deze reden mezelf nog een jaar ofzo in leven moeten houden, en dan alsnog zelfmoord plegen.
Daar heb ik dus geen zin in... :gapen:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!

Okidoki

Bericht door Okidoki » wo jan 18, 2017 15:16

Omdat ik alleen hier op aarde tijdelijk kan verstoppen voor wat er is na het leven!

cosmicdancer

Bericht door cosmicdancer » di mei 22, 2018 13:41

het lost niks op.
de kans dat het beter wordt zul je niet meer meemaken.

Plaats reactie