Stemmen in mijn hoofd ?

Moderator: Modgroep

Remember

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Remember »

Ik heb geen stemmen in mijn hoofd, altans, dat denk ik.
Ik hoor mezelf soms wel eens, maar volgens mij denk ik dan gewoon na.
Het lijkt me beangstigend om stemmen te horen. Vind het dan ook heel
erg voor degenen die dit hebben, maar het valt te verhelpen!

Liefs, Remember
mijngebruikersnaam

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door mijngebruikersnaam »

De stemmen die ik hoor zijn voor 99% van mijn omgeving afkomstig.
Ik bedoel daarmee allerlei dingen die tegen mij gezegd zijn, die mij ten hore zijn gebracht.
Bijvoorbeeld, als ik een actie doe, iets verricht, iets aan het typen ben, dan denk ik intussen aan iets wat ze op tv zeiden, zinnen met het woord ', maar' erna en ga zo maar door. Verder ook als ik iets type of zeg, gelijk erachteraan 'zou ik dat nu wel posten of typen of zeggen', en dan heb ik het al gezegd. Ik luister daar niet naar, ik type gewoon door en post gewoon in 8 van de 10 gevallen klik ik gewoon op de bevestig knop, zoals nu ook.

Tja, dat zou wel mooi zijn als ik dat nu ook daadwerkelijk had gedaan, maar ik wil nog iets toevoegen. Ik heb 1 keer een stem gehoord, die was onwijs hard in mijn hoofd en ik zat in een kut periode, diep dal. Er werden 2 dingen gezegt, ik weet niet goed meer wat, daarna sloot een deur zich, definitief leek het wel, onomkeerbaar. Ik ben ervan geschrokken (en dat is maar goed ook want een schrik of angstreactie zegt ook genoeg). Ik moet nu proberen mij niet meer zo erg te concentreren op de psychische klachten of dingen die 'niet normaal' zijn.

Verder, las ik zojuist een coach, een psyche in opleiding.
Door dit te lezen en de verhalen van andere mensen, dat neem je mee hoor coach.
Dat neemt eenieder met zich mee en u/jij als coach brengt dat/dit dus ook naar de 'patienten', vreselijk trouwens, kom je ergens zegt met 'patient'. Hoezo werken aan een vertrouwensrelatie of goede verstandhouding?/ Tja... zo ben ik behandeld, nee zo vat ik dat op. Dus.

Niet aankomen met gescheiden houden van werk en privé en dergelijke. Dat gaat niet, lukt niet, lukt op den duur niet. Mij ook niet, eerst wel (Dacht ik), dacht-verleden tijd. En tja, een rol als coach, dat dan weer wel ;-) groet, gegroet.

naamhier
mijngebruikersnaam

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door mijngebruikersnaam »

" Ze " (They: film: wes Craven). Oke opnieuw:

Ik hoor gescheld in mijn hoofd/gedachte.
Ik onderdruk het.

naamhier
suam

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door suam »

Alleen als ik me heeel slegt voel
En te hard in mijn hoofd tekeerga
Angel

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Angel »

Ik hoor ook een stem in mijn hoofd (zoals vele wel al zullen weten.) ze scheldt mij uit, beveelt mij dingen te doen. Het is niet leuk. Ik vind het raar.. waar komt zij vandaan? Zal ze ooit weer weggaan? Ik slik er medicatie voor helpt wel een beetje. Ik word soms zo bang van haar (hoe raar dat ook klinkt) oké ze is niet echt maar dat lijkt zo niet. Voor mij lijkt zij wel echt, ze maak mij kapot. Wilt mij dood en ik wil dood door haar. Ik haat haar, haar negeren is iets wat ik probeer maar wat niet altijd even gemakkelijk en mogelijk is.
vanelle

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door vanelle »

Stemmen of geluiden heb ik vaak als ik ga slapen zeer irritant ik weet dat het er niet is maar het houd mij uit de slaap.
met geluk wordt ik om het uur wakker of ik slaap helemaal niet.

Denkt dat het ook te maken heeft met opbouwende frustratie over mijzelf die mij de afgrond in drijft.
Gebeurt ook als ik alleen zit vaak zet ik dan muziek op maar dan moet ik rekening mee houden dat er een stemmingswisseling kan volgen.
Sonne

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Sonne »

- het kan een afwijking in de hersenen zijn
- het kan een psychische afwijking zijn
- het kan zijn dat je echt last hebt van een verkeerde geest die jou wil aanzetten tot negatief denken en doen.



De eerste 2 ben ik het mee eens. De laatste vind ik een beetje onzin,sorry. Of je bedoelt er iets anders mee als ik denk...
Mark.

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Mark. »

ik heb last van stemmen in mn hoofd en het heeft helemaal niks met geesten te maken man
wat denk je zelf waar je dan last van heb? daar hebben ze een naam voor en dat is psychose
heb je lang last van een psychose en ze ook vaker gekregen dan kun je aan schizofrenie lijden
wat ik denk is dat geesten niet bestaan ik geloof dat als je dood gaat dat alles 1 en al duisternis is
en je niet meer weet dat je geleefd hebt
Blondine

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Blondine »

ik heb het ook heel vaak! maar ik ben namelijk wel christelijk, en als ik zeg: Ik naam van Jesus Christus verdwijn! word het rustiger in mijn hoofd. Maar hellemaal weg gaan ze niet!
Blondine

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Blondine »

Mark. schreef:ik heb last van stemmen in mn hoofd en het heeft helemaal niks met geesten te maken man
wat denk je zelf waar je dan last van heb? daar hebben ze een naam voor en dat is psychose
heb je lang last van een psychose en ze ook vaker gekregen dan kun je aan schizofrenie lijden
wat ik denk is dat geesten niet bestaan ik geloof dat als je dood gaat dat alles 1 en al duisternis is
en je niet meer weet dat je geleefd hebt

Zo heeft iedereen zijn eigen geloven en feiten! Maar sommige geloven dat wel. En daar kan je toch zeker respect voor hebben!
Ik heb ook respect voor jou mening dat je daar niet in geloofd, maar zo is iedereen anders!
vichter1221

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door vichter1221 »

grote leiders zoals churchill hadden stemmen in hun hoofd. trek er t positieve uit en maak er iets van wat die stem juist niet verwacht. pak en ze dingen anders dan je vrienden en.je stem. en daardoor zul je t beste.uit jezelf kunnen halen. just grab the positive sense!
Angel

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Angel »

Maar bij een psychose, is een stem horen in je hoofd vaak alleen maar negatief (bij mij toch.) ik vind haar niet leuk. ik wil weg van haar maar dat gaat niet.
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Hope »

vichter1221 schreef:grote leiders zoals churchill hadden stemmen in hun hoofd. trek er t positieve uit en maak er iets van wat die stem juist niet verwacht. pak en ze dingen anders dan je vrienden en.je stem. en daardoor zul je t beste.uit jezelf kunnen halen. just grab the positive sense!
Ik ben het met Eendje eens. En ik denk dat vichter zelf niet weet hoe het is om stemmen te horen. Anders zou je er wel anders over praten. Er is niets positiefs, opbouwends aan. Het draait alleen maar om jezelf de grond in trappen en kapot maken, wat voor positiefs valt daar uit te halen?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Angel

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Angel »

Niets schreef:
vichter1221 schreef: wat voor positiefs valt daar uit te halen?

Niets
mirte

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door mirte »

ik heb een heleboel stemmen in mijn hoofd
van hele jone kinder stemmen tot volwassen dominante of sarcastische stemmen
sommige stemmen willen dood,
maar andere willen spelen en dat is wel leuk
of maken grapjes onderling
dan voel ik me dan minder alleen, ze zijn bij me
want alleen ben ik wel

ik heb geleerd samen te werken met de stemmen
want als ik ze negeer of weg duw hoe harder het terug komt
en hoe meer herbelevingen ik krijg of ze zich willen bewijzen,
en raak ik in dissociatie en ben er niet meer goed bij

en als ik ze vraag wat er aan de hand is vertellen ze dat en kan ik onderhandelen
of ze troosten, of wat er maar nodig is, ieder krijgt zijn/haar zin wel eens
het is handelbaarder geworden

mij is vertelt dat de stemmen ontstaan zijn omdat mijn persoonlijkheid
zich niet goed kon ontwikkelen en er als het ware scheurtjes in zijn gekomen
ik weet wat er gebeurt meestal, het zijn geen hele losse stukken gelukkig

mirte
Plaats reactie