Stemmen in mijn hoofd ?

Moderator: Modgroep

Doelloos

Bericht door Doelloos »

Hey !!!

Ik zelf heb ook al tijden last van stemmen in mijn hoofd, heb hier ook medicijnen voor gehad maar dat hielp ook niet super. Ik denk ook niet dat het goed is om hierbij te beginnen over de duivel en dat je bezeten kan zijn. Dit kan er alleen voor zorgen dat mensen deze angst er ook nog is bij krijgen. En daar help je een ander echt niet mee. Vaak ga je dit maybe wel denken maar dat is dan ook omdat je het niet op een andere manier weet te plaatsen.

Ik heb tijden dat ik echt bang ben voor de stemmen in me hoofd en zie vaak ook dingen die er niet zijn. Dat je ze beter kunt negeren is zo maar helaas zijn de stemmen meestal sterker dan jezelf bent. Ik denk dat je er vooral niet al te erg mee bezig moet zijn.

Ik laat bijvoorbeeld vaak het licht aan, slaap soms beneden op de bank, loop achteruit de trap op, altijd mijn mobiel bij de hand allemaal in principe van die stomme dingen maar hierdoor ben ik wel minder angstig.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

ik hoor niet alleen ,ik zie ze ook,ik ruik ze ,en voel ze! een shop van hen ,doet net zon pijn,als een schop van wie dan ook in dit aardse bestaan. als ze het dan nog bij een schop lieten, nee het gaat gruwlijk veel verder! ook op psychies gebiet,laten ze niets van me heel! b.v het wil mn lichaam binnen dringen,nartuurlijk spartel ik tegen,vecht voor mn leven,dan word het kwaat, en zeggen ze mn dochter wel te nemen waar ik ziels veel van hou!!! tekens op mn voorhoofd en handen worden gezet,als je de bijbbel een beetje kent weet je dat dat geen goeie zaak is! en GOD ik bid en ik bid en ik bid nog duizende xen! hij neemt het niet van me weg, van christenen krijg ik te horen wat ik moet doen ,je leven geven,ik heb god zo vaak gevraagt mn leven te nemen,in mn hard te komen ik heb jezus wel ervaren,ik heb gezien hoe veel groter hij is dan het kwaat,en dan ben ik eve happy! maar dan laat hij me gewoon weer grijpen door geesten,demonen en de duivel zelf! ik noem me christen,maar voel geen verbondenheid met anderen christennen,ik begrijp hun blijdschap gewoon niet,hoe kunnen ze toch blij zijn met een boodschap als ,wij gaan naar de hemel,dat gaat niet iedereen! als je dit gelooft,hoe kun je dan happy zijn als je kinderen, fam, vrienden ongeloofig zijn?en dus naar de hel gaan?ik vind dit verschrikelijk,om te huilen! men noemt dit dan de vrije keus,gegeven door god omdat hij zo van ons houd! maar ik geloof niet dat iemand die ongeloofig is de keus maakt, liefde? mmwa niks voor mij ,geef mij maar pijn en verderf. nee die pers. geloofde gewoon niet. ik blijf hopen dat god zijn liefde veel groter is dan dit! en dat hij niet alleen een moordenaar,hoer,of dief of wat ook vergeeft,maar ook iemand die gewoon eve niet geloofde in zijn bestaan. jezus zei aan het kruis vader vergeef ze,ze weten niet wat ze doen! deze vergeving vroeg hij toch voor zijn eigen moordernaars?waarom dan niet voor iemand die niet geloofde?maar goed dit ging over stemmen horen,ja die heb ik ,meer dan dat! mediscie noemen het hallucineren,maar kunnen me niet vertellen ,hoe mn hallucinatie, midden in de nacht weet hoe laat het is, of hoe het weet dat er iemand in de rein ligt,en zo nog heel veel meer.
alex

Bericht door alex »

ik zal je eens een fictief verhaal vertellen van iemand die ongeveer dezelfde vragen had als jij hebt. Misschien heb je er wat aan.

Er was een een man die een heel groot kruis moest dragen van God. Het wsa heel zwaar, en hij bezweek er bijna onder.
Op een gegeven moment riep hij naar God en vroeg: God U ziet alle dingen en U weet alles, U weet ook dat ik onder dit kruis ga bezwijken, help mij God help.
God hoorde zijn gebed, en nam de man mee naar een kamer vol met verschillenden kruizen. God nam het kruis van de man af en zei: kies er maar een uit die je zelf wilt.
De man was heel erg blij en liep een tijdje door de kamer heen. Achterin de kamer vond hij een heel klein kruisje, het zat helemaal onder het stof, en was duidelijk al in geen eeuwen gebruikt.
Hij vroeg aan God mag ik deze nemen? God zei: Tuurlijk Ik heb gezegd dat je er een mocht nemen die je wilde.
Toen nam de man het kruis opzich en ging terug naar de aarde.
Eenmaal terug op aarde bleek het kleine kruisje toch echt heel veel zwaarder dan het oude kruis wat hij had.
Hij vroeg God? waarom is dit kruis zoveel zwaarder dan het kruis wat ik eerder had? Toen antwoorde God: Omdat ik weet wat je aankan mijn zoon.

Moraal is God weet wat je kan hebben en hoe zwaar het ook is Hij zal voor je zorgen.

Nog een ander voorbeeld wat direct uit de bijbel komt is het voorbeeld van Paulus. Hij had een doorn inhet vlees, en wilde ervanaf, maar op het einde wist hij waarom hij het had, omdat als hij zwak was in het vlees hij sterk was met God.
Doelloos

Bericht door Doelloos »

De verhalen die jij schrijft zijn mooi Alex !
Maar het blijft voor mij ook echt bij verhalen !!!! Ergens wil ik er in geloven, in GOD wat ik ook wel doe !!! Maar mijn geloof wordt continu weer stuk gemaakt. Ik heb tijden gehad dat ik elke avond haast wel bidde en aan GOD vroeg om hulp maar nooit (geen enkele keer) heb ik ook maar iets gekregen van een bevestiging dat God mij hoorde ! Daarin tegen geloof ik wel veel sterker in de duivel omdat ik daarvan meer bevestiging kreeg. Het geloof dat ik bezeten ben, dat de duivel het wint van god (als het op mij neerkomt). Als GOD inderdaad weet wat ik zou aan kunnen, wanneer grijpt die dan is in, want het kruis wat ik draag wordt me echt veelste zwaar !

En zeepaardje, toen ik nog veel jonger was (jaar of 7 denk ik ongeveer) heb ik een tijd gehad dat als ik op bed lag, dat ik voelde dat iemand me aanraakte, me schopte, ik schreeuwde alles bij elkaar waar mijn moeder op af kwam en me bij me zus op de kamer liet slapen. Dit heeft een tijd geduurd en herinner me het gevoel de angst nog als de dag van gister. Na deze periode heb ik het nooit meer zo extreem gehad als toen maar heb nog steeds wel tijden dat ik het voelde maar vooral het zien en het voelen (niet lichamelijk) heb ik nog vaak en af en toe ook periodes erger dan anders. Ik praatte hier nooit over, zo'n anderhalf jaar terug ongeveer sprak ik er weer over met me moeder en me zus en ook heb ik er met psychiaters over gesproken maar hun niet verteld over dat ik het als kind zo extreem had een periode. Me zus en me moeder wisten zich het meteen te herinneren dat ik als kind zo in paniek was en zei dat ik werdt geschopt, aangeraakt. Me moeder zei me een x (waar ze nooit op terug was gekomen meer) dat ze dacht dat ik maybe als kind zou zijn aangerand, verkracht wat ik zelf zo ver weg in me hoofd had kunnen stoppen en dat dit de gevolden er van waren. Ik schrok nogal toen ze dit zei omdat ik er zo nooit over gedacht had. Of ik als kind ook werkelijk ben aangerand, verkracht zou ik nooit achter komen maar dat dat de reden zou kunnen zijn geweest geloof ik wel in. Tenslotte hadden meerdere mannen in korte periode bij ons ingewoond, over de vloer kwamen en als kind was ik al erg gesloten.

Het gevoel wat jij hebt dat je geschopt wordt, herken ik dus heel erg en weet hoe dit voelt. Heb jij mischien iets mee gemaakt wat zich op deze manier kenbaar maakt, ben je veel gepest op school (lichamelijk, emotioneel) ???
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

hoi doeloos,niet zon gekke gedachte van je,de artsen hebben ook aan deze mogelijkheid gedacht. maar kan er zelf niet zo veel mee aangezien het zo veel is wat ik zie,mee maak, ze kunnen met grote horders mn kamer komen binnen stieren. zie ze uit alle tijden bv. 1800,deze hebben van die grote hoepel jurken aan, meisjes met pijpe krullen\strikken in het haar. romeinse soldaten. monikken in zwarte gewaden. ik wou dat ik het kon zien als iets dat uit mijn eigen hoofd kwam, waar zou ik bang van moeten zijn dan? was het maar zo simpel,wat een rust zou me dat geven! verder mag je er nooit over praten ,of men vind het eng of ze twijfellen aan je geestelijk verstand! nou ja alles heeft zn reden, ik vertrouw er maar op dat dit uiteindelijk een goeie reden zal hebben.
anna

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door anna »

Roel schreef:Regelmatig hoor ik van mensen die stemmen in hun hoofd hebben. Vaak zeggen die stemmen nare dingen zoals "Je bent niks waard" of "Gooi dat maar kapot" of "Spring maar van die flat" Allemaal gedachten die te maken hebben met vernietiging en agressie en haat en angst :?

Waar komen die stemmen vandaan ?

- het kan een afwijking in de hersenen zijn
- het kan een psychische afwijking zijn
- het kan zijn dat je echt last hebt van een verkeerde geest :evil: die jou wil aanzetten tot negatief denken en doen.

Voor de eerste 2 oorzaken zul je het best naar een huisarts of psychiater gaan. Maar met de 3e oorzaak kunnen die weinig beginnen. Daar zul je anders mee om moeten gaan. Die verkeerde geest kan sterker zijn dan jij .... je krijgt die geest alleen weg door de hulp van Gods Geest, de hulp van God zelf in te roepen.

Heb jij last van stemmen in je hoofd en wil je jouw Schepper vragen om vrede en rust in je hoofd en je hart :?: neem dan kontakt op met de beheerder van dit forum :!:
hoe kan je er achter komen welke van de drie het is en welke niet ?
alex

Bericht door alex »

@ doelloos

Wanneer God ingrijpt..... Moeilijke vraag. En kan er ook geen antwoord op geven. Het kan ook een beproeving zijn die Hij aan je geeft, zodat je als jeje aan Hem overgeeft veel meer van Zijn liefde terug krijgt.
Maar ik kan me voorstellen dat je denkt dat de duivel eens zal winnen in jou geval.
Maar geef maar niet aan hem toe. (voorzover mogelijk) Blijf maar vragen, Hij zal luisteren, want wie zoekt zal Hem vinden.

@anna

Daar zijn dus testen voor, beste is om die te laten doen door verschillende mensen met verschillende meingen.
Roel
Site Admin
Berichten: 105
Lid geworden op: do feb 09, 2006 19:07
Contacteer:

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door Roel »

anna schreef:
Roel schreef:Waar komen die stemmen vandaan ?

- het kan een afwijking in de hersenen zijn
- het kan een psychische afwijking zijn
- het kan zijn dat je echt last hebt van een verkeerde geest :evil: die jou wil aanzetten tot negatief denken en doen.
hoe kan je er achter komen welke van de drie het is en welke niet ?
Anna, het beste kun je eerst met je arts overleggen en kijken of medicijnen of andere technieken kunnen helpen. Daarnaast is het verstandig om zelf na te denken en daarover te bidden of je ooit met het occultisme in aanraking bent geweest op wat voor manier dan ook.
anna

sorry, maar wat betekend

Bericht door anna »

maar wat betekend occultisme heb er nog nooit van gehoord :?:




anna



ps. bedabkt.
Terminal Velocity

Re: sorry, maar wat betekend

Bericht door Terminal Velocity »

anna schreef:maar wat betekend occultisme heb er nog nooit van gehoord
Oproepen van 'geesten' e.d. via seances en zo. Seances zijn bijeenkomsten van mensen die daarin geloven en proberen 'met de doden te communiceren'.

Ik geloof er zelf geen zier van, maar je kunt je er beter niet mee bezig houden omdat het toch een gevaarlijk pad is waar je je op begeeft, zeker als je vatbaar bent voor bepaalde impressies.

Zoals Roel ook al aangaf is het slim om een arts te raadplegen als je last van stemmen hebt.
anna

Bericht door anna »

@zeepartje
het is al een tijdje teug dat jij hier schreef, maar zo'n ervaring heb ik
ook gehad.
ik heb tijden gehad dater een donker schim de zolder trap af kwam (van uit mijn bed kon i altijd de trap zien) mijn eerst kietelde en als ik begon te laggen gaf hji me een klap.
en rende weg ik moest hem volgen en asl ik dit deet dan viel ik van de trap naar beneden omdat ineen ser geen tereen meer waren.
mijn moeder heeft me vaak weer naar boven geholpen op bed heb racht en verder niks geecht.
alleen de dag daarna vroeg ze had je weer bezoek ik zei ja en we hebben er iks aan gedaan en het is pas over gegaan toe ik verhuisde.
daarvoor werd het al een stukje beter maar zeker een aantal keren per week kwam het.
dus nee ik vind het geen vreemd verhaal.

@terminal Velocity en @ roel
ik ben wel bij met mens in aan raking geweest die kaart lezel en heb het zelf ook een tijdje gedaan.
ben een keer naar iemand geweest die aan de hand van iets pers. in je toekomst kan zien zal dit van in vloed kunnen zijn ??

@roel
er is al verschillende keren voor me gebeden, maar zonder resultaat.
ze zeggen dat er nog te veel blokkadens zijn .
die moeten eerst weg voor het evt. heeft.
maar welke dat zijn moet ik zelf maar uit zoeken.
dus heb er weinig aan maar ik blijf zelf wel bidden.

@doelloos
soms als je midden in de put zit zie je het niet altjid.
ik zie het ook vaak niet en dan zijn er andere die me op kleine dingen wijzen.
iemand komt onverwachts lang en vraagt hoe het gaat
een briefje een kaartje eenlag of een knip oog van iemand.
even een warm gevoel en een rust gevoel het hoeven maar hele kleinen dingetjes te zijn maar als je echt niet meer kunt dan zie je het niet.
dat komt pas als je er bij stil gaat staan en er voorna gaat denken.
het is heel mooeilijjk ik zelf heb ook vaak dat ik denk dat god me heeft verlaten maar dan komt er weer even iemand langs met eenklein gebaar of iemadn leg alleen maar even een hand op je schauder zonder iets te zeggen dan weet ik dat hij er is.

dit is ook voor @alex
kwa dat het ook een beproefing kan zijn vind ik een het een hele zware beproefing.
ik hoor mensen vaker zeggen dat je alleen krijgt wat je aan kunt maar ik heb me vraag tekens hier bij.
en hoe lang duurd dan zo'n beproefing, wanneer is het genoeg ?
(ik weet dat je hier geen antwoord op kunt geven maar ik snap het niet, oke iets aan hem geven maar dit is verhipte moeilijk en ik zal niet weten hoe ik dat zal kunnen doen ????)

@alex waar kan ik dat doen en wat voorn testen zijn dit ?
zal hier graag wel meer inf. over willen hebben als dat kan ???
alex

Bericht door alex »

oioi anna

Dat het een heel zware beproeving kan zijn weet ik, soms lijkt het te zwaar.
Maar zoals het hier in de Bijbel staat (weet niet precies de nl vertaling maar probeer maar ff) Wie geliefd is bij God word verdrukt.
Het gebeurd, en is met heel veel dingen te bewijzen vanuit de bijbel, en waarom het gebeurd is soms echt een raadsel.
Als je je mailadres geeft (pm uiteraard) zal ik je eens een gedichtje sturen, waarschijnlijk ken je het al, maar het werkt wel heel erg verduidelijkend. Ik denk dat je er wel wat aan hebt.

En verder die testen...
Voorzover ik weet zijn er geen echte duidelijke testen om te zien of je echt bezeten bent door demonen ofzo. (miss zijn ze er wel, maar dat grenst denk ik ook weer aan occultisme) Maar via je psych kan je denk ik wel testen laten doen op een of andere stoornis (zwaar woord, maar weet ff geen ander) in je hersenen, zodat het evt met medicijnen te verhelpen is.

Verder wordt hier ook een beetje tussen de regels door gezegd dat je geen kwade geest kan hebben zonder dat je in aanraking bent geweest met occultisme, jij bent dat wel, maar ik denk dat het ook zondeer mogelijk is.

Als je toch snel hoop wilt putten uit de bijbel, lees dan het verhaal van Job.
Wat hasd die man allemaal verloren in een dag: Al zijn schapen, kamelen (waren er echt heel veel weet niet precies hoeveel, maar toch in de duizenden) al zijn knechten keerden zich tegen hem, hij verloor uiteindelijk ook zijn vrouw en kinderen, en alsof dat nog niet genoeg was, kreeg hij ook nog allemaal zweren op zijn lichaam.
Maar wat zei hij: God heeft gegeven en God heeft genomen: Prijs de naam van de Heer.
Een waar geloof verdwijnt niet, en neemt alles zoals het is.

En je sprak ook over drempels, wat zijn die dan? (trouwens over gebedsgenezing... kweetniet of het helpt want er zijn ook bijbelse argumenten tegen gebedsgenezing.)

magoed hoop nog van je te horen
anna

Bericht door anna »

hey alex,
je kunt het als je wilt hier naar mijn prive post stuiren omdat ik niet gauw mijn prive e-mail opgeef. maar via deze seit is het ook prive.

ik ken het ver haal van job, alleen helpt het me nu niet echt meer.
ik wil vast houden aan me geloof maar soms vind ik de beproving echt et ver gaan.
en weet ik niet ja ik hou vast al is het alleen om mijn zoontje weer te zien maar het maakt het leven wel zwaarder.
als je niet geloovt kan je op niemand rekenen maar asl je wel geloofd wil je vertrouwen op God en er ook op kunnen rekenen.
maar dit valt me zo zwaar.
soms wou ik dat ik niet geloofde want dan had ik die worsteling niet, maar een leven zonder zie ik ook niet zitten.
een heel gevecht dus.

je moet me kwam drempels weer even opfrissen als je wilt ben dat even kwijt weet wel kwa blokkadens maar kwa dremples heb ik even een zwart gat.
hopelijk kan je die wel voor me invullen zodat ik er weer andwoord op kan geven ?
sorry maar mijn geheugen is een zeef en ik weet vaak zelf niet eens wat ik gezecht hebt (al meen ik alles wat ik zech maar het blijft niet hangen)
zodra ik meer weet kan ik je meer vertellen.
gr
anna
alex

Bericht door alex »

oioi ik gaat het via pm proberen dan, maar tis een plaatje en weet neit cker of dat gaat lukken, magoed anders alleen te txt.

En verders ik zei drempels, maar bedoelde blokkades ik bedoelde dit:
er is al verschillende keren voor me gebeden, maar zonder resultaat.
ze zeggen dat er nog te veel blokkadens zijn .
die moeten eerst weg voor het evt. heeft.
maar welke dat zijn moet ik zelf maar uit zoeken.
dus heb er weinig aan maar ik blijf zelf wel bidden
dat stukje snap ik namelijk niet helemaal, ze willen voor je bidden, ze doen het ook, maar het werkt niet omdat er teveel blokkades zijn, kun je dat uitleggen?
anna

Bericht door anna »

ik weet het ook niet goed uit te leggen.
maar er zijn al verschilende keren gebeden voor mijn.
om verlossing om genezing om bevrijding.
maar er gebeurd niks ik merk niks (nu weet ik wel dat dat niet èèn twwe drie zo werkt)
maar ik heb bji mensen wel gezien dat ze binnen korte keren wel verbetering voelde en zagen.
en bij mij is er allen maar verslechteringen.

nu zijden een ds twee ouderlingen en nog andere mensen van de kerk dat ik dan blokkadens heb waardoor God zijn werk niet kan doen.
en als ik die weg neem zal ik wel restultaad onder vinden en ervaren.

alleen weet ik zelf niet goed wat die blokkadens zijn en hellemal niet hoe ze weg te krijgen.
ik moet bij me zelf naar gaan wat houd me tegen in genezig en bevrijding
wat staat tusssen God en mij.
dit vind ik heel moeilijk en snap er soms ook niks van maar hoop hier soms wel een antwoord op te vinden.
maar ik stop (eerst) om aktief mee te doen op de seit (lees dagboek).
maar je mag me nog altijd priv via deze seit mailen.
en als ik een beslissing heb genomen neem ik of devenetief afschijt van een aantal en de seit.
of ik ben hier met een week weer.
maar ik moet me die ruimte geven (lees dag boek kwa hoe en wat)
bedankt
sterkte
liefs
anna
Plaats reactie