Stemmen in mijn hoofd ?

Moderator: Modgroep

Broken Angel

Re: Stemmen

Bericht door Broken Angel »

[quote="kansloos"]Als je last hebt van stemmen negeer je ze gewoon.
het is heel simpel


Raak niet in paniek leer jezelf aan de tijd te nemen om je normen en waarden lijstje in je ged8en voor je te nemen, aha dat staat er niet in.

Het is echt niet zo simpel als je denkt hoor!en wat nou het staat er niet bij?Wie zegt dat ik een normen en waarden lijstje heb?Sorry maar ik weet dat het niet helpt!Kom nu niet aan met dat ik het moet proberen want het heeft geen zin echt niet!Ik ben niet meer te overtuigen.
_Me_

Stemmen in je hoofd

Bericht door _Me_ »

Ik kan er goed inkomen dat sommige mensen stemmen horen.
Ik heb jaren in een put gezeten die steeds dieper en dieper wordt,
door steun van een vriend, therapeutes, psychologen, sociaal assistentes en dergelijke ben ik er langzaam aan uit geraakt ..
Ook hoorde ik stemmen, stemmen die zeiden, *KNIP* pleeg zelfmoord..
Die stemmen zijn je negatieve zelfbeeld, die vechten tegen al het goede in je..Probeer er met iemand over te praten, en hoe dom het ook lijkt, je kan er altijd nog een mooi leven van maken. Hoe diep de put ook is, vecht voor je geluk. En geloof me vrij, iedereen is het waard te leven. Degenen die met zelfmoordgedachten zitten krijgen dat meestal mee, die hadden ook liever een zorgeloos leventje gehad !!
daan80

Bericht door daan80 »

He beste mensen hebben jullie mijn forum wel al eens gelezen????
Ik heb er soms zelf ook wel last van stemmen te horen ben er wel eens heel bang van geworden dacht dat ik echt even helaam door draaien ging.
Als dit gebeurt zoek dan even afleiding nar iets anders dit gebeurde bij mij vaak door om intens en onbewust aandacht te vragen aan iemand die je maar niet krijgt of ontvangt.
Dan voel je je nog meer verloren en verlaten terwijl dit niet zo is maar goed zo ver en diep ga je zelf zinken in gedachten. Dit moet je niet doen.
Zoek dan gewoon wat afleiding naar wat totaal iets anders.
Ik heb ook wel een een gedacht gehad *KNIP* maar dit moet je gewoon gelijk vergeten een mens denkt nou eemaal altijd.
Maar goed wij hebben vaak het pecht dat het vaak negatief is.
Maar normaal zou je op dat zelfde moment iets anders denken. Begrijp je????
Probeer gewoon sommige dingen te gaan opsluiten in je gedachten en sta er gewoon niet teveel bij stil.
Het is wel erg vervelend dat kan ik je wel zeggen.
Dat komt gewoon door mijn negatievie zelfbeeld die ik heb.
Het is gewoon zo ben je negatief dan versterkt vaak ook alles negatief.
Ben je vrolijk dan versterkt ook alles gewoon vrolijk.
Maar geef nooit op en ga ook niet altijd tegen de gedachtes in hoe meer je er op in gaat hoe meer je eraan denkt hoe vaker het kritischer gaat worden probeer dan deze gedachten op te sluiten in je hersenen.
En er voorlopig niet meer aan komen misschien wel een paar jaar niet.
Ik zeg altijd zo er komt een tijd dan ga je er wel aan wennen en dan wil er ook wel meer aan geloven en accepteren dat sommige dingen zo zijn.
Vr Gr Daan
colored-blue

Re: Stemmen in mijn hoofd ?

Bericht door colored-blue »

Ik geloof niet in de schepper....
De stemmen komen vanuit je hoofd... Dus die vraag is ook beantwoord. Tuurlijk kan het een antwoord zijn, dat het een afwijking kan zijn in de hersenen, of een psyschishe afwijking... of zelfs een kwade geest...
Tja allemaal wel leuk, al die oorzaken.. al die zgn feitjes...
Het zijn zgn allemaal afwijkingen, maar dat maakt een persoon al gelijk zwak, want je hebt een afwijking, dit zal niet helpen, want dit betekent dat je "gebreken" hebt...

Ik heb zelf momenten dat ik het leven niet meer wil (zoals nu), ik heb er toch niet voor gekozen, geloof ook wel een beetje in de verhalen dat als je zelfmoord pleegt je dan in de hel zou komen, dit alleen omdat niemand het tot nu toe na heeft kunnen vertellen, dus het zou kunnen...

Voor mij is de oorzaak niet belangrijk, al dat gezoek naar redenen en evt aanwijsbare feiten... bullshit... het is voor iedereen toch anders, en maar geld pompen in onderzoeken, allemaal tijdverdrijf... Voor mij zijn die gevoelens en gedachten er gewoon, het hoort bij mijn leven, ik spring van hoog naar laag... liever van hoog naar laag en andersom, dan medicijnen. Het is klote, want ik weet dat ik ook kans heb om er op een dag niet meer te zijn, niet vanuit een natuurlijke dood, maar omdat ik er zelf uitstap... dat is dan mijn keuze.... en de oorzaak??? De oorzaak doet er niet toe, mensen verdoen hun tijd door alles maar te willen onderzoeken en begrijpen!

Als ik echt het leven niet meer zinnig vind, kan niemand me toch weerhouden en vind ik wel een manier, en so what dat het dan een dag zou duren voor ik me gewurgd heb aan een touw, alsof ik dat dan echt nog mee zou maken, dacht het niet, vanwege de pijn en shock...

Mensen willen alles kunnen begrijpen en een plekje kunnen geven, vooral om zichzelf niet als schuldige aan te kunnen wijzen, want ze voelen zich kut en tekort gedaan... "Wat nu als ik dit, wat nu als ik dat, ik had de signalen, wat nu...."
Ja.... Go on with yout life! Het is de keuze van die persoon, mensen zouden het wat meer moeten accepteren... een koe en kip slachten ze toch ook gewoon af... daar hoor je ook maar weinigen over zeiken...

En voor mij besteeds nogsteeds de schepper niet... Baal ervan dat dit gelijk het eerste item is dat ik lees en dan gelijk over God.... Waarom? Dit geeft helemaal zo'n gevoel als heiden en verkeerd... Waarom altijd de geloofsuitingen en shit, iedereen is toch gelijk????
Of zijn er nog meer sites die niet gelijk met geloofsoverwegingen over de balk gaan smijten????
Roel
Site Admin
Berichten: 105
Lid geworden op: do feb 09, 2006 19:07
Contacteer:

Bericht door Roel »

Hey colored_blue, er zijn ook genoeg onderwerpen die niet over God gaan hoor, dus lees lekker verder en kijk of je er iets mee kan.

Jij hebt jouw geloof/bestaansreden/ongeloof en ik de mijne ... alleen ik weet wat er na mijn dood gebeurt en dat is zo enorm geweldig, ik zou willen dat iedereen die kant opgaat. Dus vandaar dat ik dat toch af en toe laat horen ;)
confused

Bericht door confused »

@ Kansloos “Als je last hebt van stemmen negeer je ze gewoon.
het is heel simpel”:

Als je serieus last hebt van stemmen in je hoofd is het helemaal niet simpel om ze te negeren. Ik snap echt niet hoe je daar bij komt.

@ Coach “een stemmetje iedereen heeft het wel eens gehad sommige mensen kunnen het snel daarna onderdrukken en hebben er nooit meer "last" van van anderen kunnen er wat vaker "last" van hebben maar geen hinder eraan ondervinden je hebt dan ook mensen die daar naar gaan luisteren die kunnen manies krijgen als bijv. knip het gras met een keuken schaartje of hark het grind met een bezem etc. hiervoor kunnen mensen medicijnen krijgen maar vaak als mensen psygisch niet helemaal "normaal" zijn en de medicijnen nemen voelen ze zich goed in die goede periode vergeten of nemen ze hun medicijnen niet en zakken ze weer af waar ze gebleven waren (omdat ze geen last meer hebben van stemmen) “:

Ik weet voor 100% zeker dat niet iedereen last van ‘een stemmetje’ heeft. In ieder geval niet het soort stemmen dat hier volgens mij bedoeld wordt. Ja oke, stemmen die uit jezelf komen, dat je jezelf toespreekt, dat soort dingen wel. Maar echte stemmen, die je opdrachten geven, die je kapot maken, die heeft echt niet iedereen. Sorry hoor, maar ik snap niet hoe een psycholoog in opleiding dat kan zeggen. Lees maar eens wat over schizofrenie…


@ Roel “ook ik ben psycholoog in opleiding en kan het toch niet met je eens zijn dat iedereen wel stemmen in zijn hoofd heeft. Ik heb ze niet, en zoals je kunt lezen zijn er wel meer mensen die dat niet hebben. Het jammere van een psychologie opleiding is dat je eerst een goed mensbeeld moet hebben voor je theorien kunt toetsen. In mijn mensbeeld is ruimte voor een geestelijke wereld. In de psychologie is dat niet meetbaar, toestbaar etc. dus kunnen ze daar weinig mee. De stemmen die ik hier bedoeld heb zijn duidelijk herkenbaar als niet uit jezelf komend en over het algemeen zetten deze stemmen aan tot destructief gedrag.” :

Helemaal mee eens!


[/i]
kansloos

Bericht door kansloos »

Heel simpel ik ben bezeten...
Ik heb stemmen in mijn hoofd...
En ik negeer wat hij zegt, dat het er is moet je accepteren.
Gewoon je normen en waarden lijstje maken,
dat gaat zo:
Je bedenkt je dat iemand lelijk is, je verandert of blijft bij de ged8e dat dat niets uitmaakt...
of..
je besluit omdat je er toevallig bij nadenkt iemand te helpen... Ik vind dat die mijn hulp verdiend...
Zo kom je er langzaam en steeds vaker bij wat jouw normen en waarden zijn... Neem er je tijd voor, zoek ze niet op want dan zie je er geen eind meer aan... laat het naar je toe komen..

Ik ben voor de gek gehouden dat mijn vader wou dat terwijl hij reed ik uit moest stappen omdat ik mijn familie niet waard was...
Ik ben voor de gek gehouden dat mijn vrienden mij wildden vermoorden...
Ik ben voor de gek gehouden dat vrienden een complot tegen mij hadden om een bepaalde kracht van mij te stelen, dit ging 3 maand door...
Ik ben voor de gek gehouden dat ik uit moest treden...
Ik ben voor de gek gehouden dat ik mijn kat hoorde praten...
Ik ben voor de gek gehouden dat mijn zus mijn neus af wou bijten...
Ik ben voor de gek gehouden dat ik de wereld moest redden door de zogenaamde duivel in mij te laten treden...
ik ben voor de gek gehouden dat ik me beter op mijn gave kon concentreren door speed (amfetamine) te gebruiken...
Hiermee ben ik nog een keer diep fout gegaan en kwam het erop uit dat ik blijkbaar ineens 'god' was, maar om een lang verhaal kort te maken liep het erop uit dat ik vergat te drinken in mijn bed terwijl ik idioot planeten zat te maken en met wormgaten zielen zat te redden van bijna ontploffende planeten en er een probleem was met de verrekte tijdcirkel...
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik tijdens dat gedoe al uren zat te tranen aan een stuk, dit is geen goed teken... diezelfde dag erna ging ik met mijn vrienden naar een feest alsof er niets was gebeurd... hier ging het verhaal verder...
ik ben voor de gek gehouden dat die hele tijd mensen mijn ged8es hoorden, daarbij werd ik onder andere gek van alle stomme dingen die ik in mijn leven had gedaan die nog niemand wist, van alle stomme dingen die ik opnieuw deed, van alles waar je je maar voor zou schamen of gek maken omdat mensen je ged8en zoudden horen...
ik ben voor de gek gehouden dat allemaal nieuwe vrienden die ik ontmoette ook mijn ged8es konden horen...
ik ben voor de gek gehouden dat mijn vrienden zich verscholen in mijn tuin om mij daarmee uit te lachen...
ik ben voor de gek gehouden zodat ik bijna zelfmoord pleegde met slaappillen waardoor ik mijn blaas naar de tering heb geholpen, die is nu al bijna 2 jaar kapot en ik moet om het uur pissen en ophouden is een kunst...
Ik ben voor de gek gehouden voor nog tientallen meer dingen maar de meest pijnlijke dingen heb ik egt onthouden...


De demoon liet mij beelden zien waarin er dingen met mijn familie gebeurden...
Ik werd er gek van...

Toch kreeg ik langzamerhand steeds meer verstand in mijn donder...

Sindsdien negeer ik hem...
Negeer ik alles wat daarmee te maken heeft...
De structuur in mijn verhaal hierboven is niet echt zoals ik het heb beleefd, het is TE VEEL om op te noemen, ik kan het niet allemaal aan elkaar gaan breien omdat het gewoon al 1.5 jaar aan één stuk doorgaat...
Sinds 4 maanden gaat het stukken beter...
maar toch af en toe heb ik last van depressie aanvallen...
En die stemmen heb ik geen last meer van... als ik er niet op inga en het gewoon rustig laat gaan...
en zeg van he zo ben ik niet, zo ga ik nietmeer zijn ik ga veranderen...
komt het goed, het maakt mijn leven dan ook niet veel minder leefbaar...
het is gewoon af en toe kut maar een leven opbouwen is uitstekend te doen..
confused

Bericht door confused »

@ Kansloos

Je moet wel erg sterk zijn om er zo over te praten/denken... Maar wel erg goed van je dat het je lukt om er niet door de stemmen onderdoor te gaan. (is dit een goed lopende zin :? ) In ieder geval, vind ik het heel goed van je, dat je je er niet al teveel van aantrekt :) Succes nog verder!
Thaf*ckingWorld

LaatJ niejJ doen :-)

Bericht door Thaf*ckingWorld »

whortlessmess schreef:hi. Uhm, kheb ook last van stemmen in mijn hoofd die zeggen wat kmoet doen. maar kdoe ook wat die stemmen zeggen. anders gaan ze niet weg. k kan wel naar vriendin gaan of wat dan ook. maar het blijft todat ik toe gegeven heb... dus is dat de enige manier voor mij, om ze weg tekrijgen. want kword er gek van

Srr, maar dat is erg dom!! Wie is het sterkst, jij? of die stemmen??!!
Probeer ze te negeren, en je niet teveel te concentreren op die stemmen!
Laat je vooral niet doen door die stemmen! Probeer dus veel contacten met mensen te hebben, en veel te praten.. ALS er stemmen zijn, terwijl je vrienden erzijn.. zeg het tegen hen !! laat hen je helpen !! Zo kom je er mss van af !! Probeer Gwn, Het is egt de moeite waard !!!
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
KusJss,, VerowNiickjj (14)
matias

Re: LaatJ niejJ doen :-)

Bericht door matias »

Thaf*ckingWorld schreef:
whortlessmess schreef:hi. Uhm, kheb ook last van stemmen in mijn hoofd die zeggen wat kmoet doen. maar kdoe ook wat die stemmen zeggen. anders gaan ze niet weg. k kan wel naar vriendin gaan of wat dan ook. maar het blijft todat ik toe gegeven heb... dus is dat de enige manier voor mij, om ze weg tekrijgen. want kword er gek van

Srr, maar dat is erg dom!! Wie is het sterkst, jij? of die stemmen??!!Probeer ze te negeren, en je niet teveel te concentreren op die stemmen!
Laat je vooral niet doen door die stemmen! Probeer dus veel contacten met mensen te hebben, en veel te praten.. ALS er stemmen zijn, terwijl je vrienden erzijn.. zeg het tegen hen !! laat hen je helpen !! Zo kom je er mss van af !! Probeer Gwn, Het is egt de moeite waard !!!
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
KusJss,, VerowNiickjj (14)
het is niet altijd zo, ik denk eignelijk bijna nooit zo is dat jij zelf sterker dan de stemmen bent. ze gaan er niet weg van door ze te negeren.
kansloos

Bericht door kansloos »

bij stemmen komen ook regelmatig dwanggedachten voor, wat als dit kwade geesten zouden zijn en zij ook deze dwanggedachten veroorzaken...
Dan is het voor hun gewoon de beste manier om jou te breken zodat ze hebben wat ze willen....
probeer zo goed mogelijk in de gaten te houden hoe dit gebeurt, waarschijnlijk krijg je ook door dat ze idd met je zitten te spelen!!!
Probeer te onthouden hoe ze dit steeds met je doen...
Deze geesten menen het serieus en zullen dan ook geen mededogen aan jou tonen!!
Mogelijk zou zijn dat als je dit negeert je erachter komt dat de dwanggedachten erger wordden...
Nou moet jij laten zien dat je sterker bent zodat deze kwade geesten erachter komen dat ze niet kunnen winnen...
ook kun je terugkijken op je leven en beredeneren waarom deze kwade geesten dit met jou zouden willen doen??
Heb je gezondigd????
Dat hoeft niet perse express gebeurd te zijn... mensen maken fouten dat is algemeen bekend...
matias

Bericht door matias »

en betrek wel God erbij anders zal je nooit sterker zijn!
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

Hebben we het hier over helderhorendheid ?
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
kansloos

Bericht door kansloos »

nee mijn vriend... een helderhorende weet duidelijk of iets te overwegen is of wat hij hoord daadwerkelijk ook als waarheid kan beschouwen... alleen kan 1 ding meerdere waarheden hebben dus moet je niet meteen boos zijn omdat je een klein beetje opgevangen hebt...

Geesten kunnen je lichaam bezetten zonder dat jij helderhorend of paranormaal hoeft te zijn...
bij bijvoorbeeld oproepen van geesten werken zij op deze manier om de juiste letters te verkrijgen...
Geesten weten alles van je dus als jij geesten oproept weten alle geesten in de buurt dat...
met grote pech haal je dan de verkeerde naar je toe...

Wat ik bedoel is je eigen stem in je hoofd... maar ook jouw eigen stem met een verhoogde toonhoogte, deze lijkt dan ook vanachter uit het hoofd te komen...
Enorm vervelend,
Soms hoor je ook dat deze persoon fouten maakt... denken aan dingen die totaal niet zijn zoals jij... en allerlei van die dingen die je kunt bedenken die je met jouw gedachten zou kunnen laten leidden tot een poos van leidenis... wat volgens mij demonen enorm blij maakt...
kansloos

Bericht door kansloos »

matias schreef:en betrek wel God erbij anders zal je nooit sterker zijn!
Wantrouw god niet als het niet helpt met bidden je stemmen weg te krijgen...
Het zou of onmogelijk zijn!!
Of is het juist wat gebeuren moet bij jou om ergere dingen te voorkomen?!
ik kan me goed voorstellen dat als je voor eeuwig leeft met herinneringen je er ook herinneringen zijn waarvan je steeds kapot gaat als je het herinnert...
Dat dit met jou gebeurt zou kunnen zijn dat god dit probeert te voorkomen!!

Als jij bijvoorbeeld even doordraait en poep eet?!??!! terwijl jij toch denkt bij jouzelf dat je altijd normaal was... zal dit jou enorm veel pijn doen iedere keer als je eraan terug denkt!!!
Het gaat niet alleen om het leed dat je op deze wereld hebt maar ook wat je in het hiernamaals gaat krijgen...
Plaats reactie