Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

n...

Bericht door n... »

als je je "probleem" zeg maar aan niemand durft te zeggen en 2 vriendinnen die alle 2 ook problemen hebben die niks tegen je zeggen en de een waar je contact mee had over hoe het met je gaat ook naar zon psygologische inrichting gaat :( :shock:
the broken rose

Bericht door the broken rose »

zoals bij mij..

je alleen voelen
je niet veilig voelen
gepest worden
geen liefde (meer) voelen
geen vrienden hebben
gestressde omgeving
weten dat de mensen waar je heel erg om geeft zich niet goed voelen
iedere avond bang zijn dat de mensen waar je om geeft zm plegen
dromen/nachtmerries hebben die waar zijn
hopeloos verliefd zijn
je lelijk dik voelen/negatief zelfbeeld hebben
aangerand zijn en niemand wil je geloven
iedereen je een aansteller vind en je dat zelf langzamerhand gaat geloven
geesten zien terwijl je het niet wilt
de enige familie waar je mee op kunt schieten ergens ver in't buitenland zit
geslagen worden door je ouders en je (ex) vriend...

enzoverder enzoverder...
tja op een gegeven moment wordt alles gewoon te veel en komt alles naar boven
Alucard

Bericht door Alucard »

redenen voor mij zijn:

voornaamste reden:
Me haren *of beter gezegd het gebrek er aan*

mindere redenen:
weinig tot geen vrienden,
een pa die ik niet als pa beschouw,
geen liefde,
geen sociaal, school en sex leven,
me lichaam,
en alles wat hier mee in verband ligt.
black_angel

Bericht door black_angel »

-geen of weinig vrienden

-je of bent mishandeld/ misbruikt

-je denkt dat het nooit beter word

-de therapien slaan niet aan

-je bent gepest

-je bent alleen maar gehaat

etc...
Effie

Bericht door Effie »

Omdat je verliefd bent op iemand die je toch nooit kan krijgen, laat staan je leert kennen.
Broken Angel

Bericht door Broken Angel »

-na verkrachting(tot 2x)
-na mishandeling
-zelfhaat
-allemaal ruzie's
-gepest worden

Zo zie ik het een beetje.Het zijn de dingen die het bij mij doen!De meeste zijn allemaal gebeurd maar zelfhaat en ruzie's zijn er nog steeds :(
_Me_

Redenen

Bericht door _Me_ »

Er kan een reden grondig genoeg zijn maar het kan ook een samenloop van redenen zijn.
Bij mij was het geval het verlies van mijn grootouders,
misbruik,
geen geborgenheid of warmte thuis.. en in contact komen met drugs.
Pesten kan ook een reden zijn, laag zelfbeeld .. Redenen genoeg,
of zeg maar te veel !
BlijfAnoniem

Bericht door BlijfAnoniem »

Je eenzaam voelen, en het gevoel hebben dat niemand om je geeft!
Niemand die je snapt, of dat je jezelf niet eens snapt..
Geen steun krijgen van mensen uit je omgeving, alleen maar onbegrip
Altijd maar somber zijn.. en nergens meer plezier in hebben
Zoveel pijn&verdriet van binnen.. waar geen einde aan lijkt te komen!
Het gevoel hebben dat je niets goed doet! en het ook nooit zou kunnen..
Geen familie/vrienden om je heen.. die ECHT veel van je houden..

En dat er dan gewoon geen andere uitweg meer is.... alleen zelfmoord.
Ewy

Bericht door Ewy »

Eenzaamheid
doordat je alleen jezelf kunt leven
en nooit eens even niet of een ander kunt zijn
doordat er een te groot hiaat is
tussen menselijke gevoelens en hun taal

Zinloosheid
doordat het de mensen die over honderd jaar leven
weinig kan schelen in welk jaar je precies stierf
doordat eigenlijk de hele wereld relatief is
en er door toeval een mensheid is ontstaan

Haat
tegen jezelf en je hoofd
tegen je lichaam en verschijning
tegen alles wat maakt
dat jij je zo voelt als je je voelt

Hopeloosheid
of machteloosheid of angst
zwakheid, afgrijzen of vragen
waarom waarom waarom
waarom ik?
jellii

Bericht door jellii »

[color=indigo]als je je zwaar kut voelt en geen uitweg meer ziet. als je niemand hebt dii je egt kan vertrouwen. :cry: dan pleeg je zelfmoord.[/color]
michael

Bericht door michael »

ik wet wel een paar rden wrm ik zelfmoord wil plegen mesen zijn net besten ze slopen je waar je bij saat bevoorbeeld er wordt iets kwetsed tegen je gezegd en dan denk je je lult maar het gaat aan je vreten en langzaam sloopt het je en dan krijg je naar een paar dingen naar je hoofd gegooid en dan sta je egt op het punt om voor een trein te gooien
ethereal

die gedachten heeft nooit een reden

Bericht door ethereal »

Er zijn redenen te over die zelfmoordgedachten kunnen teweeg kunnen brengen maar goed.

geboren worden in 73 in een crimineel aggressief gezin, meerdere meldingen bij meerdere jeugdzorg instellingen(toendertijd nog jac en riagg en die onzin) vanuit scholen en huisarts. vervolgens op je 11de weglopen van huis, in de hulpverleningsmolen komen, dwangmatig teruggeplaatst worden, en maar meteen in mekaar gerost worden, heb een spijker dwars door me knie gehad en me rug is kapot, een stalen pijp doet echt zeer namelijk.

op je 15de na een afmat party weglopen en in opvangcentra terecht komen, vervolgens door een nachtwaker misbruikt worden en eruit gezet met het verhaal dat ik aggressief zou zijn, dit gaat zo nog een aantal opvangcentra door, aangiften worden tot op de dag van vandaag geweigerd trouwens!!.

uiteindelijk je polsen doorhakken en in de psychiatrie terecht komen, daar instorten en op het moment dat je begint te praten kon ik vertrekken, lang leve amstelland, ben ik blij dat ze die afdeling zoals die bestond hebben opgedoekt, 3 zelfmoordpogingen, een geslaagd voor me neus trouwens.
een vriendin achteraf lichamelijk bezweken aan de hoeveelheid medicijnen die er jaren waren ingepompt.

op straat belanden. daar uit kruipen, na me 21ste heb ik me pas ingeschreven heb op de internationale telex en al gestaan oftewel ondergedoken in me eigen land voor hulpverleningsinstanties.

samengaan wonen, dood en doodziek worden en dan moeten stoeien tegen valse rapporten van jeugdzorg werd dus niet onderzocht en mocht naar een of andere psychiater, uiteindelijk via een privee kliniek in england onderzocht bleek een allergie te zijn. klacht indienen bij ziekenhuis tegen internist, wederom voor gek verklaard worden!!

trouwen, een bedrijf opzetten automatisering, drie kinderen een van mezelf trouwens, na drie jaar hoor je signalen dat je vrouw de kinderen mishandeld en dat de kids seksspeletjes spelen, tot overmaat van ramp ontdek ik ook nog dat ze voor de kutcam sites lig ooverdag en al maanden de rekeningen plunderdt.. huwelijk klapt dus en ze vertrekt naar iemand die ze jaren heeft beschuldigd van het misbruiken van haar dochter, dit heb ik op papier ondertekend trouwens, inclusief ziekenhuisrapporten!!

Gevolg stoeien om de kids, melding gemaakt bij een amk, die niets doet trouwens, koffie drinken gok ik, zelf een onderzoek gestart en mensen gaan afbellen en verklaringen verzocht door dat ik jeugdzorg van binnen uit ken heb ik gen greintje respect of vertrouwen in deze halsstarrige lompe corrupte organisatie die op geen enkele wijze te corrigeren is.

amk deze gegevens gegeven, ze vernietigen ze gewoon en doen er niets mee, via de rechter een odnerzoek door de raad van de kinder be....(ze doen een hoop maar dat nou weer net niet)
weer gegevens overhandigd weer verdwijnen de gegevens, er wordt een vals raadsrapport afgeleverd zonder onderbouwing, de rechtzaak omtrent een door mij gestarte OTS wordt afgehandeld zonder mij hiervan op de hoogte te stellen (dit is 2006 trouwens) aangetekende verzoeken aan bureau jeugdzorg worden simpelweg genegeerd, gegevens worden genegeerd aan alle kanten, bezoekregeling wordt geblokkeerd, en ik heb nu van ze op papier staan dat ik me zoon in de fik zou hebben gestoken en aan zijn oren zou hebben getrokken. aangetekend verzocht om data van constatering geen reactie, tot drie maal toe niet.

privee heeft dit tot gevolg dat je met geen mogelijkheid uit kunt leggen hoe jeugdzorg werkt, ze houden er namelijk geheel eigen wetboeken op na (aantoonbaar)

Op 8 juli jongstleden kon mijn zoon mij vertellen hoe je een vent aftrekt, aangifte gedaan, wederom geblokkeerd door jeugdzorg is al de derde keer trouwens, en dit is nog niet alles, maar de rest zal ik je besparen, als er nog ergens een hulpverlener rondloopt die de middelen het lef de MOED en de energie heeft om mijn gegevens in te kijken en daar een eigenhandig onderzoek op te starten SERIEUS DUS. graag.

Want inderdaad als je heellang afgemat wordt door diverse organisaties over een bizar lange termijn raak je de kluts kwijt, als ze nou zouden zeggen dat ik gek was zou ik ze gezien mijn huidige gemoedstoestand nog gelijk moeten geven ook, het enige wat me dan ook tegenhoud is dat me zoon me nodig heeft

Reden genoeg, is nog niet alles trouwens, maar wel de voor mij zwaarts wegende zaken.

Groet
confused

Bericht door confused »

-Als je je eenzaam voelt
-Als je het gevoel hebt dat er niemand écht van je houdt.
-Als alles altijd van jou kant moet komen.
-Als je een negatief zelfbeeld hebt
-Als alles tegenzit
-Als je bang bent voor de toekomst
-Als je geen uitweg meer ziet
-Als je geen steun en begrip krijgt
-Als je nergens meer plezier in hebt
-Als je alleen nog maar somber kunt zijn
-Als je het gevoel hebt dat je niets goed kunt doen
-Als elk sprankje hoop wordt weggerukt
-Als de persoon waar je zoveel van houdt tegen je liegt en je in de steek laat
-Als je het gevoel hebt dat niemand je gaat missen
-Als je zelf niet meer weet wat je nou allemaal voelt/bedoelt/wil
-Als je elke dag met tegenzin uit je bed komt
Michael2006

Pijn

Bericht door Michael2006 »

Als je zoveel pijn hebt dat je geen uitweg meer ziet.
Dan komen die gevoelens van zelf.
Je kan in je gedachten van alles voorbij zien komen. Ik heb zelfs gedroomd dat ik zelfmoord gepleegd had.

Als je er niets aan doet kan het zelfs werkelijkheid worden. Zo heb ik zelf op het punt gestaan om *KNIP* zelfmoord te plegen* en heb dit (nog) niet gedaan.


O ja, ik ben Michael (13 jaar oud).
Apeiron

Bericht door Apeiron »

- nergens thuis voelen, zelfs niet bij vrienden & familie door gebrek aan sociale vaardigheden (communicatie)
- voortdurend alleen zijn
- onzekerheid over geaardheid
- constant ontslagen worden door gebrek aan flexibiliteit en sociale vaardigheden
- onzekerheid qua beroep/studiekeuze
- moeite met veranderingen -> stress
- langdurig rusteloos en slaapproblemen
- moeder die opnieuw gaat scheiden, veilige thuishaven verdwijnt.
- financiële problemen, niet genoeg geld om te studeren.
- voortdurend moeten presteren
Plaats reactie