Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

emokid

Bericht door emokid »

  • Misbruik door mijn ouders
  • Angst voor het leven
  • Bang van mensen
  • Veel mensen zijn gestorven
  • Na de dood eindelijk rust
  • Angst voor dolfijnen
  • Ik kan me eigen niet meer inhouden
  • Bindingsangst
elientju14

Bericht door elientju14 »

kversta je... kversta hier eigelijk iedereen perfect op dit forum.
ik heb ook het gevoel dat ik nx juist kan doen, dat ik lelijk ben, dat ik geen vrienden heb, dat ik voor niemand meer moet leven.
ook niet voor mezeft, want ik ben het beu...


HET LEVEN IS EEN LEUGEN
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

@ ellentju op dit forum heb je vrienden

Good friends are like stars. You don't always see them, but you know they are always there.


When one door of hapiness closes, another opens; but often we look so long at the closed door that we do not see the one which opened for us. (Hellen Keller)

You gain strength, courage and confidence by experience in which you really stop to look fear in the face ... Do the thing you think you cannot do. (Eleanor Roosevelt)
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
elientju14

Bericht door elientju14 »

ja phoenix,
ik moet die deur dan nog vinde ze...
maar mss is het dan al te laat
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 294
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 19:46
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Phoenix »

elientju14 schreef:ja phoenix,
ik moet die deur dan nog vinde ze...
maar mss is het dan al te laat
Je moet die deur niet zien te vinden, die deur is er altijd.
Ik denk dat voor jou op dit moment die deur dit forum is.
En dit forum zal je nieuwe deuren aanwijzen. :)
Het ZIN!boek geeft richting, download het van de site van Andre Meiresonne
E n o l a

Bericht door E n o l a »

Als je nooit welkom geweest bent in deze wereld en dat steeds maar keer op keer door het leven krijgt ingewreven.

En die uitspraak van wat je niet hebt kun je niet missen, dat geldt niet voor respect, liefde, begrip etc.
Als je dat niet krijgt, dan geef je het gewoon op.

Btw, ik hoop niet dat ik nu over kom als 1 of andere drama-queen... :?

Maar ik heb het vooral als die dingen je niet gegeven worden door je ouders; ze zijn toch de basis van je leven... :(
Anmica

Bericht door Anmica »

Ik denk dat een reden om suïcide te plegen voor een ieder weer anders is, omdat een ieder mens uniek is.
De één heeft slechts een klein duwtje nodig om de grote stap tot zelfmoord te maken, terwijl een ander bijna niet omver te krijgen is en pas na jaren en jaren van vechten onderuit gaat.

Bij mij zijn mijn suïcide gedachtes rond mijn 12de begonnen en nu 18 jaar later leef en vecht ik nog steeds.
Waarom ik er een eind aan zou (willen) maken is een opsomming van heel veel gebeurtenissen o.a. het opgroeien met een moeder die schizofrenie had, zij is 8 jaar geleden tijdens een opname overleden. ik ben toen ik jong was misbruikt, op school altijd gepest, een vader die er emotioneel nooit er voor mij was, een aantal vrienden en kennissen door ongelukken te hebben verloren en mijn allerliefste vriendin die er vorig jaar een einde aan maakte.... daarnaast loop ikzelf al jaren in de psychiatrie, heb een waslijst aan diagnoses en ga opnamen in, opnamen uit... maar het belangrijkste voor mij is is dat ik mij niet thuis voel hier op aarde, het is alsof ik hier niet hoor te zijn en dit gevoel heb ik al van ver voordat mijn gedachtes naar suicide er waren.
BlackRose13

Bericht door BlackRose13 »

Suicidale acties ontstaan door angst of onbegrip. Hierdoor raak je depresseif en zie je geen andere uitweg meer, of wil je die niet zien. Zo simpel is het.
Bas

Bericht door Bas »

gewoon totaal geen zin meer hebben in het leven
Cherybabylady

Bericht door Cherybabylady »

:shock: Het is een combinatie van allerlei dingen. Als je jarenlang geconfronteerd wordt met allerlei ellende en bijna nooit echt gelukkig bent. Wel op zoek zijn naar geluk, maar het nooit kunnen vinden. Ondertussen krop je alles op, totdat de pijn zo groot wordt dat je er niet meer tegen kan en dan komen die gedachten vanzelf.
Twistel

Bericht door Twistel »

mijn redenen tot 8 pogingen

- schaamte voor dat wat mijn vader me altijd aandeed
- de dood van mijn 2ling broertje
- de wanhoop van mijn moeder met de eindeloze schulden
- gepest worden omdat je nooit merk kleding draagt en omdat je blijkbaar een belachelijke achternaam hebt
- je onbegrepen voelen
- je zus en broertje nooit hebben kunnen beschermen
- heel vaak in elkaar geslagen worden door men vader
- heel vaak ziek
- altijd slechte punten op school (gaf pap weer een reden om te slaan)
- mezelf voorgoed verbrand met een aansteker (niet express)
- nooit echte vrienden gehad
- eindeloze rechtszaken, altijd weer het zelfde verhaal ophoesten
- 18 therapeuten in 5 jaar verslinden, alweer dat onbegrepen gevoel

nog wel wat meerdere kleinere dingen die mee hebben geholpen maar het lijstje vind ik nou al associaal lang
nothing

Bericht door nothing »

=wata me vader heeft gedaan
-het gewoon niet begrepen worden
-het niet normaal naar school kunnen gaan
-wat me buurjongen heeft gedaan
-het alsmaar terugkerende irritante borderlinegedrag
-door trauma's dis/mps krijgen en voor een hele lange tijd opgescheept zitten met een 2de persoonlijkheid die het leuk vind om mijn leven te verzieken (hier ben ik tevens nog lang niet uit omdat ik geen therapie krijg omdat ze me niet geloven en ik na 8 maand lang zeuren eindelijk een test heb gekregen waar ik over een maand pas de uitslag van krijg
-in een isolement raken omdat er niemand is die je begrijpt en je het nut er dus niet meer van in ziet om te praten
-borderline eigenschap = dwangmatige selfdestuctue, ofterwijl ik wil zo ie zo altijd dood, al zie je 1 keer in de zoveel tijd een keer een glimlach dan nog wil ik dood
-gezeik thuis
=gezeik op school
-gezeik van wat ze "hulpverlening" noemen...
-niet de juiste therapie krijgen en ook geen andere therapie mogen hebben omdat "hun vinden dat...."
-me mw zegt dat ik wel medicatie moet hebben en me psych niet, me mw me op kamertraining wilt hebben en me psych me juist wilt laten opsluiten, me mw wel wilt dak een andere therapie krijg en me psych weer niet....
-omdat ik gewoon fucking geen hulp meer wil!!!!!!!!!! ik ben het verdomme zat dat niemand naar me luisterd IK weet hoe ik ben en IK weet hoe dat op te lossen valt maar IK kan het niet, nu nog niet, niet zonder hulp, en er is verdomme niemand die naar me luisterd als ik zeg wat er nodig is om mij er weer wat bovenop te krijgen...

en dit is waarom ik gewoon het liefste dood zou zijn, maarja als je dat zegt dan 9is het weer niet goed dus heb ik er iets anders op... ik wil SLAPEN voor 5 jaar, dan wakker worden en dan merken dat de wereld veranderd is, dat mensen de natuurwetten niet meer negeren en de hersenen die ze gekregen hebben ook gebruiken... ik ben fucking nog maar 15 en blijk gewoon et verstand van minstens een 40 jarige te hebben en ik haat het want niemand lijkt me te begrijpen!!!!! alleen 1 vriendin de enigste die ik heb begrijpt me en die heeft dezelfde geestelijke leeftijd als i,, het enigste verschil tussen haar en mij is het lichaam... en voor de rest lijkt niemand me gewoon te begrijpen...

voorbeeld:
me moeder krijgt een vriend, die vriend maakt een fout die opzich niet alarmerend erg is om het gelijk uit te gaa maken, me ma heeft zo iets van, wat jij doet doe ik ook en zij gaat boos worden en maakt het uit, hij had haar vals beschuldigd van dingen, ok iemand heeft zitten roddelen, ik heb hem 1 keer gezien en zag gewoon hoe hij was, het is een goede kerel dat weet ik, maar hij is onzeker, hij zit onder de plak bij zen ex-vrouw en zen ex heeft dan ook de roddels verspreid maar oke... ik heb gewoon fucking me moeder relatieadvies moeten geven, en zo gaat het wel vaker hoor, echt mensen krijg toch verstand, of moet je daar borderline voor hebben? borderliner hebben een stofje in hun hersenen maar minder dan de "normale" mensen... blijkbaar gebruik je meer dan 10% van je hersenen als je dat stofje minder in je hersenen heb zitten ofzo, want me enigste vriendin heeft borderline en begrijpt me, nog wat bekende van me hebben borderline en begrijpen me al ietsje meer dan andere en hier opt forum, doelloos heeft borderline en ik herken wat zei zegt, ik begrijp haar dus zou ze mij waarschijnlijk ook vast wel begrijpen in veel dingen...

sorry voor de uitleg, maar ik ben het gewoon zat dat de mensheid zo'n groot deel van hun hersenen niet gebruiken...
rich30

Bericht door rich30 »

Wel interessant om te lezen dat het toch vaak door dezelfde redenen komt dat iemand er weinig zin meer in heeft.

In mijn geval is het niet eens dat ik echt depressief ben , in de zin van somber. Het is meer dat ik praktisch gevoelloos ben en altijd megagespannen. Ik heb dan borderline en daar heb ik ook veel therapie voor gevolgd, ook veel medicijnen geslikt,maar eigenlijk niks wat functioneel helpt. Twee zelfmoordpogingen gedaan, al was de eerste meer een schreeuw om hulp dan dat het echt als doel had om dood te gaan(10jaar geleden).
De tweede was serieuser, dat was na een ruzie met mijn exvriendin,ik echt zoiets van 'fuck het maar met zijn allen, ik peer hem'. Veel pillen ingenomen,helaas werd ik de volgende dag door moeders gevonden.

Veel vrienden heb ik niet, die kunnen niemand met me omgaan en ze begrijpen me toch niet, die vinden me meestal maar raar vanwege mijn borderlineprobleempjes , ik kan nogal snel/impulsief kwaad worden en ben niet zo superspontaan en vrolijk als de andere.

Tevens haat ik mezelf nogal en ben pittig onzeker.Vroeger ook wel veel gepest met pukkels,maar eigenlijk voelde ik me als kind van 8 al apart en een buitenbeentje.

De hoofdreden dat ik er nog ben is omdat mijn ouders het probleem vormen, het is moeilijk ze veel pijn te doen door mezelf te doden.
Aan de andere kant zal dat me uiteindelijk niet tegen houden.

Ik zie zelfmoord niet als een laffe uitweg.Vroeger toen ik nog een jaar of 16 was en me goed voelde vond ik het zwak;Maar nu ik me al zolang kutvoel of niks voel en alles eigenlijk maar grauw en doelloos is kan ik me voorstellen dat iemand ermee stopt en die keuze respecteer ik.

Qua therapie en medicijnen heb ik in feite alles geprobeerd en het enige dat ik ermee bereik is ipv leegte niks voelen ,en dat is te weinig om het nog echt leven te kunnen noemen.

Ik wens iedereen sterkte in het verslaan van hun inwendige duiveltje en zoek hulp als je er niet meer uitkomt, nooit geschoten is altijd mis:)
doeidoei
gr.rich
Terminal Velocity

Bericht door Terminal Velocity »

• Constant zware fysieke pijn hebben, wetende dat je er nooit meer vanaf zult komen.
• Leven met de wetenschap dat je als kind misbruikt bent.
• Geplaagd worden door herinneringen over wat je is aangedaan.
• Niet in slaap durven vallen omdat je hevige nachtmerries hebt.
• Regelmatig drijfnat wakker worden na weer een nachtmerrie.
• Je steevast afgemat en hondsberoerd voelen.
• Getergd worden door een zware depressie.
• De wetenschap dat je binnenkort alles zult verliezen wat je nog hebt vanwege iets waar je geen schuld aan hebt.
• Onschuldig veroordeeld worden en de gevangenis in moeten.
• Dakloos worden en zonder inkomsten komen te zitten terwijl je chronisch ziek en depressief bent.
• De realisatie dat het leven waarschijnlijk alleen maar slechter voor je wordt.
• Een intense behoefte aan rust en de afwezigheid van pijn.

En zo is er nog wel het e.e.a. maar dit is wel toereikend denk ik...

Zolang ik 't gevoel heb (of de vage hoop) dat het ooit nog beter kan worden stel ik het nog even uit. Zo heb ik het al een tijdje volgehouden, al was het maar voor m'n vriendin. Je kunt zoiets maar beter zo lang mogelijk uitstellen lijkt me. Maar het lijkt alsof het onafwendbare nu wel erg dichtbij komt door bepaalde externe factoren...
gerlinda

Bericht door gerlinda »

de reden voor mij om zelfmoord te plegen is dat ik een heel vervelend verleden heb gehad, wat ik tot nu toe niet goed heb verwerkt.
ook omdat voor mij gevoel niemand iets om mij geeft en blij zullen zijn als ik dood ben.
want dan zijn ze van mijn gezeur af en hoeven ze niet meer naar mijn problemen te luisteren.
Ik wil ook niemand meer lastig vallen of in de weg zitten met mijn problemen.
Ik heb dan misschien ook wel rust in mezelf als ik dood ben, dan krijg ik niet telkens nachtmerries over mijn aanranding en het pesten.
dan heb ik eindelijk rust.
Plaats reactie