Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

Roel
Site Admin
Berichten: 105
Lid geworden op: do feb 09, 2006 19:07
Contacteer:

Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door Roel »

Waarom zou je zelfmoord plegen ?

Een veelgehoorde vraag, zeker van mensen die niet uit eigen ervaring weten wat het is om zelfmoordgedachten te hebben. Wie wil er reageren en dingen noemen die een reden kunnen zijn om zelfmoord te plegen ?
Anne

Bericht door Anne »

wanneer je geen uitzicht meer in je leven hebt...
alex

Bericht door alex »

mensen die niemand of niets hebben om zich aan vast te houden. Geen voorspoed in werk of relatie, of geen vrienden. Geen geborgenheid kunnen vinden is ook zoiets.
chris1988

Bericht door chris1988 »

hey :)

ik heb zelf meegemaakt dat als je alleen bent , je eenzaam voelt en je mensen bedonderen , toch al gauw aan zelfmoord denkt denk er nu 3 maanden aan heb al 2 pogingen gedaan , en dat komt puur doordat me vader is overleden 4 jaar geleden me moeder ernstig ziek is en nog maar 1 á2 jaar te leven heeft, ik geen oma en opa meer heb enzo, ja gewoon omdat je je kutvoelt om dingen , dingen die voor de een erg zijn en voor de ander nie ,
---girl13---

Bericht door ---girl13--- »

:? [color=red]iiC.k denk als ju geen vrienden hebt en o0k w0rd gepest...[/color]
ramon

Bericht door ramon »

als je iemand verliest je vriendin/vriend of fam .
mijn reden om liever dood te zijn is dat me vriendin er niet meer is .
en dat ik vaak word gepest .
heb ook bijna geen vrienden of vriendinen .
ramon :cry:
wilfried

Bericht door wilfried »

Als je een borderline persoonlijkheidsstoornis hebt, is de kans groot dat je zelfmoord pleegt (1 op de 10). Dit komt omdat je constant problemen hebt met relatie's, werk, vrienden, kennissen enz. Je raakt hierdoor geisoleerd en ziet de zin van het leven niet meer. Verder krijg je daardoor ook nog de nodige maatschappelijke problemen.

Groetjes,
Wilfried.
http://wia-wao.nl
nothing

Bericht door nothing »

als alles je tegenzit, je nog maar steun hebt bij 1 persoon, die jouw verlaat, je alles denkt kwijt te zijn en het nog zo blijkt te zijn ook
huisgenoot

Bericht door huisgenoot »

*Als je al heel lang in therapie zit en je je steeds slechter
gaat voelen. niks lijkt te helpen.
*je je zelf echt helemaal niks vind.
*psychisch ziek bent. (chaos in je kop!!+depressie + ernstige stemmingswisselingen)
*geen liefde van je ouders hebt gekregen.
*diabetes kreeg.
*gepest worden of werd.
*bang bent voor de toekomst.
Dit aantal factoren waarom ik het probeerde!
Maar nu niet meer, ik ben eindelijk me beter aan het voelen!
crazy girl

Bericht door crazy girl »

je gaat aan zelfmoord denken als je nooit geaccepteerdt bent en je nooit steun krijgt, als je 11 jaar lang wordt gepest of als jer naar een ander land moet waar je een hekel aan hebt.

de meesten redenen van zelfmoord is gewoon denk ik als je eigen ouders je nie vertrouwen en je nie steunen maar alles proberen om erger temaken, op school op werk en een slegte idee van je hebben, vandat ga je je eigen ook isoleren en een eigen wereld maken, of je je sluit je op in je kamer en je zet muziek op en je gaat boeken lezen, of je rent van huis weg, en je komt in kontact met slechte mensen die je slecht aandoen.

er zijn vaak zoveel redenen voor zelfmoord, maar de egte reden weet (denk ik) niemand
Ukje

Bericht door Ukje »

Als de wereld onder je voeten wegslaat doordat je vriend zelfmoord pleegt...
Doordat je ouders uit elkaar gaan en je tussen hen instaat....
Omdat het leven je niet spaart van verdriet....
Omdat je zelf niet de kracht hebt om uit het dal te klimmen waar je in beland....
Omdat je soms eerst naar beneden moet voor je omhoog kan....

Met mij gaat het weer goed, zal niet zegge dat ik erboven op ben, maar wel dat ik gestopt ben met snijden en verdriet hebben, ik kan de mooie dingen in het leven weer zien en voelen....

Hoop dat dat voor jullie ook geldt, niet perse nu want het kan niet zomaar ineens...
Maar binnen niet al te lange tijd...
anoniem-e2006

Als echt alles tegenzit.

Bericht door anoniem-e2006 »

Als je problemen hebt of als niemand je ziet staan. Ik zit zelf nu in een crisis en zou het liefst dood willen.

Ik heb echter besloten het nog niet te doen, je moet hopen op een betere tijd, maar soms is het uitzichtloos.
vlinder

Bericht door vlinder »

als je je alleen voelt
als er alleen maar ruzie thuis is
als je geen vrienden hebt
mario

Bericht door mario »

omdat alles wat je probeert mislukt en alleen maar erger word
Devin

Bericht door Devin »

- Geen/ weinig vrienden hebben
- Niets goed kunnen doen
- Somber zijn waar geen eind aan komt (en dan kan het maar beter over zijn)
- Zelfhaat
- Geen uitweg meer zien, bang zijn nooit meer beter te worden
- Geen steun krijgen, maar onbegrip
- Omdat je het al ZO lang wil
- Eenzaamheid
- Teveel pijn vanbinnen die je niet meer aan kan.

Dit zijn zo'n beetje mijn redenen dus.
Plaats reactie