Redenen om zelfmoord te plegen ?

Moderator: Modgroep

dido

Bericht door dido »

De stelling die van mij op toepassing is, waarom nog doorleven? Ik leef al een tijd niet meer, contacten met vrienden heb ik laten verwateren. Als het niet goed gaat trek ik me namelijk terug. Contact met mijn broers en zussen heb ik verbroken, al ruim 6 jaar niet meer gezien. Ook ging zin in om deze contacten weer aan te halen. Ik hield wel ontzettend veel van mijn ouders maar die zijn helaas beide overleden.
Ik ben absoluut emotieloos, zou niet weten wanneer ik voor het laatst gehuild heb. Ik heb nog 1 vriendin maar met haar kan ik helaas niet praten over zelfmoord, ze begint direct te huilen en dan staakt het gesprek. Ik zit dag in dag uit thuis, af en toe even boodschappen doen en thats it. Dus eigenlijk ben ik al dood.

Wil graag met iemand in contact komen om mee te msn-en.
Angel

Bericht door Angel »

Hey Dido,

Met mij mag je zeker en vast in contact komen hoor om te msn-en hoor.
Want ik sta altijd klaar voor jou om naar jou te luisteren.

Liefs, X
jjjiiilll

waarom

Bericht door jjjiiilll »

ik word gek van mijn gedachtes en vragen
ik weet niet meer wat echt is en wat niet
vooral deze wereld stel ik me vragen bij maar ik heb angst voor wat er na de dood komt
verborgenofzoiets

Bericht door verborgenofzoiets »

- Stekende pijn hebben
- Hele leven ongelukkig zijn
- Aleen maar pech hebben
- Alle doelen die onbehaalbaar zijn
- Geen uitzicht naar het leven aleen maar problemen hebben je leven kent aleen maar problemen en nooit eens iets wat meevalt nooit zonneschijn gezien
- Te goed voor deze wereld zijn en achteraf helpt niemand je en word je leven aleen door die mensen meer en meer en meer naar de klote gebracht
diamant

Bericht door diamant »

hieronder mijn gedachten welke wel eens leiden tot doem- of zelfs zelfmoordgedachten... (ps. in onbepaalde volgorde van frequentie of belang)

- ik heb een job - in de ogen van zovelen een prachtjob! (full time, vraag is of dat aan kan) maar ik voel me er niet goed bij.

- ik zie er helemaal niet slecht uit, in tegendeel énkel ziet niemand dat. het voelt als dat niemand me lief is of ik niet belangrijk, intressant genoeg ben ofzo...

- ik heb geen of heel weinig vrienden, nog minder een vriendin

- Liefde, is mijn grootste gemis

- het is erg moeilijk me goed te voelen, hobby's te vinden waarin ik me kan uitleven of even m'n gedachten kan verzetten

- ik na vele jaren psycho- en psychi-therapy er niet wijs uit raak. me zelfs onbeholpen voel én wat nu? nog eens proberen misschien? no way! ben nog steeds in behandeling (1 dagtherapy), hopelijk is dit het laatste.


dat ik het met de uitleg 'ge moet het zelf doen' maar moet redden!

LEVEN hoe doe je dat weer?
champagne

Bericht door champagne »

teveel stress nooit rust
ik voel me nergens veilig of thuis waar ik ook woon
ik moet bijna alles in mijn 1tje voormekaar krijgen en dat lukt meestal geeneens
ik zou zo graag weer vrienden willen maar.... ik heb alleen slechte negatieve dingen te vertellen
en vrienden van vroeger daar heb ik zelf het contact mee gestopt. niet op verjaardagen komen enzo......... wil je mijn msn? nee zei ik dat hoeft niet want we bellen/schrijven al. en nu.... denkt zij natuurlijk van ze wou niet meer nou dan wil ik ook niet meer maar dat was doordat ik het allemaal niet meer zag zitten.
er is niemand die mij zo hard haat als ikzelf
de emotionele pijn word me teveel en met fysieke pijn gaat het niet weg
DELETED

Bericht door DELETED »

DELETED
champagne

Bericht door champagne »

ik begin steeds meer te denken van dat ik dagen-maanden-jaren verspil. het is zonde. Ik kan niet eens meer lachen ik voel een constante druk van dat ik iets moet doen maar dat het toch niet gaat lukken. Ik voel me steeds meer dood. I can't smile anymore. En... de slapeloze nachten duwen me nog dieper in de put. Ik vind het vet kut hoeveel ik over mijzelf, en over mijn depressie nadenk. En ik vind andere mensen ook maar nix maar mijzelf al helemaal niet. I hate myself maar.. ik leef gvd voor mijzelf.. voor niemand anders want mijn leven bestaat alleen maar uit mijzelf ik kwel mijzelf alleen maar tot ik mijn plan ga realiseren.
lilaap

Bericht door lilaap »

Ik wil geen last zijn voor andere mensen.
Ik vind leven niet zo yeuhh, maar ok wel hor zeker..
ben gewoon ziek in mijzelf denk ik.
Pillen slikken voor blij doen, leuk man.
Iedere dag weer een dag, geen logisch leven.

Friends <3 Love <3
the only thing.. I like
simon

Bericht door simon »

Too many lonely hearts in the real world
Too many lonely nights in the real world
Too many fools who don't think twice
Too many ways to pay the price
Don't wanna live my life in the real world

(Alan Parsons)
PhantomAgony

Bericht door PhantomAgony »

Omdat je (ik in dit geval) alles zo erg hebt verneukt dat er geen
touw meer aan vast te knopen is. Het lijkt wel een soapserie, maar
dan nog erger en ingewikkelder. En als je daarbij ook nog is gek
wordt van je gevoelens die zo tegenstrijdig zijn als het maar kan,
plus dat je een slecht beeld hebt van jezelf, zelfvertrouwen helemaal
zero is... En door alles gewoon het leven niet meer ziet zitten, want
er is toch geen toekomst meer...
wentelteefje

Re: Redenen om zelfmoord te plegen ?

Bericht door wentelteefje »

Roel schreef:Waarom zou je zelfmoord plegen ?
Eenzaamheid

Ik denk dat dat alles bij elkaar samenvat en het ergste gevoel is dat er is
Schat

Bericht door Schat »

Als je een zware depressie hebt die maar niet verdwijnt ga je ook aan zelfdoding denken.
accg

Bericht door accg »

als niemand om je geeft,
en toch niets goed kan doen,
tja ik ben mislukt.
dus waarom zou ik dan nog willen leven..
DonnieD

Bericht door DonnieD »

ondragelijke geestelijke pijn, iedereen heeft een breekpunt.
Plaats reactie