gebruik Seroquel

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Wishing

gebruik Seroquel

Bericht door Wishing » vr apr 19, 2013 15:58

hoi iedereen,
graag hoor ik van jullie wat jullie ervaringen zijn met dit medicijn.
bijvoorbeeld:
waarvoor heb jij het voorgeschreven gekregen ?
hoeveel mg krijg jij ?
moest of moet jij lang wennen aan het middel ?
wat zijn bij jou de belangrijkste bijverschijnselen ?
wat voor voordeel heb jij bij dit middel.
als ik iets vergeten ben, vul het dan maar aan als jij dat belangrijk vindt.

ik heb het voorgeschreven gekregen voor stemmingswisselingen en depressiviteit. en neem 50 mg op dit moment.
ik zit nu eind 2e week en de dufheid wordt iets minder, was en ben vreselijk moe geweest, droge ogen, droge mond, minder plassen en moe moe moe.
ik merk nog geen voordeel omdat het nog moet inwerken.
ben benieuwd naar reacties
groet,
W

Angel

Re: gebruik Seroquel

Bericht door Angel » zo apr 21, 2013 18:45

Voor mijn psychose
hoeveel mg krijg jij ?
Neem nu 400mg
Dat weet ik niet echt meer zo heel percies.
Ik sliep er veel van (was altijd erg moe)
wat voor voordeel heb jij bij dit middel.
Veeeel minder last van mijn psychose

madeliefje

Bericht door madeliefje » wo apr 24, 2013 19:10

Ik gebruik nu 6 jaar seroquel. Ik slik het tegen chaos in mijn hoofd en overgevoeligheid voor prikkels. Ik heb daarom ook een lagere dosis dan mensen die het tegen psychoses slikken. Ik heb nu 100 mg. Ik word ook erg moe van seroquel en neem het daarom 's avonds in. Dan kan ik die bijwerking opvangen in mijn slaap en heb er de volgende dag geen last meer van. Seroquel helpt mij om minder snel overprikkeld te raken en beter in slaap te kunnen vallen. Behalve de moeheid heb ik geen last van bijwerkingen.

Wishing

Bericht door Wishing » wo apr 24, 2013 19:14

eendje en madeliefje
bedankt voor jullie reacties
heel fijn
misschien reageren er nog meer mensen
ik heb tijdens de adb groep begrepen, het was me al eerder opgevallen, dat mannen vaker minder last hebben van bijwerkingen dan vrouwen
IT IS SO NOT FAIR ....... :D

hupeldepup

Bericht door hupeldepup » wo apr 24, 2013 19:46

Ik heb het maar heel kort geslikt;

rust na traumatische ervaring.
hoeveel mg kreeg jij ?
50mg dit was volgens de psygiater meer een rust gevende dosis als a.d.
Ik heb het maar 2 maal genomen i.v.m. ernstige bijverschijnselen.
Een erg onaangenaam tintelend gevoel in mijn hersenen en hersenstam, alsof mijn zenuwen niet meer goed werkten.
wat voor voordeel had jij bij dit middel.
Geen maar was ook mogelijk daarvoor te snel gestopt.

Wishing

Bericht door Wishing » vr apr 26, 2013 10:17

hupeldepup schreef:Ik heb het maar 2 maal genomen i.v.m. ernstige bijverschijnselen. bijverschijnselen ?
Een erg onaangenaam tintelend gevoel in mijn hersenen en hersenstam, alsof mijn zenuwen niet meer goed werkten.
ik heb ook gemerkt -en nog- dat het heel erg op het hoofd werkt ja, maar niet zo schokkend als jij het hebt ervaren, huppel, denk ik hoor.
ik merkte binnen 3 uur al e.e.a. bij het slikken, maar heb 'savonds een oxazepam genomen (geheime voorraad :D) om rustig de nacht in te gaan.
het werkt heel erg op het hoofd, het 'zien' is ook anders.
en helaas heeft ieder middel bijwerkingen.
kan me herinneren dat ik doodziek werd direct van paroxetine, terwijl iemand anders 'alleen een beetje moe was'.
zo erg kan dat dus verschillen met medicatie, per medicijn en per persoon.
de psych in het ziekenhuis waar ik nu adb heb zegt 'tja alle voedsel heeft ook bijwerkingen' en daar zit wel wat in als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een koemelk-allergie, of gluten-allergie, of iets met je suiker.
ik weet ook nog niet of het gaat werken voor mij, daarvoor is het gebruik nog te kort, moet misschien nog wel een hógere dosering bij evaluatie volgende week. maar bijwerkingen, tja daar kun je op wachten die krijg je er gegarandeerd gratis bij helaas :D
groet,
w

Martina1962

Bericht door Martina1962 » ma okt 21, 2013 10:05

Ik slik ook seroquel.

Ik heb het gekregen omdat ik veel druk en chaos in mijn hoofd heb.
Ik slik momenteel 25 mg per dag, om 12 uur en om 18.00 uur een halve.
Ik heb geen bijwerkingen of ik voel ze niet tenminste.
Slik ze nu een maand, maar merk er nog niet echt veel van.
Over 2 dagen heb ik opnieuw een gesprek met de psychiater en wordt bekeken of ik er mee door moet gaan of dat er iets veranderd wordt in de dosis.

wreedlotnrzoveel

Bericht door wreedlotnrzoveel » ma okt 21, 2013 10:35

Ik heb het een tijdje gebruikt, tegen paranoide gedachten/achterdocht, weet niet meer of het voor of na het Risperdal experiment was, maar van allebei de medicijnen werd ik zo'n duf konijn, en vooral fysiek knettermoe. Alsof iemand mn schedel had gelicht en vloeibaar beton in mn hele lijf had gegoten, moest de hele tijd zitten en liggen en kwam helemaal nergens meer toe. Was wel lekker rustig in mn hoofd maar was dus continue een soort van stoned.

Onlangs Abilify geprobeerd, zelfde effect. Nu weer mee gestopt, meteen drukker hoofd met veel negativiteit en razende gedachtenspinsels, maar in ieder geval een tikje fitter gevoel in het lijf.

Zou fijn zijn als ze in Nederland wat makkelijker met sommige medicijnen zouden zijn, bijv. Ritalin of Modafinil erbij om wakkerder te blijven in plaats van dat platgespoten gevoel.

Wishing

Bericht door Wishing » ma okt 21, 2013 13:10

momenteel gebruik ik naast de seroquel XR 250 mg, voor overdag 75 mg gewone seroquel, om wat rustig te blijven
ik vind het niet leuk, maar het gaat gewoon niet zonder
tja, en waar de een vreselijk last heeft van medicatie, heeft de andere vrijwel geen bijwerkingen
het is altijd oneerlijk verdeeld......

Martina1962

Bericht door Martina1962 » ma okt 21, 2013 22:44

Is ook oneerlijk verdeeld, maar goed ik slik ook maar een hele lage dosis vergeleken bij jou.
en misschien ben ik er wat minder gevoeliger voor.
Daarbij heb ik bij sommige ad wel hevige bijwerkingen en mag ik die niet meer slikken.

Hoe is het verders met je?

Wishing

Bericht door Wishing » di okt 22, 2013 08:15

hoe het is schrijf ik verder in mijn dagboek, dat is een ander topic dus :D
groetjes!

Martina1962

Bericht door Martina1962 » di okt 22, 2013 17:59

Oke lees ik het daar wel. :D

Fijne avond nog :)

jackie

Bericht door jackie » wo jan 29, 2014 00:48

Ben sinds kort (2 1/2 week) serequel gebruiker. Weliswaar lage dosis samen met oxapam en diazepam. Ik neem dit 22.00 uur in en na 1-2 uur slaap ik in en wordt rond 08.00 uur wakker. Heb tot nu toe weinig bijwerkingen, maar hoor wel dat je enorm aankomt . Wie kan me hierover iets vertellen?

Wishing

Bericht door Wishing » wo jan 29, 2014 09:18

Hoi JAckie
Het klopt dat je er van aan kunt komen
dit komt niet bij iedereen voor, dus dat is even afwachten, en lijkt mij ook te liggen aan de dosering.
Ik heb 250 mg, zelfs 325 mg gehad, en ben dus helaas in 7 maanden 10 kilo aangekomen.
hier was ik niet blij mee want heb al overgewicht.
ik heb er ook niks van gemerkt.
even afwachten voor jou dus
ik hoop dat je niet aankomt
groetjes
W

Wim

Bericht door Wim » wo jan 29, 2014 16:12

Voor mij 50mg 's avonds.

Tegen majeure depressieve episode met psychotische kenmerken.

Werkte de eerste dagen fantastisch. Veel rust in mijn hoofd. Nu vooral veel moe overdag.

Vooralsnog geen effect op mijn gewicht.

Plaats reactie