gebruik Seroquel

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Wim

Re: gebruik Seroquel

Bericht door Wim » za mar 22, 2014 19:16

Ik zal hier mijn ervaring met Seroquel eens updaten.

Ik zit nu op 200mg 's avonds.

Nog altijd tegen een majeure depressieve episode met psychotische kenmerken en ook als slaapmiddel.

Het middel werkte in het begin beter. Ik heb zo het vermoeden dat ik aan het middel gewend raak, wat op zich ook wel weer voordelig is. In de morgen kan ik nu weer prima mijn bed uit komen en het overdag moe zijn komt ook niet meer door de effecten van de Seroquel.

De belangrijkste nevenwerking is gewichtstoename. Het voordeel van dit middel is dat het de negatieve gedachten wat weg neemt. Ik slaap er ook beter door. Over het algemeen niets te klagen hierover.

Wishing

Bericht door Wishing » za mar 22, 2014 19:28

Hoi Wim,
Ik heb zo ongeveer hetzelfde.
Ik ga ook eens weer wegen of ik niet méér dan die 10 kilo ben aangekomen
ik dacht dat het stilstond
Ik lees iets van anderen over verdoving net alsof de zenuwen niet goed werken en dat herken ik
ik had wel eens zomaar als ik boodschappen aan het doen was bijvoorbeeld, een dood gevoel in mijn bovenbenen.
net als of het sliep.
En dat heb ik nu ook aan een vingertop, alsof de zenuw niet goed werkt.
Ik ga er dan maar vanuit dat het een bijwerking van de medicijnen is
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat mijn lichaam langzaam aan het afsterven is, maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben, LOL
Groet,
W

Wim

Bericht door Wim » za mar 22, 2014 19:33

Nee, van Seroquel gaat je lichaam niet afsterven. Ik geloof dat het nog een vrij veilig middel is. Ik heb er eigenlijk maar weinig nevenwerking van buiten de gewichtstoename. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik nog drie andere medicamenten ernaast neem die ook weer allemaal hun eigen bijwerkingenprofiel hebben. Ik heb zelf ook wel eens last van zenuwpijnen/verdoving en rigiditeit der spieren, maar dat kan van eender welk middel komen dat ik neem.

Wishing

Bericht door Wishing » za mar 22, 2014 19:37

hoi wim
dat afsterven was een grapje hoor :D
groetjes van W

Plaats reactie