Antidepressiva lexapro / Escitalopram

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Panthera
Moderator

Re: Antidepressiva

Bericht door Panthera » zo feb 03, 2013 15:08

Danny schreef:heb het gevoel dat het wel wat beter gaat, ik heb geen hyperventilatie meer gehad en ook geen huilbuien, ik wil alleen nogsteeds wegvluigen, niet gezien worden, hopelijk wordt het nog beter, meschien de ad iets ophogen, zit nu op 10 mg per dag.
fijn dat je het gevoel hebt dat het beter gaat.
je bent 11 januari pas begonnen, soms duurt het lang voordat het effect optimaal is, dat zou je eens kunnen navragen, want vind het wel snel om te gaan verhogen.

mijn ervaring, is, dat het mijn emoties afzwakt, dus voel me soms nog steeds kut en in de tijd dat ik het vroeger gebruikte wilde ik soms nog steeds weg enzo, die gevoelens blijven, maar bij mij waren het mijn emoties die zwakker werden...
al het andere daar moet je zelf iets aan doen en aan werken, er bestaat helaas nog geen wonderpil waardoor iedereen blij wordt en zin in het leven krijgt. stel niet te hoge verwachtingen aan de meds. en als het niet helpt, ook niet na verhoging, kun je altijd nog zoeken naar andere meds... maar het kost allemaal wel wat tijd...
When someone else's happiness is your happiness,
that is love

Panthera
Moderator

Re: Antidepressiva lexapro / Escitalopram

Bericht door Panthera » do apr 02, 2015 18:19

Mijn ervaring staat in dit topic beschreven, net zoals de ervaring van Gisela.
Dus dat is al 2.

Denk dat je het niet voor niets hebt gekregen. Beter probeer je het gewoon uit, want als je veel last heb van bijwerkingen kan je altijd nog stoppen. Ik denk dat dat een betere optie is dan voelen hoe je je nu voelt.
When someone else's happiness is your happiness,
that is love

Wim

Re: Antidepressiva lexapro / Escitalopram

Bericht door Wim » do apr 02, 2015 19:56

Ik heb dit middel onder de merknaam Sipralexa een jaar genomen. Geen last van bijwerkingen gehad. Ik hoop dat het bij jou beter werkt!

Plaats reactie