EMDR

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
fra

EMDR

Bericht door fra » vr aug 17, 2012 09:37

Heeft iemand ervaring met EMDR?

Hope
Moderator

Re: EMDR

Bericht door Hope » za aug 18, 2012 11:14

Ik heb het zelf niet gedaan, maar ken wel mensen die EMDR gehad hebben.

Het schijnt zwaar te zijn. Je gaat terug naar traumatische gebeurtenissen, compleet met het gevoel van toen, de geuren, alles. Het is weer net alsof je er middenin zit.

Je moet er dus aardig stabiel voor zijn en ervan uit gaan dat het een zware periode wordt als je daar mee bezig gaat.

Maar de mensen die ik ken en die het vol konden houden, hebben er zeker baat bij gehad.

Voor meer informatie zou je eens kunnen kijken op www.emdr.nl.
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

fra

Bericht door fra » za aug 18, 2012 12:46

Bedankt voor je tips ik. Zal het zeker nog gaan lezen. Voor mij is de lading van de trauma's vaak ook heftig. Dat is vaak geen leven. Wanneer ik er middenin zit heb ik periodes dat ik er niet meer wil zijn.maar ik heb ook de angst om nog verder terug te vallen. Wat ook mee speelt is dat ik mij afvraag of God dit goed zou keuren.

Hope
Moderator

Bericht door Hope » zo aug 19, 2012 11:11

Waarom zou God het niet goedkeuren?
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

fra

Bericht door fra » ma aug 20, 2012 09:01

Iemand vertelde dat het een soort vorm van hypnose is.

Loni

Bericht door Loni » ma aug 20, 2012 14:01

fra schreef:Iemand vertelde dat het een soort vorm van hypnose is.
Het heeft niets te maken met hypnose, aangezien de cliënt op het moment van de therapie steeds zijn volledige (zelf)bewustzijn behoudt.

fra

Bericht door fra » di aug 21, 2012 10:06

Het veranderd wel je bewustzijn had men mij verteld. Maar ja om van die angsten af te komen moet er ook wel iets in mijn denken veranderen. Ik zou al ontzettend blij zijn wanneer dat voor mij minder heftig zou worden.

Lesley

Bericht door Lesley » di aug 28, 2012 04:40

Ik heb een paar EMDR sessies gehad toen ik 16 was,
ik kan je vertellen het is emotioneel zeer uitputtend, en vaak frustrerend.
Terug naar het verleden wil niemand en je moet bergen verzetten wil je het allemaal terughalen.
Bij mij vroegen ze constant waar ik aan dacht,.. de hele tijd.. de hele tijd weer terwijl ik haar vingers volgde met mijn ogen.
helaas was ik gewoon zo dwars en niet in staat om ook maar iets los te laten dat ik na 4 sessies ben gestopt met de smoes
'' HET GAAT BETERR!! ''

Wandelen en denken heeft een soort zelfde effect als EMDR..

fra

Bericht door fra » di aug 28, 2012 15:29

Bedankt voor je eerlijke antwoord Lesley. Ik denk dat ik het toch ga proberen. Hoop dat daardoor de heftige lading er eeen beetje afgaat voor mij.

alyssa

Bericht door alyssa » di okt 16, 2012 20:03

heb ik ook meermaals gedaan, maar het werkt niet altijd,
maar het is inderdaad niet makkelijk,je komt in contact met zeer diepe gevoelens

fra

Bericht door fra » do okt 18, 2012 09:17

Bedankt voor de berichten. Mijn psycholoog vind mij nog niet stabiel genoeg. Voorlopig ga ik nog niet starten met EMDR. Op dit moment wil ik ook even niets meer. Ik hoop dat er een moment zal komen dat alles beter mag gaan.

zuurkool

Bericht door zuurkool » ma nov 25, 2013 00:11

Ik heb het gehad om van mijn vliegangst af te komen. Het is emotioneel en best wel zwaar. Ik had de mazzel dat een geweldige psychologe mij hielp. Het is geen hypnose, kreeg een koptelefoon op met een klikkend geluid dat continu van oor wisselde. Moest mijn ogen dicht doen en dan over mijn grootste angsten vertellen. Hierop haakte de psychologe op in en zo ging dat verder. Moeilijk uit te leggen maar heb een aantal keren gevlogen zonder angst. Bernadette ben je nog altijd dankbaar hier voor ;-)

kleintje1980
Moderator

Bericht door kleintje1980 » ma nov 25, 2013 12:01

ik ben bezig met het voorbereiden van de emdr therapie door te inventariseren wat de problemen zijn en waar ik mee geholpen wil worden en moet zeggen ik vind de inventaris al zwaar om te doen omdat je dan al naar je gevoelens moet kijken wat je denkt en wat je voelt en je moet er inderdaad heel erg stabiel voor zijn
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for

Plaats reactie