Stichting 113

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Cornflower

Re: Stichting 113

Bericht door Cornflower » vr okt 14, 2016 11:21

Slechte ervaring mee ze weten niet eens hoe jij voelt nee ik blijf liever zo rond lopen of me verhaal hier doen voelt echt zoveel beter inderdaad stel amateurs dat het zijn.
Ze begrijpen je niet en aan de telefoon ook al niet dan plaatsen ze borden bij het spoor ik luister wat heb je er nu aan iemand die daar staat die springt toch wel hoor die zijn al zover weg.
Zet er dan ervaring´s deskundige neer dan helpt het al veel beter maar dat is maar een idee.
Nu wilt Schippers minister ja zei dus een onderzoek instellen naar het hoge aantal zelfmoorden.
Leuk en aardig maar mevrouwtje zit er nogal warmpjes bij en heeft geen enkel idee nog besef hoe wij ons voelen ze is bezig met alleen maar zakken vullen.
Laatst gewijzigd door Cornflower op vr okt 14, 2016 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

hana

Re: Stichting 113

Bericht door hana » vr okt 14, 2016 11:26

Ik heb pas geleden wel wat gehad aan mijn gesprek met een vrijwilliger daar, ik raak weleens kwijt waar ik me op moet focussen en daar werd ik even weer op attent gemaakt en daardoor voelde ik me ook weer wat beter. Inderdaad soms zitten ertussen waarmee het gesprek gewoon niet goed op gang komt of ja... vrijwilligers waarvan je je afvraagt of ze meer in hun mars hebben dan de standaard vragen. Maar daarnaast denk ik sowieso dat het erg moeilijk is om met iemand te praten die totaal niet jouw belevingswereld deelt, zeker wanneer je er maar een uur voor hebt en achter een computerscherm zit.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/

Deniz

Re: online 113

Bericht door Deniz » ma feb 06, 2017 00:30

Zoals Myrthe schrijft, als er geen paaz meer is, wat dan.

Deniz

Bericht door Deniz » ma feb 13, 2017 23:27

Voor mij is er dus niets meer qua hulp; ook geen 113, nu er ook totaal op afgeknapt, door reacties van moderatoren op het forum oa. en reacties van psychologen. Ze blijken dan een zelfde soort insteek te hebben uiteindelijk als de gemiddelde ggz psycholoog.. vooral ongelijkwaardig, in mijn beleving, maar dat niet (echt)beseffend. Maar in nood had ik daar andere gesprekken dan bij een evt. sensoor en voelde ik daardoor hoop. Ik leef nog steeds, maar 113 is als een 112.. 'men' heeft een hekel aan steeds terugkerende 'klanten'. Dat zijn vervelende mensen die de lijn bezet houden. In nood wil ik ook vaak 112 bellen, maar die grens ging/ga ik dan niet over, maar wel het bellen naar 113 ook al wilde ik dat ook niet meer. Ik heb er in het verleden iig wel fijne gesprekken bij gehad en ben daar zeer dankbaar voor. Toch veel moeilijke momenten daarmee echt kunnen overbruggen. In het bijzonder vrijwilliger M. bedank ik nog steeds in gedachten.

Deniz

Bericht door Deniz » di feb 14, 2017 09:51

Ik ben nog steeds heel boos op een psycholoog van 113,
ik vind dat ze gelogen heeft en daar blijf ik bij
en ik had me niet hoeven herpakken omdat ik haar letterlijk verrot heb gescholden,
zij weet niet hoe erg ik in nood zat, dat ik ging schelden, ze had blijkbaar niet ECHT een idee.
jij bent psycholoog en doet dit al jaren, waarom gaan mensen schelden??
misschien uit totale NOOD??????????????????????????????????????????????????????

zij had haar excuses moeten aanbieden voor het geval dat zij WEL de beslissing in werking heeft gezet dat ik niet meer mocht chatten of bellen, of ze het nu wel of niet meer wist. of haar excuses namens 113.
IEMAND moet dat gedaan hebben, een slot erop voor mij. Een zeggen, ik weet niet meer ed.. vind ik :?

ze heeft zichzelf verraden en plaatst alles bij mij alsof ik een clinisch patiënt ben, wat ze niet zo bedoelt, ga ik weer met mijn excuses maar hoeveel ervaring heb je nu?? Als ik geen problemen had, had ik echt een normaal gesprek kunnen voeren, maar omtrent mijn problemen niet meer, dit duurt nl. al 33 jaar!!!!!!! en er is geen hulp, wat moet je dan,

Eenmaal je boze kant laten zien, willen mensen van je AF, het is me allang duidelijk,
in plaats van te begrijpen waarom iemand boos is,

Als jij volgepompt wordt met water express en er is hulp om je heen en niemand doet iets, ze laten je stikken en ontploffen, maar er is overal potentiële hulp, maar iedereen denkt dat je zelf die waterpomper maar kunt en moet stoppen, maar het lukt je niet,wat roep je dan nog in nood in je uiterste nood???????????????

juist ja F Y!!!!!

godsakkes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Deniz

Bericht door Deniz » di feb 14, 2017 23:21

Als er geen 113 meer is, als dat ook kapot is (gegaan) is er echt niets meer op deze wereld waarin het nog echt kan zijn voor mij en dat is ook kapot gegaan :( er is niets meer waar ik me kapot kan voelen en dat het begrepen wordt.
Ik kan nergens meer dood zijn. :( en ik haat 113 daarvoor :( dat het zo is gelopen.. uiteindelijk :( ik verwacht veel te veel, maar ik had ook niets anders meer :(
ik wilde het echt naar de omstandigheden

ik moet nu zoeken naar iets anders, maar weet dat het alleen is tot mijn dood ermee, het voelt verschrikkelijk vreselijk :(

Deniz

Bericht door Deniz » za feb 18, 2017 19:21

Ik ben niet meer boos, omdat ik weer goed in mijn vel zit, weer stabiel genoeg, fysiek vooral weer ok ook, wat moest ik dit keer van ontzettend ver komen.

Daarom durf of kan ik geen hulp vragen als het goed gaat, men 'gelooft' mij simpelweg vaak ook niet dat het werkelijk zo erg is en ik wil dan ook geen hulp, omdat ik het verstandelijk wel kan benaderen dan tot.. wel te houden en ik niet zit te wachten op oppervlakkige praat terwijl men er eigenlijk niets van begrijpt wat er nu werkelijk achter mijn eetprobleem zit of mijn problemen zijn.
Als het geestelijk niet te houden is en ik dat wegeet en ik thuis letterlijk lig te kramperen.. bel ik.. in de hoop eigenlijk dat anderen het heft in handen nemen voor mij, omdat ik het als ik nuchter ben, niet meer kan, omdat het niet meer te zien is en woorden niet aan lijken te komen.. maar ik weet dat het toch ook niet gaat gebeuren en na het bellen gaat het maar door, tot ik het zelf weer .. stop

:(

pas als men mij lett. ziet lijden, kom het aan dat het niet meer te doen is voor mij en waarom, maar dan is er nog maar niet zomaar hulp.
Ik hoop het nooit meer mee te maken en in conflict te zijn met wie dan ook daarover. :(

Pas nu zie ik hoe ik geleden heb onder mijn eetprobleem en dat ik er al die jaren, eigenlijk, voor 95% totaal alleen in was.
het was een hel, ik wil het nu achter me laten en voel me sterk na de laatste 'nederlaag' hierover, zit het nog weer in me dat ik dit nooit meer wil. Al die vernederingen, vanwege.. je 'verslaving' en rotvoelen. nooit meer. :zwaai1:

Deniz

Bericht door Deniz » do mar 09, 2017 00:35

ik wilde dit nooit meer, toch deze week gebeld naar 113 want had voor 12 uur al (weer) 4x naar sensoor gebeld
en hoe veel later na dit laatste bericht dat ik nooit meer wilde bellen ... 3 wkn? :? :oops: :(
het voelt zo naar NIET te weten wat ik aan mezelf heb,
geen afspraken kan maken omtrent hoe ik me voel
in nood toch gebeld en het luchtte op,
gelukkig werd ik niet geweigerd, daar ben ik echt dankbaar voor.
maar ik wil echter deze 'wereld' van internet hulp, fora en sos bellen ed. zo graag achter me laten
ik wil gewoon in mijn eentje of in een of de 'echte' wereld dealen met mijn zijn en mijn (evt.) problemen

Plaats reactie