Stichting 113

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Paules

online 113

Bericht door Paules » do apr 30, 2015 18:35

Afbeelding

deze hebben mij heel veel geholpen !!!

Weekend

Re: online 113

Bericht door Weekend » vr mei 01, 2015 14:11

Ik weet niet wat het is maar als ik probeer 113 te bellen dan krijg ik óf de voicemail of het is zo druk dat je niet aan de beurt komt en de verbinding verbroken word.

hana

Bericht door hana » vr mei 01, 2015 15:01

Fijn dat het jou zo geholpen heeft, Paules! :)

@Weekend: Ik heb ooit 1 keer gebeld en toen kwam ik er ook niet door. Heb je weleens de crisischat daar geprobeerd? Die is soms ook bezet, maar op bepaalde tijdstippen (niet de avond), is het redelijk rustig en kan je zo met iemand praten.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/

Wim

Bericht door Wim » za mei 02, 2015 07:08

Ik heb zelf nooit naar 113 gebeld. Wel twee keer de chat gebruikt, maar daar had ik niet zoveel aan. Hangt ook zeer sterk af van wie je te spreken krijgt natuurlijk.

Voor de Vlamingen kan ik 116 teleonthaal aanbevelen. Ook daar is de chat wisselend van kwaliteit, maar heb er wel eens een goed telefoongesprek mee gehad. 1813 is ook wel goed, maar de bereikbaarheid kan soms tegenvallen.

Als je niet direct iemand te pakken krijgt, blijf dan vooral proberen. Het is wel jammer dat dit soort lijnen zo druk bezocht moeten zijn. Maar ja, bezuinigen op de ggz heeft natuurlijk een consequentie.

Paules

Bericht door Paules » za mei 02, 2015 09:30

ik heb bij online 113 een mail Therapie gehad
dat heeft mij geholpen het te parkeren ZM
en mijn ogen openen voor andere dingen
voor mensen zoals ik was het ideaal !!
maar na 8 sessies was het afgelopen
wat ik jammer vond
maar ik weet ik kan op ieder moment weer bellen
of chatten

alleen de groeps chat vond ik minder
er was veel gezeur , mensen die alleen maar om zich zelf draaide

Joan

Violence

Bericht door Violence » di mei 19, 2015 21:43

Ik heb daar een paar chatsessies gehad en e-mail therapie. En ben er geen steek mee opgeschoten.
''I gotta let you go, no more sleepless nights.''

Paules

Bericht door Paules » do mei 21, 2015 08:32

Violence schreef:Ik heb daar een paar chatsessies gehad en e-mail therapie. En ben er geen steek mee opgeschoten.

ik denk dat daar iedereen anders !!
mij heeft het geholpen !!!

dutchy77

Bericht door dutchy77 » do mei 21, 2015 10:12

Paules schreef:ik denk dat daar iedereen anders !!
mij heeft het geholpen !!!
Dat is zeer mooi dat het jouw geholpen heeft.

Legion

Stichting 113

Bericht door Legion » zo jul 05, 2015 00:54

Waarom bestaan deze amateurs?

Telefoon word opgehangen, chat word gesloten, op mail word niet gereageerd.
Pleur op met je schijtorganisatie dan.

/end of rant.
Legion.

Echt ik ben in ieder geval van suicidaal naar woedend nu... Ik proef bloed verdomme.
Nothing.

Violence

Re: Stichting 113

Bericht door Violence » zo jul 05, 2015 19:35

Die mensen zijn inderdaad en stelletje amateurs... Mij hebben ze ook nog niets goeds opgeleverd.
''I gotta let you go, no more sleepless nights.''

soulsearcherx

Bericht door soulsearcherx » di jul 07, 2015 13:28

ik vond vooral hun uitleg over zelfmoord heel suf en kinderachtig. alsof je het aan een basisschoolkind probeert uit te leggen :shock:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!

muiz

Bericht door muiz » do nov 12, 2015 20:25

beetje laat om te reageren misschien maargoed..

ik vind het heel goed dat zo'n organisatie bestaat en het idee is prima maar ik ben het eerlijk gezegt met jullie eens.
ik heb hun een keer of 2 gebeld, de eerste keer kan ik me niet herinneren. de 2e keer stond ik op het punt om zm te plegen, maar ik wilde eigenlijk niet maar zag geen uitweg. ik vertelde mijn verhaal, waar ik mee zat en dat ik het gewoon niet meer wist. wat ik te horen kreeg: "En wat wil je nu van ons?"
ik snap dat ze niet de oplossing hebben en dat hoeft ook niet maar ik weet ook niet wat ik wil van ze behalve mijn verhaal doen, want dit kan ik nergens anders.

muiz
When will we finally be 'home' ?

Deniz

Bericht door Deniz » za apr 02, 2016 22:02

Ik heb heel veel gehad aan een vrijwilliger die ik dan vaker sprak, altijd als ik haar aan de lijn had gehad, werd ik weer rustiger nadien, kon ik voorlopig weer vooruit.

De therapeuten laten een trucje op je los, wat gaat er nog wel goed ondanks alles ed.
en ze kotsen je op een gegeven moment uit, als je contact blijft zoeken
terwijl je nog steeds leeft.
De meeste mensen die zm plegen zullen niet eens contact hebben met 113.

Marielle

Bericht door Marielle » ma apr 11, 2016 01:13

misschien is dit wel een héle late reactie... maar toch wil ik nog even reageren..,

Ik heb de afgelopen tijd wat vaker naar ze (geprobeerd te) gebeld/bellen.

Ik vind ze daar persoonlijk niet erg vriendelijk. Als ze de telefoon opnemen en je legt je verhaal vervolgens uit, dat ze zeggen (is 1x gebeurd): 'nou dan pleeg je toch gewoon zelfmoord?' dat ik echt dacht van wowwww! IK bel juist omdat ik het laatste beetje energie en moed bij elkaar wil schrapen en vervolgens wordt dat keihard afgekeurd. Nou sorry hoor! (Je snapt wel, ik werd alleen maar wanhopiger en verdrietiger).

Na een paar weken belde ik nog eens. Toen kreeg ik een meneer aan de telefoon. Deze meneer heeft me goed geholpen, alleen zat hij steeds aan te dringen op de crisisdienst. Ik had ook al in dat gesprek aangegeven dat ik zéker wist wat de crisisdienst mij zou gaan adviseren. Meneer bleef eigenwijs en verbond me toch door. En precies.... die mevrouw zei wat ik had verwacht!

Slechte crisislijn dit!!

sywokin

Bericht door sywokin » di mei 17, 2016 17:36

weinig ervaring mee.

Plaats reactie