VERS

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Christine

VERS

Bericht door Christine » di mar 05, 2019 14:06

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de VERS training? (Vaardigheidstraining Emotie Regulatie Stoornis) Ik ben er net mee begonnen en vind het lastig om met een aantal groepsleden om te gaan die erg aanwezig zijn en steeds maar weer in de weerstand gaan. Ik weet dat het mensen zijn die vast uit onzekerheid zo reageren..... Herkent iemand dit? Wat is jou ervaring?

Pietje

Re: VERS

Bericht door Pietje » di mar 05, 2019 15:00

Ik heb de Vers 1 en 2 gedaan. Het geeft wel wat handvaten en inzichten. Maar inderdaad veel mensen die flink aanwezig kunnen zijn. Vaak naarmate de groep vordert wprd dit wel minder en anders is het denk ik goed om dat op een nette assertieve manier te uiten.
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain

freya25

Bericht door freya25 » di mar 05, 2019 16:09

Ik heb hem nooit afgemaakt. Maar is het juist in een groep niet de bedoeling dat je dit bespreekbaar maakt?

Christine

Bericht door Christine » wo mar 06, 2019 00:43

Ja ik geloof het wel Pietje en Freya dat het de bedoeling is dat je dit bespreekbaar maakt.... Maar daar heb ik nou juist zo'n moeite mee. Ik heb dat als kind en puber niet geleerd. Ik moest altijd mijn mond houden. Ik was maar een snottebel.... Als ik me niet op mijn gemak voel vind ik het nog lastiger. Soms denk ik dat ik eigenlijk eerst de schema therapie zou moeten doen.... Maar ik zal proberen het morgen aan te kaarten. Dank jullie voor jullie reacties :hug1:

Pietje

Bericht door Pietje » wo mar 06, 2019 17:59

Succes! Bespreek het anders even met de begeleider. :hug:
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain

Hope
Moderator

Bericht door Hope » za apr 06, 2019 14:02

We zijn inmiddels een maand verder. Is het nog gelukt jouw gevoel bespreekbaar te maken in de groep?

Ik denk wel dat wat jij omschrijft, dat je er door ervaring in het verleden heel veel moeite mee hebt, het juist iets maakt om WEL te doen. Daar is de groepstherapie helemaal voor bedoeld. Om in de groep te oefenen met situaties die jou in het dagelijks leven spanning zouden opleveren.

Dus ik ben heel benieuwd of je het besproken hebt, of het je wat heeft opgeleverd en of je inmiddels een fijner gevoel hebt in de groep
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

Plaats reactie