SITT methode bij PTSS

Vragen over hulpverlening, ervaringsverhalen en informatie over verschillende therapieën en medicatie.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

SITT methode bij PTSS

Bericht door kleintje1980 »

Gister stond er een artikel in het brabants dagblad dat ze bij Reinier van arkel in den bos een nieuwe manier hebben ontdekt dat je in 2 weken van je trauma's af kunt zijn volgens een Sitt methoden..

https://www.bd.nl/brabant/in-twee-weken ... ~a047d231/
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7620
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: in 2 weken van je trauma's af volgens dit artiekel

Bericht door Hope »

Zij gebruiken dezelfde methodes als Psytrec en TRTC Leeuwarden, namelijk EMDR en Imaginaire Exposure. Op zich goed hoor, maar het percentage mensen wat binnen een half jaar een enorme terugval heeft (ikzelf inclusief) is echt enorm hoog. Het lijkt even super te werken, maar zo gauw je weer in je normale ritme en normale omgeving komt, sluipt alles toch weer terug erin.

Kortom: het lijkt een wondermiddel, maar ik geloof er niet meer in.
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Violence
Moderator
Berichten: 8213
Lid geworden op: wo sep 18, 2013 16:30

Re: in 2 weken van je trauma's af volgens dit artiekel

Bericht door Violence »

Sowieso zulke dingen niet geloven. Twee weken en je bent bevrijd van je trauma's? Dat mensen dat nog geloven...
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: in 2 weken van je trauma's af volgens dit artiekel

Bericht door kleintje1980 »

ik had het artikel van de ervaringsdeskundige gekregen omdat ze dacht dat het misschien iets voor mij was.. maar na het lezen had ik ook al zoiets van nee dat is net zoiets als psytreck inderdaad.. trauma verwerking combineren met sporten en dat in 2 weken dat gaat toch niet werken.. want ik denk als je complecxe ptss heb dan ga je dat nooit in 2 weken redden... want je bouwt ook een trauma ook in een langere periode op..
ja het kan werken bij een politie agent of een militair maar denk dat het voor de rest van de mensen die ptss heeft inderdaad niet opgaat.. en als ze het al doen inderdaad binnen afzienlijke tijd terug vallen..
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
suzie
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 21, 2018 19:18

Re: in 2 weken van je trauma's af volgens dit artiekel

Bericht door suzie »

lijkt idd erg op psytrec. 'grappig' te lezen dat ze in artikel staat dat wachten op stabiel zijn niet werkt. één van de redenen dat ik ooit ben afgewezen bij psytrec. Moest maar stabieler zijn, van alle medicatie af (die me juist een beetje op de been houdt), suicidaal zijn kon niet en weet ik wat.

Ken mensen die er bij psytrec zijn geweest en de meeste hebben er geen goed woord voor over, gaat slechter, geen nazorg (zeggen ze overigens ook zelf dat je dat zelf moet regelen maar ze zouden wel bereikbaar moeten zijn wat niet geval was) en wel meer 'klachten'.

Mijn eigen psychologe vertelde hoe het bij psytrec behandeling werdt gegeven en dat heeft me ook enorm doen afschrikken. Voor mezelf wil ik dat even niet uit type omdat dat te veel oproept, maar het lijkt mij echt een hel om door heen te gaan.
Plaats reactie