Wat kijk je nu? (Films, series)

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

simon

Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door simon »

Bleach (ブリーチ, Burīchi) is een manga- en animeserie geschreven en geïllustreerd door Tite Kubo. (...) Het verhaal volgt Ichigo Kurosaki (Kurosaki Ichigo, 黒崎 一護), een 15-jarige jongen die al zo lang hij zich kan herinneren geesten kan zien en aanraken die in de manga Plus worden genoemd. Op een dag komt hij de Shinigami (letterlijk: Shine / Kami, "god (van de) dood", ook wel "Soul Reaper" en "Death God" in de Engelse vertaling van de manga en anime) Rukia Kuchiki (Kuchiki Rukia, 朽木 ルキア) tegen.

(Wikipedia: Bleach)
Sonne

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door Sonne »

Wow je kan ook Nederlands typen.

---

Ik kijk Heartland
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door hana »

ik ben sinds kort 2 nieuwe anime aan het volgen.

Psycho-pass
Magi

Die eerste is nogal duister met veel bloed etc. het is een soort van detective alleen dan in de toekomst.
Magi.. tja.. het gaat over een (soort van) magier, die Aladdin heet en hij komt een jongen tegen die Ali-babba heet. :P Het lijkt overigens totaal niet op de disney film, het is een totaal ander verhaal, maar het speelt zich wel af in het oosten enzo.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Dizastor

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door Dizastor »

Ik heb Deathnote 3x gekeken(zitten ok ShiniGami's in), het gaat over de goden van de dood, die hebben een schrift, als je daar iemands naam in schrijft kan je bepalen hoe die persoon doodgaat, je moet wel aan de gezicht van die persoon denken zodat mensen met dezelfde naam geen conflicten krijgen.
Een jongen (Light) vindt een Deathnote, die Ryuk in de mensenwereld heeft laten vallen, en begint criminelen te vermoorden, een detective(genaamd L) probeert hem op te pakken, er zijn 2 seizoenen van.
De verfilming is echt belachelijk slecht, vind ik, Light in de anime is kalm, denkt na bij elke stap, in de film is het een idioot die doet waar die zin in heeft.
Nu ben ik een soort van bezig Heroes seizoen 4 te kijken.
Het verhaal in God of War is ook wel interessant, maar dan moet je wel GoW 1,2(ps2) hebben gespeeld, anders snap je sommige cutscenes niet.
En ik had Argo in de bioscoop gezien, niet slecht, maar ook niet fantastisch, een 6.5 tot 7 ~ish imo.

TL;DR, Deathnote(animeserie), Heroes(filmserie), God of War cutscenes(op youtube, van een game), Argo(film).
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door hana »

Lost Girl: niet bijzonder goed, maar ook niet slecht. Ik wil gewoon weten hoe het eindigt, en ik vind bepaalde karakters echt goed (niet de hoofdpersoon)

Haven: het plot van deze serie vind ik echt goed. Het is gebaseerd op Stephen King's boek: The Colorado Kid. Hoewel ik normaliter niet van dit soort boeken houdt, is de serie leuk en spannend om te volgen. Het eerste seizoen start nogal traag op. Naarmate het 2e seizoen verder gaat, wordt het steeds beter. En tijdens het derde seizoen zit je echt constant op het puntje van je stoel.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
simon

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door simon »

The X-Files is een Amerikaanse televisieserie ontwikkeld door Chris Carter en voor het eerst vertoond in 1993. The X-Files kan het beste worden geplaatst in de genres sciencefiction/horror/mystery.
De serie telt negen seizoenen en draait om de FBI-agenten Fox Mulder en Dana Scully die proberen een aantal onopgeloste en onverklaarbare FBI-zaken op te lossen. Mulder gelooft in het paranormale, terwijl zijn partner Scully de verschijnselen wetenschappelijk benadert. Samen moeten zij bizarre zaken oplossen die door de FBI worden aangeduid als onoplosbaar, een X-file.

(Wikipedia: X-Files)
hupeldepup

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door hupeldepup »

Ik ga ineens zo'n 15jaar terrug :)
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door hana »

Dat is inderdaad een leuke serie :) een tijdje geleden zonden ze die uit op syfy, jammer genoeg was dat alleen het 1e seizoen.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
hupeldepup

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door hupeldepup »

Ik was in die tijd vrijwilliger met 15 tot 18 jarige er moest wel eens wat planning gewijzigd worden hierdoor :)
Daarna 11 tot 15 jaar dat werd dragonballz :D
Daarna 5 tot 7 jaar Dora :x
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door hana »

Op dit moment The Mentalist
en Sherlock (bbc serie)
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Gebruikersavatar
Panthera
Berichten: 3407
Lid geworden op: di mar 03, 2009 23:47
Locatie: Brabant

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door Panthera »

Sherlock is wel goede serie vind ik, idd die van bbc

op het moment even geen serie, maar the walking dead staat nog op mijn lijstje :)
Being different isn’t a bad thing. It means you’re brave enough to be yourself
Zoveelverdriet

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door Zoveelverdriet »

hana schreef:Op dit moment The Mentalist
Heerlijke serie, helaas een serie die ik met mijn grote liefde keek... zij was heel erg fan van Simon Baker...
Kan er nu niet meer naar kijken....
Parelbloem

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door Parelbloem »

Breaking bad:))
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door hana »

Zo, dan blaas ik even dit topic weer nieuw leven in :)

Ik heb laatst 'Unbroken' gekeken. Poeh, wat een mooie film. Is gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit de tweede wereldoorlog. Maar man man, wat had die vent een pech zeg!

Het perfecte gezegde voor deze film zou zijn: "Van de regen in de drup."
Of "Jumping from the frying pan into the fire."

Als je die film goed vindt, is 'Fury' (speelt zich ook af in de tweede wereldoorlog) ook nog wel een aanrader. Daar kwam wat meer humor in voor...
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Gebruikersavatar
Panthera
Berichten: 3407
Lid geworden op: di mar 03, 2009 23:47
Locatie: Brabant

Re: Wat kijk je nu? (Films, series)

Bericht door Panthera »

Ow die hadden we ook nog ja :)

Ben nog steeds bezig met seizoen euhm, 4 geloof ik, van once upon a time.
Ondertussen dus ook American horror story, ga eens kijken of ik seizoen 5 al kan zien (met lady gaga als het goed is :) ).
En heb een dvd gekocht van philomena, vond ik een goede film, weet alleen niet meer waarom, haha, maar die ligt nog steeds klaar om nog eens te kijken.
Being different isn’t a bad thing. It means you’re brave enough to be yourself
Plaats reactie