wie heeft drugs nodig?

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

drugs nodig of prettig af en toe?

nodig elke dag of weekend?
21
23%
prettig af en toe?
32
35%
wel eens gedaan of geen ervaring mee?
33
36%
geen mening?
6
7%

Totaal aantal stemmen: 92

Caleb

Re: wie heeft drugs nodig?

Bericht door Caleb » vr sep 07, 2012 23:10

Ik heb zowat alles eens gedaan die nog als 'deftig' beschouwt kan worden...

Dus; ik heb al speed, coke, lsd, xtc, poppers,pillen (Mitsubishi's iemand?), cannabis en wiet genomen/gerookt...

Een tijd lang was ik erg te vinden voor pillen, en speed...

Maar, ik ging er niet blind in; ik had namelijk een site adress gekregen van iemand (The Good Drugs Guide of iets...), een site die alle (ALLE) soorten drugs voorstelde; daar de voordelen van opnoemde EN de nadelen (bijvoorbeeld iemand die een bad trip van pillen heeft bv... wat er daar op stond van oplossingen was soms echt van werkelijk?)

Ik ben ermee blijven doorgaan, doordat ik die site had, ik had een gids; een soort handboek als je wil. Daardoor kon ik inschatten wat een bepaalde drug kon doen.

Maar goed, lang verhaal kort; ik neem geen harddrugs meer (een tijdje geleden was het nog van; als iemand mij een lijntje speed aanbiedt zeg ik ja... dit is nu intussen verandert...) maar ik ben wel wiet/cannabis blijven gebruiken. In mijn geval geeft dit mij rust (liever kalmeer ik van; ik heb een onrustige geest of een nerveus karakter...)
met andere woorden als ik een jointje rook, dan voel ik mij normaal... (wat is normaal he?)

Ook drink ik nog (hoewel dit mij in feite niet meer boeit...) en dit is dan over het algemeen whisky... Nogmaals, met mijn karakter moet ik het echt laten om te drinken (en vooral die sterke dranken dan...), maarja; er is toch niemand die mij tegenhoudt als ik in een opwelling om een fles ga en dan half leegdrink op een avond...

Op moment van dit schrijven ben ik nu bezig aan bier... Deels omdat ik zonder wiet zit...

Ik heb het nodig... Hoe zielig het ook mag klinken... Het draaien van de joint alleen al geeft me een gevoel dat ik IETS doe...
En toch, ik heb niet altijd een probleem gehad met wiet roken... Van een begeleidend middel om te ontspannen is dit een vervangmiddel voor alcohol geworden bij mij...
Liever joints roken tot ik erbij neerval dan dat ik een halve fles whisky leegdrink om daarna het risico te lopen dat er weeral iets zal kapotgaan (of toch tenminste beschadigt zal geraken...)

Ik heb wel een kleine stoornis; ik ken maar weinig mate (om niet te moeten zeggen geen mate...). Wanneer ik drink en het smaakt mij, dan blijf ik drinken tot ik te dronken ben om nog iets deftig te doen of ik val in slaap (beter gezegd, je valt bewusteloos; beschermingstechniek v/h menselijke lichaam)

Dus ja, ik 'gebruik' elke dag...

PS; ik denk trouwens dat ik 1x dicht bij een speed overdose stond... Ik had geloof ik 2 gram speed in enkele uren gebruikt (2gram speed geeft toch enkele lijntjes...).
Als ik daaraan terugdenk dan prijs ik mezelf gelukkig... Maarja, wat heeft dit mij allemaal opgebracht?????? Helemaal niks, not a fuckin' thing!!

Langs de andere kant ben ik nu ook weer nie de persoon om braafjes binnen de lijntjes te kleuren...

Morgen bellen voor wiet... want die pinten die ik hier heb geven me weeral een zeer hoofd en ik heb nu maar 2 pintjes gedronken... vroeger kon ik bijna een bak bier drinken; nu? Weet ik veel... Zal alleszins geen bak meer zijn...

Caleb

Bericht door Caleb » za sep 08, 2012 00:17

klaas-jan, uit je vraag merk ik op dat je zelfs niet een pintje drinkt; zo een onschuldig pintje... (sorry, dit klinkt een beetje betweterig; excuses daarvoor)
Uhm, een fles whisky bij mijn weten heeft altijd een percentage van 40 percent. Ter vergelijking een pint Jupiler (ik BEN belg he xD) is 5,2 percent (of graden...)

Uhm, gelijk welke vorm van alcohol heeft ALTIJD nare bijwerkingen (waarvan de lichtste symptomen vochtafdrijving is...)

Alcohol is een toxicum... Feitelijk is het een soort vergif dat je introduceert in het menselijke lichaam; een stof waarvan je lichaam vreemd begint te reageren ervan (dit noemen we dronken zijn; een onnatuurlijke menselijke reactie..., alcohol beinvloedt verscheidene breincentra zodat je op den duur evenwichtsproblemen krijgt; dubbele tong, dubbel zicht...)
Gelukkig heeft het menselijke lichaam een fail-safe mechanisme; indien de mate van toxiciteit een bepaald niveau overschrijdt (bij iedereen is dit anders) begint je lichaam zichzelf af te sluiten (dus je valt bewusteloos; je lichaam zegt letterlijk no more alcohol...)

Natuurlijk is dit geen echt vergif maar indien je er genoeg van inneemt kun je een alcoholvergiftiging oplopen die dodelijk kan zijn (die mens heeft zich doodgedronken... al gehoord?)

Mijn symptomen na een halve fles zijn meestal suf zijn, zeer hoofd en plassen... Daarom dat ik wiet verkies boven drinken. Dan ben ik suf, maar geen zeer hoofd en bovenal niet gaan plassen om de 5 minuten... Dat is boven alles vervelend (en ook nie echt gezond als je al het vocht uit je lichaam urineert...)

wikipedia: Ethanol (dit is drinkbare alcohol; niet drinkbaar wordt methanol genoemd) http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethanol
De stof heeft ook een corrosieve werking.[17] Wanneer men sterk geconcentreerde alcohol, zoals in sterke drank, drinkt voelt men bij de eerste slokken een zeer branderig gevoel in de slokdarm. Dit kan bij herhaling gevaarlijk zijn en ernstige inwendige schade opleveren.
(wat hier beschreven wordt ken ik... behalve dan het stuk over schade oplopen... :P)

Hope
Moderator

Bericht door Hope » zo sep 09, 2012 16:25

Zal ik jouw vraag dan even beantwoorden Jafo? :):) Bij vrouwen werkt het precies hetzelfde, hoewel dat denk ik een minder groot probleem is dan bij mannen.

En @ Topic: Ik heb zo'n beetje alles gebruikt wat je kunt verzinnen, behalve drugs waarvan je gaat halucineren. Ik heb een psychotische stoornis en die combinatie kan heel verkeerd aflopen, dat risico neem ik dan weer niet.

Ben een jaar of drie (? mijn tijdsbeleving is al jaren vrij wazig) geleden opgenomen om af te kicken van voornamelijk alcohol en cocaine. Omdat ik er toch was hebben we ook mijn wiet verslaving aangepakt.

En ik moet zeggen, ik heb daarna geen hard drugs meer gebruikt. Alcohol drink ik nog af en toe. Maar wel zo weinig mogelijk. Eenmaal een verslaafde, altijd een verslaafde. Een slokje alcohol en ik kan letterlijk de rest van de week aan niets anders meer denken dan drank.

Ik blow nog dagelijks. Deels verslaving, deels als mijn manier om te ontspannen. Niet gezond en best een dure hobbie. Maar ik moet zeggen, als ik blow dan wordt de drang naar andere schadelijke dingen zoals drank en zelfbeschadiging minder. Die verdoving is voldoende. Voor mij is het dus vaak kiezen tussen twee kwaden en dan kies ik toch het liefst voor een joint. Moet er wel bij zeggen, ik blow alleen 's avonds en dan maximaal twee joints. En ik ben er heel erg alert op dat ik niet meer ga roken, want ik weet van mezelf dat ik qua gebruik nogal grenzenloos ben...
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

Danny

Bericht door Danny » do okt 18, 2012 16:23

als je zo af en toe wat gebruikt voor de lol en plezier zijn drugs harstike leuk, maar als je het gaat gebruiken om je pijn mee te verzachten gaat het hoe dan ook een keer fout en kom je als het te laat is daar ook goed achter.

storm

Bericht door storm » di okt 30, 2012 23:09

Heb vroeger alles wel eens geprobeerdd, sommige dingen toch enkele jaren aan verslaafd geraakt.
Met speed heb ik ooit een speedbol in mijn nek gehad, dat was verschieten man, ineens een keidikke knobbel langszij in mijn nek. Denk dat ik toen gestopt ben met speed en xtc en coke en lsd. Ooit veel leuke trippen gehad maar ooit één keer en bad trip en sindsdien nooit meer g"edaan. Maar wel de belevenis waard!!
Nu blow ik nog dagelijks, door de week 1 of 2 , maar in het weekend wel 6 of 7.
ook moet ik veel legale drugs pakken van apotheek voor mijn nek.Elke dag 5 pillen; Vind ik wel jammer dat ik nu al op deze leeftijd de rest van mijn leven zoveel pillen moet slikken. Heb hier wel van de apotheek het beste van het beste liggen.
Is ontzettend veel vraag naar . Heb er zo ooit eens een te veel gepakt ,high dat ik was man, niet normaal.
Heb een hekel aan drinken; Heel zelden dat ik drink. Alcohol dan te verstaan he.
groetjes

suicide-depressionx

Bericht door suicide-depressionx » wo mar 06, 2013 13:19

Ik gebruik elke dag drugs, ik wou dat ik er vanaf kon blijven maar het lukt gewoon niet..

Dust

Bericht door Dust » zo mar 10, 2013 14:59

Ik drink en blow wel in de weekeinden. Ik ben aan beide niet verslaafd, maar ik merk dat alcohol soms wel een fijne (en verleidelijke) uitvlucht is, dus ik houd mezelf wel in de gaten. Harddrugs heb ik nog nooit gebruikt.

herenstel

Bericht door herenstel » do feb 13, 2014 23:41

Drugs kun je op verschillende manieren bekijken.
Waar op medich gezien als medicijn kunt bekijken voor een verschijnsel of ziekte kan verbeteren.
Waar ook op de sexualiteit bij Homosexualteit een kick kunt krijgen bij het gemeenschappelijke geslachts gemeenschap kunt verbeteren.
Maar ook om hai van te worden door Psychiche aandoeningen.
Medich kan drugs op dokters recept een verbetering worden door de aandoening te verbeteren tot genezing worden verklaard. Dus kan op verschillende manieren bekeken worden.

Verslaving aan drugs is ook bij medicijnen het geval zijn.
Zoals Paracetamol (pijnstiller) is verslavend medicijn. Door het elke dag te gebruiken. Is dat het geval dan is het verstandigst om de huisarts te doen raad plegen om verslaving tegen te werken.

Anthonie

Bericht door Anthonie » vr feb 14, 2014 01:49

Op zijn tijd alcohol of een blowtje, niks mis mee in mijn ogen zolang je het niet misbruikt

hupeldepup

Bericht door hupeldepup » vr feb 14, 2014 02:06

Met misbruik bedoel je gebruiken omdat je het nodig vind/hebt of..?

Anthonie

Bericht door Anthonie » vr feb 14, 2014 12:32

hupeldepup schreef:Met misbruik bedoel je gebruiken omdat je het nodig vind/hebt of..?
Ja als het echt nodig heb om de dag/week door te komen dan noem ik het misbruik.

Wim

Bericht door Wim » vr feb 14, 2014 12:59

Dat is geen misbruik, maar verslaving.

Misbruik is als je zeer grote hoeveelheden neemt en dan achter het stuur gaat, machines bestuurt, gewelddadig wordt; dat soort dingen.

Wim

Bericht door Wim » vr feb 14, 2014 13:04

De poll vind ik niet helemaal duidelijk, dus vul ik niet in.

Zelf heb ik nooit drugs gebruikt. Ik rook ook niet (wel een paar keer geprobeerd, maar is niets voor mij). Alcohol drink ik nu ruim twee maanden al niet meer. Benzodiazepines bouw ik af.

hupeldepup

Bericht door hupeldepup » vr feb 14, 2014 18:39

Ik vind voorgeschreven drugs ook drugs.
En verslaving een afhankelijkheid.
Dus iemand die het nodig heeft en het van de dokter krijgt, heeft volgens mij nog steeds een drugsverslaving.
Dit is ook geen oordeel in mijn ogen.

Misbruik is in mijn ogen iets gebruiken wat je niet nodig hebt.

Zelf heb ik een paar keer AD gekregen maar reageerde daar zo slecht op dat ik dat maar een paar keer slikte.
W.b.t. niet voorgeschreven drugs ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel een keer high geworden door 2e hands joint rook.
Ik heb opzich geen moeite met recreatief gebruik van drugs, maar zo zijn de meeste verslaafden ook begonnen volgens mij.
Zelf heb ik ook geen behoefte er aan te beginnen.

ZENODotus

Bericht door ZENODotus » di apr 08, 2014 19:47

Ik ben zwaar aan de wiet geweest... Ook lsd en psychedelische paddestoelen heb ik gebruikt, maar nooit in overmaat.
Door wiet ben ik in verschillende angstpsychoses terechtgekomen en dat heeft me doen beslissen er faliekant mee te breken, want dat wil ik echt nooit meer meemaken. Daarom ben ik ook geen voorstander van softdrugs. Je hebt het namelijk niet nodig en de rust die je er soms van krijgt is maar schijn. Op een gegeven moment was ik van 's morgens tot 's avonds high, waarschijnlijk ook omdat ik toen niet rookte en verslaafd was geraakt aan de tabak in de joint. Nu rook ik wel.

Ook met alcohol moet ik altijd opletten, ik kan namelijk niet stoppen als ik begin te drinken. En daar alcohol de emoties versterkt komt dat ook nooit goed, als ik teveel gedronken heb. Ik laat het dan ook maar.

Plaats reactie