Citaten

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

nothing

Citaten

Bericht door nothing » do nov 06, 2008 17:12

Ik heb een tijd geleden een boekje van me broer gekregen, toen ik in het ziekenhuis lag, met allemaal mooie citaten :)
::::

Een boekenkast zonder boeken is als een lichaam zonder ziel. - cicero

Liefde
Love all, trust a few. - william shakespeare
Ga vooral trouwen. Als je een goede echtgenoot treft, da zul je gelukkig worden. Tref je een slechte, dan zul je een filosoof worden. - socrates
Wanneer de macht van de liefde wint van de liefde voor de macht, zal er vrede ontstaan. - jimi hendrix
Lief hebben leer je door lief te hebben. - iris murdoch
Hoe komt het dat we vaak niet weten wanneer de liefde ontstond, maar wel wanneer hij eindigt? - salman rushdie
Als ik al weet wat liefde is, dan komt dat door jou. - herman hesse
That love is all there is, is all we know of love. - emily dickinson
Liefde bestaat niet uit elkaar aanstaren, maar uit samen dezelfde richting inslaan. - antoine de saint-exupery
Duisternis kan geen duisternis later verdwijnen, dat kan alleen het licht. Haat kan geen haat verdrijven, dat kan alleen de liefde. - martin luther king
Voor wie ik lief heb, wil ik heten. - neeltje maria min
Het gaat er niet om hoeveel je doet, maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet. - moeder theresa
Liefde maakt het onmogelijke mogelijk. - goethe

Wijsheid
Moed ontstaat uit een aaneenschakeling van mislukkingen, zonder daarbij het enthousiasme te verliezen. - winston churchill
Het enige wat we vrezen is het vrezen zelf. - theodore roosevelt
Gisteren durfde ik te strijden. Vandaag durf ik te winnen. - bernadette devling
Het zijn de kleine dingen die ertoe doen, dat maakt het verschil. - wangari maathai
Het doel van wijsheid is om onderscheid te kunnen maken tussen goed en kwaad. - cicero
Als een klein beetje dromen gevaarlijk is, droom dan niet weinig maar veel. - marcel proust
We kunnen niet aan onze toekomst bouwen zonder anderen daarbij te helpen. - bill clinton
Wijsheid begint met verwondering. - socrates
Leven is dat wat je overkomt, terwijl je druk bent met andere plannen. - john lennon
Arm is de mens wiens plezier afhangt van de toestemming van een ander - madonna
Anderen begrijpen is kennis. Jezelf begrijpen is verlichting. - lao tse
Geloof degene die naar de waarheid zoekt, wantrouw degene die de waarheid heeft gevonden. - andre gide
Wie niet kan zwijgen, kan ook niet spreken. - pittacos
Als je voor 1 mens in je leven wat betekend hebt, dan heb je niet tevergeefs geleefd. - dag hammerskjold
Ware kennis bestaat erin te weten dat je niets weet. - socrates
Verbeeldingskracht is belangirjker dan kennis. - albert einstein
Alles verandert, niets blijft bij het oude. - boeddha

Geluk
Geluk hangt van jezelf af - aristoteles
Degene die gelukkig is, maakt anderen ook gelukkig. - mark twain
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. - dalai lama
Duizenden kaarsen kunnen met 1 kaars aangestoken worden. De kaars zal er niet korter door gaan branden. Ook geluk wordt niet minder als je het met anderen deelt. - boeddha
Succes is niet de sleutel tot geluk. Geluk is de sleutel tot succes. - albert schweizer
Onthoud het volgende: er is maar heel weinig nodig om een gelukkig leven te hebben. - marcus aurelius
Je zult nooit gelukkig worden als je naar het geluk blijft zoeken. Je zult nooit leven als je blijft zoeken naar de bedoeling van het leven - albert camus
'Alle levende wezens, met name mensen, verlangen naar geluk en niet naar pijn en leed. Daarom hebben we alle recht om gelukkig te zijn en diverse methoden of middelen te baat te nemen om het leed te overwinnen en gelukkiger te leven.' - dalai lama
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. - victor hugo
Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen. - ingrid bergman
Denk aan alle schoonheid die er nog is en wees gelukkig. - anne frank

Vriendschap
Afscheid nemen betekent de geboorte van een herinnering. - salvador dali
Het is gemakkelijker een vijand te vergeven dan een vriend. - william blake
Je laat zien waarvoor je bereid ben te vechten als je vecht voor je vrienden. - hillary clinton
Niet het tekort aan liefde, maar het tekort aan vriendschap is de oorzaak van slechte huwelijke. - friedrich nietzsche
Maak het beste van jezelf, want dat is het enige wat je hebt. - ralph waldo emerson (helemaal mee eens!)
Men kan elkaar wel kennen zonder ooit tot volledig begrijpen te komen. - hella haasse
Laat geen gelegenheid voorbijgaan om een goed woord t zeggen. - godfried bomans
Er zijn geen twee nodig om te dansen, een is genoeg. - sylvia plath
Goed luisteren vereist inleving en het achterwege laten van vooroordelen. - conny palmen
Echte vrienden vallen je van voren aan. - oscar wilde
Laatst gewijzigd door nothing op wo dec 15, 2010 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

PhantomAgony

Bericht door PhantomAgony » za nov 29, 2008 17:22

Homer Simpson sez: If something is hard to do, then it's not worth doing

Deze uitspraak is dan in de zin van luiheid bedoeld ;)

nothing

Bericht door nothing » za dec 27, 2008 20:15

Ik heb hier een boekje voor me neus liggen, klein, met allemaal mooie zinnetjes over liefde:

- Ach! Zonder liefde is het leven al de ongehouwen steen die in de steengroeve ligt, voordat de beeldhouwer er een ziel aan heeft gegeven.
- Hij die de liefde eeuwig hoort zingen, zoekt zijn heil niet in gevaar en vindt geen vrede in oorlog.
- Kom, deel mijn leven en wees mijn geliefde, dan ontdekken we samen welke geneugten de heuvels en valleien, de dalen en velden, bossen of bergen te bieden hebben.
- Liefde kijkt niet met de ogen, maar met het hart. En daarom is de gevleugelde Cupido blind.
- Als ge van me wilt houden, laat het dan om niets zijn, behalve omwille van de liefde.
- Alle andere dingen stevenen op hun ondergang af; Alleen onze liefde kent geen verval. Zij kent geen toekomst, geen verleden;
- Op de vlucht laat zij ons nooit alleen, Maar vervult zij oprecht haar eerste, laatste en eeuwigdurende dag.
- Vriendschap eindigt vaak in liefde, maar liefde in vriendschap ... nee nooit.
- Wie kan geliefden de wet voorschrijven? Liefde volgt haar eigen wetten.
- Liefde regeert de hoven, de velden, de bossen, en mens en heilige tussen hemel en aarde. Want liefde is hemels en de hemel is liefde.
- O, liefde, liefde; liefde is als een aanval van duizeligheid. Het laat een arme ziel zijn gang niet gaan!
- Liefde is de wijsheid van de dwaas en de dwaasheid van de wijze.
- Liefde is de zoektocht, het huwelijk de zegetocht, de scheiding de aftocht.
- En de moraal is: "O, 't is liefde, 't is liefde wat de wereld draaiende houdt."
- Je vindt altijd wel iemand om van je te houden al ben je het zelf maar.
- We zijn net gelovig genoeg om elkaar te haten, maar niet genoeg om van elkaar te houden.
- Liefde kijkt door een telescoop; afgunst door een microscoop.
- In de taal der bloemen staat de gele roos voor vriendschap en de rode roos voor liefde. En de orchidee..., die wil zeggen dat het ernst is.
- Je kunt geven zonder lief te hebben, maar je kunt niet liefhebben zonder te geven.
- Geluk is een gezonde geest, een dankbare instelling, een schoon geweten en een hart vol liefde.
- Met muren en balken bouw je een huis, met liefde en dromen bouw je een thuis.
- Ware goedheid is de kunst om iemand meer lief te hebben dan hij eigenlijk verdient.
- Het eenzaamste plekje ter wereld is een hart zonder liefde.
- Liefde op het eerste gezicht is mooi, maar het is verstandig om nog een tweede keer te kijken.
- Liefde is maar een klein woord; mensen maken het groots.
- Liefde voor anderen maakt ons gelukkig, liefde voor onszelf maakt ons eenzaam.
- Liefde is een deel van jezelf met anderen delen.
- Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
- Van alle emoties is liefde de sterkste, want ze doet tegelijk een aanval op zowel het hoofd, het hart als de zintuigen.
- Een huishouden loopt als een geoliede machine als liefde het smeermiddel is.
- Het zou misschien mooi zijn als we zoveel van onze naasten zouden houden als van onszelf - maar zouden ze zo veel liefde kunnen verdragen?
- Liefde verscherpt de zintuigen - behalve het verstand.
- Een verstandig man heeft zijn naaste lief, maar niet diens vrouw.
- Onderschat liefde op het eerste gezicht niet; velen van ons zouden niet door een tweede keuring heen komen.
- Er zijn drie dingen waar de meeste mannen van houden, maar die ze nooit zullen begrijpen: vrouwen, meisjes en het vrouwelijke geslacht.
- Ware liefde heeft geen happy ending: ware liefde is eeuwigdurend.
- Liefde overwint alles - zelfs gesnurk.
- De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.
- Het is niet de liefde die de wereld draaiende houdt. Ze maakt mensen alleen zo duizelig dat het zo lijkt.
- Een meisje kan vanuit het diepst van haar hart van je houden, maar daarboven is altijd nog wel ruimte voor een andere vent.
- Liefde mag dan blind zijn, maar toch lijkt ze aardig haar weg te vinden.
- Liefde is een weefsel dat nooit verbleekt, ongeacht hoe vaak het wordt overspoeld door tegenslag en verdriet.
- Als je klokken hoort luiden, vlinders in je buik voelt fladderen en je je als een dwaas gedraagt - dan ben je echt verliefd!
- Het heeft geen zin om mensen te houden aan beloftes die ze hebben gedaan toen ze dronken of dolverliefd waren.
- Liefde is de mooiste bloem in Gods tuin.

ellen-19-03-1998

Bericht door ellen-19-03-1998 » do jan 29, 2009 18:05

Whaaw IK vind die uitsprake egt coolie ^^ (8)

_xx- Ellen

Eend

Bericht door Eend » ma feb 02, 2009 13:28

Ik vind dit nog steeds een goede:

So take too many pictures, laugh too much, and love like you've never been hurt. Because every sixty seconds you spend upset is a minute of happiness you'll never get back.

En ik las net ook dees:

Wanneer wanhoop tot waanzin leidt...

feelies

Bericht door feelies » ma feb 02, 2009 16:18

"I feel that life is divided into the horrible and the miserable. That's the two categories. The horrible are like, I don't know, terminal cases, you know, and blind people, crippled. I don't know how they get through life. It's amazing to me. And the miserable is everyone else. So you should be thankful that you're miserable, because that's very lucky, to be miserable"

- Woody Allen in annie hall

xav

Bericht door xav » di mar 31, 2009 19:03

And if thy right eye offend thee, pluck it out, and cast it from thee: for it is profitable for thee that one of thy members should perish, and not that thy whole body should be cast into hell.

~~~~
Sorry, ik moest dit gewoon even kwijt.

Chrisje

Bericht door Chrisje » di mar 31, 2009 19:26

Wie wijzer wil worden, moet aan de klok gaan hangen...

drantje

Bericht door drantje » di mar 31, 2009 19:58

Je kunt je leven op 2 manieren leven;
De ene is alsof niets een wonder is
De andere is alsof alles een wonder is

drantje

Bericht door drantje » di mar 31, 2009 20:00

Wees zelf de verandering die je wil zien in deze wereld

beer

citaten

Bericht door beer » do jun 25, 2009 20:27

Ik heb jullie citaten gelezen :P en ik wil daar nog een paar van Mahatma Gandhi toevoegen (de dik gedrukte vind ik het tofst):
- Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken
- Als je zorg draagt voor de middelen, zal het doel wel voor zichzelf zorgen
- Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien
- Bijna alles wat u doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat u het doet
- De aarde biedt voldoende om ieders behoefte te bevredigen maar niet ieders hebzucht
- De geest die van de waarheid vervuld is zal al zijn daden op het einddoel richten
- De geest wordt onzuiver als het hart niet gewassen wordt door gebed
- De grootste vervuiler op de wereld is de armoede
- De liefde eist nimmer rechten op, zij geeft ze altijd. De liefde lijdt immer, koestert nooit wrok, wreekt zichzelf nooit
- De mens is pas mens als hij tot zelfbeheersing in staat is en eigenlijk dan pas wanneer hij haar in de praktijk brengt
- De mens wordt vaak wat hij denkt
- De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan
- De staat vertegenwoordigt geweld in een gecentraliseerde en georganiseerde vorm
- De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is
- De Westerse beschaving? Ik denk dat het een uitstekend idee is
- Dwang kan alleen eindigen in chaos
- Een oog voor een oog maakt de hele wereld blind."
- Een rechtvaardig man is rechtvaardig, zelfs in de politiek.
- Er is een groter gerechtshof dan alle bestaande rechtbanken en dat is het gerechtshof van het geweten
- Er zijn mensen in de wereld die zo arm zijn dat God hun niet kan verschijnen tenzij in de vorm van een brood
- Gebed is de sleutel van de ochtend en de grendel van de avond
- Geluk hangt af van wat men kan geven, niet van wat men kan krijgen
- Het gebed is geen ijdel pleziertje van oude vrouwen. Als men het juist begrijpt en benut is het het machtigste middel tot de actie
- Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft
- Ik geloof dat ik, waar enkel de keuze zou worden gelaten tussen lafheid en geweld, geweld zou aanraden
- Indien ik geen gevoel voor humor had, dan zou ik al lang geleden zelfmoord hebben gepleegd
- Je hoeft geen geld te bezitten om waardig te zijn
- Je kan geen hand schudden met een gebalde vuist
- Leugen is de moeder van het geweld
- Onverdraagzaamheid is geweld tegen de geest en haat is geweld tegen het hart
- Rijk wordt men pas door dingen die men niet begeert
- Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen
- Stilte verlicht je levenspad. Door niet te spreken, zie je duidelijker
- Trouw en vriendschap berusten op een zielsverwantschap als op aarde maar zelden te vinden is. Slechts tussen gelijkgerichte naturen kan vriendschap werkelijk waardevol en duurzaam zijn
- Vriendschapen trouw vragen een overeenstemming van zielen als op aarde maar zelden wordt gevonden. De enige werkelijke en blijvende vriendschap is die tussen mensen van gelijke geaardheid
- Waar liefde is, is leven
- Wantrouwen is een teken van zwakheid
- Wees de verandering die je in de wereld wil zien gebeuren
- Wie smaak vindt in het lezen van goede boeken, is bij machte om de eenzaamheid te dragen, waar dan ook en met groot gemak

bedankt voor het lezen, hoop dat je er een paar leuke tussen hebt zien staan :P

DK

Bericht door DK » do jun 25, 2009 22:39

ZEKER!!!

hartelijk dank Beer en alle andere die ik al een keer eerder heb gelezen ^^,

gr DK

valentijn

Bericht door valentijn » ma jun 29, 2009 09:40

..
Laatst gewijzigd door valentijn op do sep 29, 2011 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

R25

Bericht door R25 » ma jun 29, 2009 13:06

Bart Peeters(vlaamse zanger, voor de jongeren onder u misschien beter bekend als die man die bij ''dag sinterklaasje'' speelt :wink: ) over de dood van zangeres Yasmine: Niet Yasmine heeft zelfmoord gepleegt, maar haar depressie heeft dat bij haar gedaan.

CruelWorld

Bericht door CruelWorld » ma jun 29, 2009 20:14

you should have seen te blood.
citaat uit het boek Lord Of The Flies.

Plaats reactie