Het stomste wat een behandelaar ooit tegen je gezegd heeft

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

harry

Re: Het stomste wat een behandelaar ooit tegen je gezegd heeft

Bericht door harry »

@celine en pietje.

ja dat sloeg op mij. daarme bedoelde hij dat ik het huis uit moest, ik was toen rond de 30 jaar.
of dat mijn moeder mij het huis moest uitzetten en ik moest leren zelfstandig te worden.
gelukkig heeft ma dat nooit gedaan. ma zei toen ook waar bemoeit de vent zich mee.
soulsearcherx

Bericht door soulsearcherx »

Mijn psycholoog.
Ik heb het gevoel dat ze tegen me heeft gezegd dat ik geen HBO kan doen, dat ik niet zelfstandig kan wonen, ik geen rijbewijs kan halen, ik niet op 'normale' vakanties mee kan. ik vind dit raar. Ik verwacht dat een psycholoog je juist zou ondersteunen als je deze dingen allemaal zou willen behalen. Ik wil niet van de uitkering leven en de rest van mijn leven begeleiding krijgen. Ik wil een psycholoog die het eens is met wat ik aan het doen ben in mijn leven. Ik kan niet met alles stoppen waar ik nu mee bezig ben.

Nou ja, bijvoorbeeld de uitspraak: "waarom wil je je rijbewijs halen?" begrijp ik niet... Bedoel je hiermee te zeggen dat het een belachelijk plan is dat ik iets wil en dat ik gewoon mijn mond moet houden? Is het nou zo raar om een rijbewijs te willen halen? Iedereen rijdt toch auto? Dat is net als tegen iemand zeggen "waarom wil je een baan" of "waarom doe je boodschappen?" :? :shock:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx

soulsearcherx schreef: do okt 04, 2018 01:49 Mijn psycholoog.
Ik heb het gevoel dat ze tegen me heeft gezegd dat ik geen HBO kan doen, dat ik niet zelfstandig kan wonen, ik geen rijbewijs kan halen, ik niet op 'normale' vakanties mee kan. ik vind dit raar. Ik verwacht dat een psycholoog je juist zou ondersteunen als je deze dingen allemaal zou willen behalen. Ik wil niet van de uitkering leven en de rest van mijn leven begeleiding krijgen. Ik wil een psycholoog die het eens is met wat ik aan het doen ben in mijn leven. Ik kan niet met alles stoppen waar ik nu mee bezig ben.

Nou ja, bijvoorbeeld de uitspraak: "waarom wil je je rijbewijs halen?" begrijp ik niet... Bedoel je hiermee te zeggen dat het een belachelijk plan is dat ik iets wil en dat ik gewoon mijn mond moet houden? Is het nou zo raar om een rijbewijs te willen halen? Iedereen rijdt toch auto? Dat is net als tegen iemand zeggen "waarom wil je een baan" of "waarom doe je boodschappen?" :? :shock:
De grap is dat ik ook nogeens bang ben dat ze gelijk heeft. Wat als ik idd al die dingen niet kan? Maar ik moet wel leven! Ik moet blijven ademen! Hoe moet dat dan? Ik mag mezelf ook niet omleggen omdat ik helemaal niks kan, dat is dan weer scheef geregeld.
Smile like a donut

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Kaat

Bericht door Kaat »

Anne-Fleur die tot vorige week me arts-assistent (psychiater in opleiding) was, die kon er ook wel wat van. Ik zei eens tegen haar dat ik niet oud wilde worden, en toen zei ze dat binnenkort mensen wel 120 jaar kunnen worden. Eeeeh waaaaat? :gek:
Kaat

Bericht door Kaat »

soulsearcherx schreef: do okt 04, 2018 01:49 Nou ja, bijvoorbeeld de uitspraak: "waarom wil je je rijbewijs halen?" begrijp ik niet... Bedoel je hiermee te zeggen dat het een belachelijk plan is dat ik iets wil en dat ik gewoon mijn mond moet houden? Is het nou zo raar om een rijbewijs te willen halen? Iedereen rijdt toch auto? Dat is net als tegen iemand zeggen "waarom wil je een baan" of "waarom doe je boodschappen?" :? :shock:
Ja een beetje vage vraag dit. Misschien kun je volgend gesprek aan je psycholoog vragen waarom ze dit vroeg en wat ze ermee bedoelde?
soulsearcherx

Zij zei toen dat "het gewoon een normale vraag was, naar een reden"
Nou, ik vind van niet.
Smile like a donut

Gips

Bericht door Gips »

Vooral geen doelen meer stellen dan? Heb je inmiddels je rijbewijs?

Stomste wat ik ooit heb gehoord, was toen een psych soort van verontwaardigd zei: ja, we zijn een wedstrijd aan het spelen en nu haal jij de bal uit het spel.

Nooit begrepen. Zal wel een gedachte achter hebben gezeten. Geen idee welke. Wat was de bal en welke wedstrijd?
change

Bericht door change »

Ik vind het heel logisch klinken, gips
Denk om je aan te moedigen, zonder doelen geen leven

Masturbeer je je wel eens ? Vroeg een mannelijke hypnotherpaeut mij eens
Verbinden
kleintje1980
Moderator

Bericht door kleintje1980 »

nee sorry... het allerlaatste waar ik aan moet denken is sex...

wat denk jij van iemand die aan automutilatie doet ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gips

Bericht door Gips »

Eens, zonder doelen geen leven! Dat is dus al een paar jaren een probleem, omdat oude doelen zeer ongewenst zijn weggevallen. Gewoon al die tijd mijn leven verspild?

En lekker dan, als een hypnotherapeut dat vraagt!
Kreeg die vraag wel eens anders gesteld: HOE VAAK masturbeer je? Na jah, kom op man..

Maarre.. Gaan al die topics gaan nou door elkaar? Of niet?

Ik ben bang om zelf automutilatie te doen, omdat ik bang ben dat iemand ziet wat ik voel. Daar vertrouw ik mensen niet genoeg voor.
change

Bericht door change »

Gips, dat een mannelijke therapeut dat aan een vrouw vraagt vind ik HELEMAAL NIET KUNNEN, Klacht indienen, kan echt niet
Verbinden
Gips

Bericht door Gips »

Ik was toen nog groen als gras en gaf gewoon antwoord, en zei 'plenty'... Het leek een gewone vraag om iets te checken en er was best overwicht van zo'n man :oops:
change

Bericht door change »

Als het nou een vrouw was geweest ...
Verbinden
change

Bericht door change »

Maar dat is toch geen gewone vraag van een mannelijke HULPVERLENER aan een vrouwelijk patiënte
Verbinden
Gips

Bericht door Gips »

Zit wat in! Ga het eens toetsen bij mn pso dinsdag!
Plaats reactie