Het stomste wat een behandelaar ooit tegen je gezegd heeft

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

joost1976

Re: Het stomste wat een behandelaar ooit tegen je gezegd heeft

Bericht door joost1976 »

dat ik op de verkeerde manier hulp vraag
Depression is living in a body that fights to survive, with a mind that tries to die
Gips

Bericht door Gips »

Dat helpt echt: nog een klap op je kop dat je het niet goed doet.
Hope
Moderator

Bericht door Hope »

Dat ik bij het naar huis gaan beter voor de trein kon stappen dan erin (ja we hadden een beetje ruzie maar erg therapeutisch verantwoord vind ik het nog steeds niet). Ik heb vervolgens nooit meer iets anders tegen haar gezegd dan "val dood" iedere keer dat ze me consequent gedag bleef zeggen als ze me tegen kwam in het voorbijgaan. Want sessies bij haar heb ik nooit meer gehad. Iets met, niet langer veilig voor haar om samen in een ruimte te zijn....
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep
Gips

Bericht door Gips »

Hope schreef:
wo mar 11, 2020 12:30
Dat ik bij het naar huis gaan beter voor de trein kon stappen dan erin (ja we hadden een beetje ruzie maar erg therapeutisch verantwoord vind ik het nog steeds niet). Ik heb vervolgens nooit meer iets anders tegen haar gezegd dan "val dood" iedere keer dat ze me consequent gedag bleef zeggen als ze me tegen kwam in het voorbijgaan. Want sessies bij haar heb ik nooit meer gehad. Iets met, niet langer veilig voor haar om samen in een ruimte te zijn....
En terecht!!
kleintje1980
Moderator

Bericht door kleintje1980 »

Als ze vragen wat je wilt doen.... en je zegt ja snijden. En dan wordt er gezegd ja wat wil je daar mee zeggen... goh ben je dom.... of zo.. je hoort toch wat ik wil doen... is de boodschap niet duidelijk... vraag me dan niet wat ik op dit moment wil doen... zoek het dan uit met wat ik wil doen... zoek jij dan iets wat we kunnen doen...
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gips

Bericht door Gips »

Bij zeer slecht nieuws
(En bekakte stem er zelf bij bedenken):

"Ja, lastig hè..."

Ipv gewoon zeggen: wat vind ik dat vreselijk rot voor je
Violence

Bericht door Violence »

Mijn maatschappelijk werkster een paar jaar terug, toen mijn beste vriendin van toen geen contact meer wilde: "dan zoek je toch een nieuwe beste vriendin?"

Tja je kan je voorstellen dat ik daar toen gestopt ben.
Lorraine

Bericht door Lorraine »

Sorry dat ik ertussen kom, maar ik dacht dat ik deze vraag wel het beste hier kon stellen. Namelijk: ik overweeg weer in therapie te gaan. Maar aan de andere kant denk ik: al die andere keren heeft het ook niet geholpen. En er zijn maar weinig hulpverleners door wie ik me begrepen voel. Aan de andere kant kan ik dit echt niet alleen. Wel of niet doen dus??
Tirade

Bericht door Tirade »

Lorraine schreef:
wo apr 15, 2020 14:03
Sorry dat ik ertussen kom, maar ik dacht dat ik deze vraag wel het beste hier kon stellen. Namelijk: ik overweeg weer in therapie te gaan. Maar aan de andere kant denk ik: al die andere keren heeft het ook niet geholpen. En er zijn maar weinig hulpverleners door wie ik me begrepen voel. Aan de andere kant kan ik dit echt niet alleen. Wel of niet doen dus??
Wel doen. Alleen is het niet te doen, dus sowieso hulp vragen. Wie weet heb je mazzel en kom je bij een goede peut terecht!
I put the fun in dysfunctional
Lorraine

Bericht door Lorraine »

Even terug naar het onderwerp van het topic: het stomste wat een behandelaar ooit tegen je gezegd heeft.
Het was weliswaar geen hulpverlener die dit tegen mij gezegd heeft, maar een kinderarts. Toen ik aan hem moest vertellen dat er onder andere autisme bij we was vastgesteld, was zijn eerst reactie: ''En, heb je daar zelf ook last van?'' Dat is misschien wel het meest achterlijke wat je tegen iemand kunt zeggen, vind ik. Want ja, soms heeft weliswaar alleen de omgeving er last van, maar heel vaak de persoon met autisme zélf ook!
Francisca

Bericht door Francisca »

Ok het stomste wat een psych tegen mij zei nadat ik zelfmoord had proberen te plegen na het vertrek van mijn man was: er zijn nog mannen zat. Ik was nog half in coma 2 wk later maar dit zal ik nooit vergeten.
My future is as flat and featureless as a line extending nowhere, holding no hope of intersection with anyone or anything.
Francisca

Bericht door Francisca »

Gips schreef:
do mar 12, 2020 00:03
Bij zeer slecht nieuws
(En bekakte stem er zelf bij bedenken):

"Ja, lastig hè..."

Ipv gewoon zeggen: wat vind ik dat vreselijk rot voor je
Ik HAAT zulke mensen. Of mensen die 'sterkte' zeggen als er iemand overleden is of iets anders heel ergs. Zeg dan niets of iets normaals.
My future is as flat and featureless as a line extending nowhere, holding no hope of intersection with anyone or anything.
change

Bericht door change »

Die mensen bedoelen het goed hoor, zij kunnen je problemen niet wegnemen wat ze ook zeggen, dat moet je zelf doen
Verbinden
Creature

Bericht door Creature »

Dat ze me zouden 'belonen' als ze me zouden opnemen. En dat ze daarom per definitie mij al niet zouden opnemen.
Is alweer van een tijdje geleden. Maar dat sloeg werkelijk nergens op! Je neemt me op uit bescherming, niet als beloning van het een of het ander.
Plaats reactie