Het beroep waar je als kind van droomde is dat uitgekomen.

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Cornflower

Het beroep waar je als kind van droomde is dat uitgekomen.

Bericht door Cornflower » do okt 26, 2017 22:21

Dag Allemaal. :)

Ik heb een vraag voor jullie.

Ik denk dat wel allemaal weleens als kind,droomde over het beroep wat we later wilde worden.

Is het jou gelukt of juist niet,of ben je iets anders geworden dan dat je graag wilde.

Ik zal bij mezelf beginnen ik wilde advocaat worden.
Door omstandigheden ben ik nu zelf jurist nou ja in de praktijk,verder leer ik er wel voor ja.
Ik deed eerst geneeskunde maar moest 10 maanden geleden op het recht over soms heb je keus. :?
Dan moet je wel om diverse redenen zelf aan de gang als advocaat het betaald wel aardig ja zelf op zitting tegen de staat.
Maar diep in me hart is het wel een droom,maar ik ben zo groen als gras in het recht en win toch al zittingen.

Ben benieuwd naar jullie beroeps droom.

Nog een andere was altijd al bij het leger gaan.

harry

Re: Het beroep waar je als kind van droomde is dat uitgekomen.

Bericht door harry » za okt 28, 2017 19:22

nou een beetje, als kind was ik al gek op techniek en daar ben ik mijn hele leven mee bezig
geweest als hobby. het is nooit mijn beroep of werk geworden.

Violence

Bericht door Violence » vr nov 03, 2017 17:00

Ja en nee. Ik wilde dierenarts worden en dat word ik niet. Maar ik wilde ook altijd iets met mensen of dieren, en nu ga ik iets met mensen doen. Dus in die zin wel weer.

celine

Bericht door celine » za nov 04, 2017 13:34

Helemaal niet ....wilde vroeger graag iets met baby's .
Ben nu interieurverzorgster :lachen1: :lachen1:
Heb zelf wel 2 baby's gehad ,
Hoop in een volgend leven psycholoog te kunnen worden :lachen1: :lachen:

Cornflower

Bericht door Cornflower » do nov 16, 2017 19:19

Wat een droom moest zijn veranderde in een nachtmerrie,ja een droom als advocaat op te treden.
Nu zit ik zelf op loodzware zaken,en dan daarbij is me hart gebroken door een man waar ik van hield en die plots niet meer van mij hield.

Christine

Bericht door Christine » wo okt 17, 2018 21:28

Als klein meisje was ik op bezoek bij een tante die in het ziekenhuis lag. Tijdens het bezoek uur kwam een mevrouw met een karretje langs met van allerlei spullen waaruit de zieke mensen konden kiezen. Boeken, tijdschriften, iets te breien of een andere techniek.

Het fascineerde mij hoe de zieke mensen reageerden, en hoe fijn ze het vonden dat ze wat aandacht en afleiding kregen.... Dat beroep heette toen bezigheidstherapeute. Later werd dat activiteiten begeleidster. Ik heb uiteindelijk mijn activiteiten begeleiding diploma gehaald op mijn 37e. Nu ben ik bijna 20 jaar verder en is mijn diploma niets meer waard. Er wordt bijna niet meer naar gevraagd. En als er wel naar gevraagd wordt is het vaak een coördinerende baan: vrijwilligers aansturen. Tja, dat was niet mijn insteek. Dit maakt me erg verdrietig en in combinatie met een depressie ben ik intussen helemaal uit het werkproces. :cry:

Pietje

Bericht door Pietje » do okt 18, 2018 06:22

Ik wilde dokter worden of astronaut of automonteur of bij de brandweer.

Later wou ik zo vroeg mogelijk stoppen met school en (vreemde beroepenkeuze) worden. Eigenlijk is dit zo goed als uitgekomen

Nog later wou ik maatschappelijk werker of evenementenplanner worden.

Ik ben nu bezig met iets in de maatschappelijke richting
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain

soulsearcherx

Bericht door soulsearcherx » za okt 20, 2018 09:53

Tja..
Ik ben nu gewoon een normale arbeider, maar ik wilde vroeger altijd een beroemde danseres/actrice/zangeres worden. Er is nog wel wat werk aan de winkel dus :D
En vind ik het werk wat ik nu aan het doen ben leuk? Tja.. Mijn stage heeft nog nietecht veel diepgang, maar dat komt over een paar weken nog wel als ik het advies moet schrijven. Vind ik het dan wel weer leuk? Tja, dat weet ik niet.
En toen ik hele dagen buiten was, dacht ik: "pff.. ik wil zo graag met een kop koffie binnen kunnen zitten" maar dat is ook raar :shock:
Ik vind mijn hele vakgebied gewoon raar. Het is zoveel gezeur.
Een docent zei een keer:"voor verdrogingsherstel moet je de grondwaterstand verhogen, maar dit zorgt er voor dat de bodem in het voorjaar trager opwarmt. Hierdoor kunnen boeren pas later op hun land"
DUS HET KAN NIETEENS

Wat voor keuze je ook maakt, er is altijd een partij ontevreden.
Ik zou wel iets willen doen waarbij je dat probleem niet hebt, gewoon een beroep waarbij je niet zoveel te maken hebt met verschillende actoren/meningen/mensen, maar je het geleerde gewoon meteen simpel in de praktijk kan brengen.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!

Plaats reactie