mbti persoonlijkheidstest

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

flower

Re: mbti persoonlijkheidstest

Bericht door flower » ma aug 29, 2016 07:01

Herkenbaar wat je schrijft Hana! Ja ook maar een lettertje verschil! :lachen1: Healer is de beschrijving van INFP bij veel engelse testen. Leuk dat jij Mediator kreeg, wat beter bij jou past.

Ja, ik en groepen gaan ook beter als ik me goed voel. Bij mij is het ook heel belangrijk wat voor groep. Ervaar ik connectie met mensen? Anders kan ik me echt heel ellendig voelen! Voor mij is diezelfde golflengte echt heel belangrijk. Ik ben geen party animal en ik heb het in het verleden wel geprobeerd. Conclusie: met veel drank overleef ik het :swingen: Maar ik geniet niet echt. Maar zoals van het weekend waren we met een heerlijke groep van 20 mensen, allemaal op een zelfde golflengte. Prachtige diepe gesprekken, herkenning, echtheid, fijne groepsatmosfeer. en het gaf me zoveel energie. Echt olie voor mijn ziel!

Ik denk dat mijn E uitkomt in het feit dat ik nog steeds verlang naar connectie, herkenning, extern verwerken van mijn emoties, zelfs op mijn meest slechte momenten. Als ik bijv alleen maar kan huilen verlang ik nog steeds naar contact, dat mijn beste vriendin op bezoek komt, naar troost etc. Ipv dat ik het eerst wil verwerken. Tegelijkertijd besef ik dat het soms goed is om dingen eerst zelf te verwerken. Vaak is hulp ook gewoon niet beschikbaar op die kwetsbare momenten. Pijnlijke ervaringen. Dus ik heb geleerd dat het belangrijk is om mezelf te leren helpen, echt contact met mezelf te maken ipv naar contact te verlangen van buiten. Ach, wieweet ben ik opnieuw aan het ontdekken of ik E of I ben, misschien zat ik er altijd een beetje tussenin. Ik ben ENFP en HSP. Niet altijd een handige combie. Snel overprikkeld en dan toch niet kiezen voor alleen-tijd. :shock: Ja, nog veel te leren hoe hiermee om te gaan.

ENFP is de Champion. Ik vind het prima om presentaties over het werk te houden wat ik doe en anderen daarin te inspireren. Dat zou dan mijn passie moeten zijn. Maar mijn hart en mijn passie ligt in Healing. Niks vervult me meer als dat ik een van de vrouwen iets zie pakken en een lichtje zie aangaan in haar ogen. Dat geeft me energie. Mensen helpen connecties te maken, kettingen te breken, samen te huilen waarna ik zoveel opluchting ervaar bij iemand. Om echt 100% mijn aanwezigheid te geven in lijden in counseling, omdat ik zie dat het geneest. Dat geeft me leven. Daarom zo dankbaar voor mijn job. En daarom zo belangrijk om echt te leren hoe ik persoonlijk oplaad. Niet door op mijn eigen te zijn, maar door samen te zijn met die paar mensen met wie ik connectie ervaar. (en die waren er te weinig laatste jaar... dus veel gezocht, vaak overprikkeld en moe)

Ik geloof ook dat eigenschappen zijn aangeboren. Alles wat ik zeg is dat het soms een hele ontdekking is wie je bent, zeker als er dingen gebeuren die je anders vormen dan je werkelijk bent.
Trouwens, wat de test ook duidelijk aangeeft: het gaat om percentages. We zijn nooit helemaal 100% introvert of welke eigenschap dan ook. Het gaat om voorkeuren.

Herken jij INFJ soulsearcherx ?

Ik heb paar jaar terug geleerd dat je jezelf 4 eenvoudige vragen kunt stellen om erachter te komen wat je bent.
1: Waar krijg ik mijn energie? Van mensen? Of van alleen zijn?
2: Wat is je bron om de werkelijkheid te zien of te ervaren? Door je zintuigen (praktisch) of door je intuitie (verbanden)
3: Waar ligt je waarde in het nemen van beslissingen? Je verstand/logica of je gevoel/mensen?
4: Wat is belangrijker: Proces en mogelijkheden? Of conclusie en resultaten?
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.

Gatita
Moderator

Bericht door Gatita » ma aug 29, 2016 15:18

hana schreef:
Gatita schreef:Ik zou volgens de test een “Bemiddelaar” (INFP-t) zijn en slechts bij 4% van wereldbevolking horen ....jippie x'D
Oh en dus idealist...
Zelfde!
Had deze test al een keer eerder gemaakt, 2x keer eigenlijk in de span van een paar jaar.. De 2e keer deed ik het omdat ik sceptisch over de test was, ik had inderdaad niet alles hetzelfde ingevuld, maar toch viel ik weer onder INFP-t.

Herken je jezelf erin Gatita? Herken mezelf niet per se in dat 'idealistisch' zijn.. hoewel, ik kan het wel zo draaien dat het wel bij mij past. Maar dan komt er hier weer een hele uitleg te staan haha
Maar verder herken ik het wel (hoewel ik niet alles heb gelezen, dus laten we zeggen de eerste 3 alinea's)

Goh of ik mijzelf erin herken, ik durf niet te zeggen... ik weet wel dat ik altijd mijn eigen belangen negeerde en het oploste in het beste van iedereen om mij heen. Als ze dat bedoelen met bemiddelaar wie weer.
Ik probeerde de test te maken met zoveel mogelijk zoals ik mij 'vroeger' voelde en niet zoals nu... ben benieuwd of er dan wat anders uitkomt eigenlijk.

Idealist....? Hm daar hoort volgens mij perfectionist wel onder. Dus denk het wel, ik denk dat het of perfect moet zijn of niet. Er is geen tussen in, geen grijs nee je doet het goed of je doet het niet.
Maar nogmaals of ze dit met idealist bedoelen? haha

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">

Deniz

Bericht door Deniz » wo mar 08, 2017 01:24

idd. MTB Internationaal, zeg maar gewoon toerfietser in het buitenland.

dat werd mijn persoonlijkheid, altijd handig als je een ES hebt om er daarnaast nog een persoonlijkheid op na te houden

Plaats reactie