mbti persoonlijkheidstest

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

flower

mbti persoonlijkheidstest

Bericht door flower » di aug 23, 2016 19:13

Kennen jullie die 16 persoonlijkheden test?
Gebaseerd op:
Introvert/Extravert
Senses/Intuitie
Thoughts/Feelings
Perceiving/Judgement

https://www.16personalities.com/nl

Welke ben jij en wat herken je daarin? Ik vind veel testen onzin, maar deze klopt mijn inziens wel erg, en is soms leuk herkenbaar. Ik heb er veel aan gehad, om te leren wie ik ben en waarom ik vaak reageer zoals ik reageer.
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.

qwerty

Re: mbti persoonlijkheidstest

Bericht door qwerty » wo aug 24, 2016 21:55

Ik heb de test ook gedaan kwam uit op “LOGICUS”(INTP-T).
Maar weet niet of het klopt is ook eerste keer dat ik doe.
Al lijkt wel beetje op wat mensen over me zeggen.
Weet niet of echt herkenbaar is lees beetje overal anders over.
De test zegt maar dat 3% van de bevolking is klopt dat?
Wat was dan jou uit komst Flower?

Violence

Bericht door Violence » do aug 25, 2016 10:29

Nee, klopt niet echt bij mij. Zou een ESFJ zijn. Populair, roddeltype :lachen1: :lachen1: :lachen1:

Het enige wat klopt is dat ik alles plan en graag leiderschap wil.
''I gotta let you go, no more sleepless nights.''

Gatita
Moderator

Bericht door Gatita » do aug 25, 2016 11:02

Ik zou volgens de test een “Bemiddelaar” (INFP-t) zijn en slechts bij 4% van wereldbevolking horen ....jippie x'D
Oh en dus idealist...

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">

hana

Bericht door hana » do aug 25, 2016 12:09

Gatita schreef:Ik zou volgens de test een “Bemiddelaar” (INFP-t) zijn en slechts bij 4% van wereldbevolking horen ....jippie x'D
Oh en dus idealist...
Zelfde!
Had deze test al een keer eerder gemaakt, 2x keer eigenlijk in de span van een paar jaar.. De 2e keer deed ik het omdat ik sceptisch over de test was, ik had inderdaad niet alles hetzelfde ingevuld, maar toch viel ik weer onder INFP-t.

Herken je jezelf erin Gatita? Herken mezelf niet per se in dat 'idealistisch' zijn.. hoewel, ik kan het wel zo draaien dat het wel bij mij past. Maar dan komt er hier weer een hele uitleg te staan haha
Maar verder herken ik het wel (hoewel ik niet alles heb gelezen, dus laten we zeggen de eerste 3 alinea's)

Violence schreef:Nee, klopt niet echt bij mij. Zou een ESFJ zijn. Populair, roddeltype :lachen1: :lachen1: :lachen1:

Het enige wat klopt is dat ik alles plan en graag leiderschap wil.
Nou je bent toch redelijk populair hier? ;)

Leuk dat je er een topic van heb gemaakt Flower! :)

Wat ben jijzelf voor persoonlijkheidstype Flower?
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/

Violence

Bericht door Violence » do aug 25, 2016 12:23

Ik weet niet of ik populair ben, eigenlijk. Volgens een vriend van mij wel, in onze vriendengroep. Ik ervaar het alleen nooit zo omdat ik mij niet in elk gesprek bemoei, en ik meer de rustige ben. Dus het overzicht behoud.
''I gotta let you go, no more sleepless nights.''

flower

Bericht door flower » do aug 25, 2016 13:23

Leuk, jullie reacties! Ach, t blijven testen, als je niet alles herkent!
T kan soms ook nog ontwikkelen/veranderen. Bv: als je jaren lang je emoties onderdrukt, kun je een Thinker worden ipv een Feeler. Maar als je dan weer meer emoties durft toe te staan, word je weer meer een Feeler, wat je eigenlijk altijd al was. Onderdrukking van het een geeft soms het andere aspect.

Ik ben ENFP. Gewoon lekker gek en diepgang tegelijk. Er komt bij mij altijd hetzelfde uit, hoewel ik momenteel voel dat ik juist mijn Introverte kant ook heel erg aan het ontwikkelen ben, maar zie dit niet terug in de testen. Deel van de groep van 7% van de bevolking. (er zijn 16 verschillende uitkomsten, dus reken maar uit, 100/16 wat het gemiddelde is.) Deel van de NF groep (diep (aan)voelen. Waarbij ik dus mijn emoties extern verwerk E (door te praten) en waarbij ik houd van de reis ipv de bestemming P.
Ik zie dat een paar van jullie INFP's zijn. In engels wordt deze groep ook wel de Healers genoemd. Veel therapeuten zijn dat :wink:

Ik kan me voorstellen dat een ESFJ een goed leiderschapstype is: doelgericht (J), kan goed observeren (S), houdt rekening met gevoelens (F) en is extravert (E).

Extravert is niet altijd noodwendig dat je veel praat en Introvert is niet altijd noodwendig dat je veel stil bent. Het gaat echt om de verwerking van dingen die je meemaakt: doe je dat liever eerst alleen en deel je het als je tot een conclusie gekomen bent? Of praat je met (veel) anderen erover en kom je gaandeweg tot verwerking/conclusies etc?
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.

qwerty

Bericht door qwerty » do aug 25, 2016 17:17

flower zeg je nu dat thinker iets slecht is?

kleintje1980
Moderator

Bericht door kleintje1980 » do aug 25, 2016 17:42

ik kom uit op advocaat....

Het INFJ persoonlijkheidstype is zeer zeldzaam en maakt minder dan 1 procent van de bevolking uit. Desalniettemin drukken ze hun stempel op de wereld. Als diplomaten (NF) hebben ze een aangeboren idealisme en moraliteit, maar wat hen bijzonder maakt is hun bijkomende Plannende (J) eigenschap. INFJ’s zijn niet stilzittende dromers, maar mensen die in staat zijn om concrete stappen te zetten om hun doelstellingen te behalen en een duurzame positieve impact te maken.

INFJ’s hebben vaak als levensdoel om anderen te helpen. Maar alhoewel mensen met dit persoonlijkheidstype wellicht betrokken raken bij reddingsoperaties en liefdadigheidswerk, is hun werkelijke passie om aan de kern van het probleem te werken zodat er helemaal niemand gered hoeft te worden.

Help Mij Jou Te Helpen

INFJ’s delen een heel unieke combinatie van eigenschappen: alhoewel ze bescheiden zijn, hebben ze sterk gevormde meningen en zullen ze onvermoeibaar vechten voor ideeën waar ze in geloven. Ze zijn besluitvaardig en wilskrachtig, maar zullen die energie zelden voor persoonlijk gewin inzetten. INFJ’s handelen met creativiteit, verbeelding, overtuiging en gevoel en niet om voordeel te behalen, maar om evenwicht te creëren. Gelijkheid en karma zijn voor INFJ’s heel aantrekkelijke ideeën, en veel van hen geloven dat niets de wereld meer zou helpen dan het toepassen van liefde en medeleven om de harten van tirannen te verzachten.

“Ieder persoon moet beslissen of hij zich in het licht van creatief altruïsme of in de duisternis van verwoestend egoïsme wil begeven.”

— Martin Luther King

INFJ’s maken gemakkelijk contact met anderen en hebben talent om warme, gevoelige taal te gebruiken en op een menselijke manier te praten, in plaats van puur op logica en feiten gebaseerd. Het is niet vreemd dat hun vrienden en collega’s het idee krijgen dat ze rustige Extroverte typen zijn. Ze zouden er echter rekening mee moeten houden dat INFJ’s tijd voor henzelf nodig hebben om stoom af te blazen en op te laden, en zich niet teveel zorgen maken wanneer ze zich plotseling terugtrekken. INFJ’s besteden veel zorg aan andermans gevoelens en verwachten dat deze gunst wederkerig is. Soms betekent dat simpelweg hen een paar dagen met rust laten.

Leef om Een Andere Dag Te Vechten

Het is heel belangrijk dat INFJ’s erom denken om voor henzelf te zorgen. Hun passie met betrekking tot hun overtuigingen is volledig in staat om hen voorbij hun breekpunt te leiden. Wanneer hun ijver uit de hand loopt kunnen ze uitgeput, ongezond en gestrest raken. Dit wordt met name duidelijk wanneer INFJ’s in een conflict verzeild raken en bekritiseerd worden. Hun gevoeligheid dwingt hen om er zoveel mogelijk aan te doen om dergelijke persoonlijke aanvallen uit de weg te gaan, maar wanneer de omstandigheden onvermijdbaar zijn, kunnen ze op zeer irrationele, onpraktische manieren terugvechten.

INFJ’s zien de wereld vol van ongelijkheid, en vinden dat dat niet zo hoeft te zijn. Geen ander persoonlijkheidstype is meer geschikt om een beweging op te zetten die een onrechtvaardigheid uit de wereld helpt, ongeacht hoe klein of hoe groot. Maar INFJ’s dienen altijd te herinneren dat, wanneer ze druk zijn met voor de wereld zorgen, ze ook voor henzelf moeten zorgen.
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for

flower

Bericht door flower » do aug 25, 2016 18:42

qwerty schreef:flower zeg je nu dat thinker iets slecht is?
Nee... sorry! Bedoelde dat absoluut niet zo. Dank je dat je t vraagt.
Ik zeg alleen: soms ben je t een maar door iets wat gebeurt/pijn lijk je het ander.... denker is totaal gelijkwaardig als voeler... zolang je maar durft te zijn wie je bent. Alle eigenschappen hebben hun unieke waarde en uitdagingen.

Ik zat als tiener bijv jaren op mijn kamer... te tekenen en te schrijven. Zo gepest. Zo alleen. Zo niet meer willen leven. Door mijn gedrag dachten mijn ouders dat ik introvert ben. Later kwam ik erachter dat ik veel liever met veel mensen praat en connectie zoek dan dat ik alles in mn eigen koppie verwerk... ik was helemaal niet introvert. Maar dit leek zo omdat ik zo op school de grond werd ingetrapt...
Maar als iemand wel echt introvert is, is dat juist een enorme kracht. Het is dan juist fijn lekker te schrijven en te verwerken op jezelf en heeft t voordelen. En ook sociaal denk ik soms dat het grote voordelen heeft... ik praat vaak voor ik denk. Das echt niet altijd handig.

Ik kan me thinker/feeler swap ook andersom indenken... stel je denkt diep na over vanalles en je hebt geweldige waardevolle inzichten... maar je gevoel zit ergens vast in pijn.... kan je denken dat je door heftige gevoelens een feeler bent en je ideeen komen niet van de grond omdat het allemaal is ondergesneeuwd...

flower

Bericht door flower » do aug 25, 2016 18:59

Herken jij dit Kleintje? Infj?

Mijn collega is ook infj en werk fijn met haar samen.... waar ik als counsellor lange processen door ga met clienten maakt zij besluiten en zorgt voor structuur. Nf zorgt dat je elkaar onderling goed aanvoelt. En de rest vult mooi aan.

kleintje1980
Moderator

Bericht door kleintje1980 » do aug 25, 2016 19:14

enige wat klopt is dat ik creatief ben... de rest gewoon echt niet...
:roll:
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for

flower

Bericht door flower » do aug 25, 2016 21:29

Ach dat kan... geeft niks toch?

hana

Bericht door hana » za aug 27, 2016 11:44

flower schreef:Ik ben ENFP. Gewoon lekker gek en diepgang tegelijk. Er komt bij mij altijd hetzelfde uit, hoewel ik momenteel voel dat ik juist mijn Introverte kant ook heel erg aan het ontwikkelen ben, maar zie dit niet terug in de testen. Deel van de groep van 7% van de bevolking. (er zijn 16 verschillende uitkomsten, dus reken maar uit, 100/16 wat het gemiddelde is.) Deel van de NF groep (diep (aan)voelen. Waarbij ik dus mijn emoties extern verwerk E (door te praten) en waarbij ik houd van de reis ipv de bestemming P.
Ik zie dat een paar van jullie INFP's zijn. In engels wordt deze groep ook wel de Healers genoemd. Veel therapeuten zijn dat
Dat scheelt maar 1 letter met INFP ;)

Kan je introversie of extraversie dan ontwikkelen? Die site waar de test vandaan komt, praat namelijk over:
"Introverted individuals prefer solitary activities and get exhausted by social interaction. They tend to be quite sensitive to external stimulation (e.g. sound, sight or smell) in general."

"Extraverted individuals prefer group activities and get energized by social interaction. They tend to be more enthusiastic and more easily excited than introverts."

Daaruit kan ik opmaken (of eigenlijk meer een vertaling), dat extraverte mensen energie halen uit samen zijn en introverte mensen niet echt (wat ik herken). Lijkt me dat dat nou eenmaal 'in' je zit?

Wat me wel opvalt dat als ik me beter voel ik meer naar de extraverte kant neig (hoewel ik nog steeds bij de I uit kom). Ook neig ik meer naar de 'a' (Assertive ipv 't' Turbulent).
[context: ik had deze test een paar jaar geleden voor het eerst ingevuld toen ik me erg goed voelde, is wel leuk om te vergelijken]

Verder heb je het erover dat het in het Engels 'healer' is. Weet niet waar je die info vandaan hebt, maar hier staat 'mediator'. En die term past wel erg goed bij mij.. Mijn broertje heeft me al meermaals zo omschreven. XD

Vind het alleen wat minder dat die persoonlijkheid word uitgebeeld als een hippie :lachen1:
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/

soulsearcherx

Bericht door soulsearcherx » zo aug 28, 2016 20:04

Ik ben een INFJ-T
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!

Plaats reactie