Waar geloven Jullie in?

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
HellGhost

Waar geloven Jullie in?

Bericht door HellGhost » ma dec 14, 2015 10:44

Ik geloof of niets of reincarnatie.

Hope
Moderator

Re: Waar geloven Jullie in?

Bericht door Hope » di dec 15, 2015 11:20

Ik geloof in een hemel en een hel. Alleen niet zoals de meeste geloven met allerlei starre regels over hoe je leven zou moeten zijn. Ik denk dat iedereen aan het eind van zijn leven afzonderlijk beoordeeld wordt en dat wordt gekeken naar of jij oprecht en goed gehandeld hebt en op basis daarvan kom je in een hemel of een hel die dan ook is toegespitst op wat voor jou passend is.
Don't let someone dim your light, simply because it is shining in their eyes

It is my decision how I look, and your decision how you look at me

Tigers don't loose sleep over the opinion of sheep

Doingitanyway

Bericht door Doingitanyway » vr mei 20, 2016 10:39

Bekijk "the Secret" op Netflix. Dat geloof ik. Ik kan er wel een paar voorbeelden van noemen. De eerste keer dat ik die doku keek deden we er ruim drie uur over en spoelde we steeds terug als we in discussie gingen over het onderwerp. Ik heb 'm later nog zeker vier keer gekeken. En als een soort jehova getuigen over rond lopen spuwen Dat Is Het! KIJK DAT! Blabla. In de doku gaat het over de wet van aantrekkingskracht. En wat je met je gedachten en gevoelens kan beïnvloeden in je "werkelijkheid" ze zeggen er ook dat je om het te proberen"klein moet beginnen" en bv een kop koffie kan "aantrekken". Tijdens de eerste keer dat ik 'm keek moesten we er wel om lachen, en wij zette toen nog koffie met een filter in 'n mok zonder koffiezetapparaat. En ik zei ok, ik ga een koffiezetapparaat "aantrekken" bij m'n "ex"vriendin in haar appartement. En ik geloof(de) er heilig in dat het zou werken (visualiseerde het koffiezetapparaat op t aanrecht) En verklaar me maar voor gek dat maakt me niets uit. Maar in de week erna, loop ik door de gang van haar appartement staat er een kartonnen doos met de tekst "gratis".. Ik maak het Open, BAM! KOFFIEZETAPPARAAT WAT IK ME HAD GEVISUALISEERD! Dat was de eerste keer! Mijn "ex"vriendin is nog steeds sceptisch.. Maar ze was er bij dat ik zei "ok" ik ga een koffiezetapparaat "aantrekken" en binnen een week stond hij op 't aanrecht. Nog mooier was deze keer; In die zelfde flat op een zondag avond voordat we gingen slapen zei ik 'Zooo morgen weer een nieuwe week' wat moet ik allemaal doen? 'Oja..ik bedacht me dat ik beloofd had om de buddyseat van de stuntmotor van een vriend te bekleden ( nadat ik het had gesloopt ) en dacht ik moet een "tekker" regelen, dat is zo'n nietmachine on steroids. Ik visualiseerde een nietmachine in m'n hand. ( een blauwe..die ik vroeger wel eens had gebruikt om een bank te bekleden ) volgende dag loop ik samen met m'n "ex" de deur uit, en loop ik toch gvd tegen een blauwe tekker aan die bij t grofvuil ligt!!!! DAT GEVOEL IS AWESOME! het regende, dat ding is electrisch. Maar eenmaal thuis dat ding laten drogen en open gemaakt, er zat een veertje los. Gefixt. Die maat geappt. Met dit verhaal. ( dat van dat koffiezetapparaat wist hij al en heeft zelf het boek "the secret" gelezen. Hij geloofd er ook in. ) Zo stom dat ik dit ook telkens weer vergeet.

flower

Bericht door flower » vr mei 20, 2016 11:27

De secret... zitten interessante dingen in ja....

wat ik geloof? Ik ben christen maar heb het niet meer zo op die regeltjes. Ik geloof in Jezus die compleet alles heeft gedaan en gedragen als God als mens. En dat ik daar gewoon in mag rusten. Het gaat er niet meer om dat ik perfect leef. Zijn leven was perfect. Hij is in me gekomen en leeft dat perfecte leven door mij heen ofzo. alles wat ik mag doen is liefde ontvangen van Papa God. Elke dag dat indrinken, waardoor er haast vanzelf liefde uit me stroomt. Omdat ik zo vervuld mag zijn dat het overstroomt.
ik geloof dat hemel en hel niet pas na je dood beginnen. Als je zo leeg bent en je raakt meer en meer verstrikt in bijv verslavingen (onze eigen manieren om liefde te krijgen/vol te raken) maar je wordt alleen maar leger dan leef je al in de hel. Daarom geloof ik in Jezus die bereid was mijn hel in te stappen , alles voor me te dragen, zodat ik nu al in de hemel mag wonen, is vol mag zijn met alles wat ik nodig heb. Ik geloof dat bekering niet eindeloos zonde belijden is. Maar dat we gaan zien wie Papa echt is. Vanuit daar wie we zelf zijn waaruit we anderen kunnen liefhebben. Ik geloof dat alles mogelijk is. En dat t klaar is. Er hoeft niets meer te gebeuren, jezus heeft alles gedaan en ik mag dit steeds meer gaan zien waardoor alle shit steeds meer van me mag afvallen. Ik ben geliefd, mooi, genezen, hersteld, gemaakt en hersteld naar het beeld van God en mag daar meer en meer uit leven. Geen valse id meer maar herstelde goddelijke id.
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.

1234567

Bericht door 1234567 » vr mei 20, 2016 12:32

ik hoorde laatst iemand, die zei:

het leven is een les en geen straf.
Ook ik zou het mooi vinden als dingen doorwerken.
Waar is anders het lijden goed voor ?

Er is natuurlijk meer tussen hemel en aarde.
Hoe het uiteindelijk echt allemaal in elkaar zit, is een mysterie. Ook wetenschappelijk.
Ik denk dat wij als mensen dat nooit kunnen doorgronden.
Dat zou als een vis zijn, die zijn aquarium wilt begrijpen en de immense oceaan en alles daarbuiten.
Ik geloof dus in het mysterie. En het wonder.
Maar daar een invulling aan geven vind ik moeilijk.
Ik kan me er alleen maar aan overgeven ..
maar dat durf ik niet, want ben te angstig.
tranen :hart: kwetsbaarheid

You can call me: 1234

alternatieve gedachtes & NIVEA (niet invullen voor een ander)

flower

Bericht door flower » vr mei 20, 2016 13:11

Ik denk dat wij als mensen dat nooit kunnen doorgronden.
Dat zou als een vis zijn, die zijn aquarium wilt begrijpen en de immense oceaan en alles daarbuiten.
Ik geloof dus in het mysterie. En het wonder.
Maar daar een invulling aan geven vind ik moeilijk.
Ik ben het wel met je eens 1234.

Een van de sprekers waar ik wel eens naar luister zegt zoiets hetzelfde:
'Every concept of God is at best a human response to God’s self-revelation. Concepts are mental constructs. God is more than a mental construct. God’s self-revelation is more than a mere transfer of information, it is self-giving. The most accurate description we can offer such generous love is wordless wonder. It is not that concepts of God are wrong, they may even be beautiful and true, but they will never be beauty itself.' (Andre Rabe)
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.

1234567

Bericht door 1234567 » za mei 21, 2016 06:59

ja het valt, als je eerlijk bent, niet in woorden en gedachtes te vatten.
Maar het ontkennen vind ik eigenlijk ook onzinnig, zoals atheïsten doen.
Je weet het simpelweg nooit zeker. En geloven heet daarom ook geloven/vertrouwen.
En overgave/vertrouwen in het geheel en de stroom van het leven.
Soms denk ik, niemand heeft ooit een keuze gehad in zijn of haar geboorte,
dus als je over het begin van je bestaan al nooit controle hebt gehad,
dan heb je uiteindelijk nergens controle over en ben je onderdeel van een kosmisch geheel.
Maar géén controle is beangstigend !!

En je kunt je heel erg vasthouden aan de wetenschap,
maar die tast ook volledig in het duister over de oorsprong en hoe het uiteindelijk in elkaar zit.
We kunnen alleen maar details 'begrijpen', maar op het aller kleinste niveau snappen we er niets van
en op het allergrootste niveau ook niet.

Dus het is een mysterie en dat mysterie kun je god noemen.
eigenlijk is het hetzelfde toch ?

misschien kom ik nu wel in de hel !
ik zeg dit nu wel heel koel en rationeel,
maar eigenlijk ben ik doodsbang voor de dood en het geheel en het onbekende
etc. dus voel het nu in m'n maag.
tranen :hart: kwetsbaarheid

You can call me: 1234

alternatieve gedachtes & NIVEA (niet invullen voor een ander)

flower

Bericht door flower » za mei 21, 2016 08:22

Ik als christen kan je heel goed volgen hoor 1234567. Weet niet of ze dat allemaal kunnen, denk van niet. hahaha. Maar ik hoor je! En je hebt volgens mij echt een heel stuk van de Waarheid: Jij hebt oog voor het mysterie!

Daarom geloof ik in Jezus. Het blijft geloof. Velen zullen niet in Jezus geloven. Maar ik geloof dat Hij in ons allemaal gelooft. Hij werd God als Mens en werd daardoor heel tastbaar en liet precies zien hoe de Vader echt was. (Na alle projecties van religie op God en voordat religie Jezus weer ging projecteren.)

Deniz

Bericht door Deniz » wo mar 08, 2017 17:14

Ik geloof in de dag doorkomen met alles om je heen zoveel mogelijk in evenwicht door goed plannen en voorbereiden en degelijkheid om klappen op te vangen. Daar mee bezig zijn tot klaar, de éne dag 15 uur, de andere dag 1 uur, afhankelijk van seizoen, weer en hoe je je voelt en wat (werkelijk) nodig of gewenst is en ook meestal in het tempo wat je wenst of aankunt of wat in het algemeen gewenst is en je ook aankunt en fijn werken vindt. Tijd genoeg en ieders bijdrage is tof en mooi op die persoon afgestemde manier, Voor iedereen is er wel iets wat voor die persoon zelf fijn is en voor de gemeenschap ook.
Ik houd van iets wat 100 jaar meegaat,
zoals dat met fietsen mogelijk is, vooral die fietsen van vroeger. Zo degelijk en functioneel en altijd goed te onderhouden en voor te bereiden om problemen te voorkomen en voor te zijn. Ik houd van recyclen, het ijzer weer omsmelten tot een nieuwe ketting.
Ik houd van zoveel mogelijk met de hand te doen, dus liever met de hand zagen dan met een slijptol slijpen, liever in de lijnolie dan in de chemische verf. Liever met de fiets transporteren dan met een stinkende auto.
Alles wat niet nodig is en wat slecht is zoveel mogelijk voorkomen zodat wat WEL nodig is, nog verwerkt kan worden door de natuur, het gif ed. ervan.

Ik zou van een netwerk van fietsen houden die pakketjes van groningen naar maastricht kan bezorgen en dat het dan in principe 100% betrouwbaar ook is, dat iedereen in de samenleving op diezelfde vanzelfsprekende lijn zit.
Ik houd van basisdingen, dus geen supermarkten, maar hallen waar we basis biologisch voedsel halen en wat misschien niet altijd er is, maar in bepaalde tijd per jaar kun je voorraad rijst (indien mogelijk uit die verre landen), havermout ed. en seizoensgroenten halen, niet alles hoeft ALTIJD beschikbaar te zijn, gewoon basisvoedsel wat je lang kunt bewaren, van te voren beslissen hoeveel je wilt hebben en degelijk te transporteren in papieren zakken of handige opslagemmers of vaten die herbruikbaar zijn ed
en biovoedsel waar we met z'n ALLEN voor zorgen en niet alleen de boeren tot een zo goed mogelijk slagen, al moeten we met onze blote voeten aardappelen rooien omdat de grond te nat is, we zijn met z'n ALLEN verantwoordelijk voor een zo functioneel zo milieuvriendelijk mogelijk lopende cirkel en ons aller voedsel.

en ook vooral de populatie controle, mensen kiezen vanuit zichzelf en voor het geheel wel of geen kinderen,
iedereen is er van overtuigd dat de helft tot 3/4! van al het land VRIJE natuur moet zijn, wat van iedereen is, waar je mag spelen en gek doen, af en toe wat mee mag nemen, vruchten, zand whatever, een boompje afbreken of een tak,omdat de natuur het AANKAN, omdat er meer dan GENOEG is en waar dieren vrij lopen die we af en toe (mogen) slachten en zo pijnloos mogelijk doden. Er is veel! moestuin om in bijna of AL onze groenten ZELF te voorzien en minder grasland, het grasland wat er is, staat VOL met van alles en nog kruiden en wat er gewoon groeit in het wild en wat de koeien en andere grazers zelf wel uit selecteren wat ze daar van wel of niet willen eten wat en niet alleen (MONSANTO :( ) gras.

je mag er helemaal WILD zijn en aan het eind van de dag vieren we dat we weer een stukje hebben gedaan die dag om bij de les te blijven, zodat we lekker ontspannen kunnen blijven leven, ook weer de volgende dag(en).

:hart:

CryBaby1

Bericht door CryBaby1 » zo jun 17, 2018 16:20

Ik ben Christen en ik geloof dat God Jezus heeft gegeven zodat mijn zonden vergeven zijn
Love en Respect voor degene die het zwaar hebben :hart:
:hp: voor diegene die vandaag jarig zijn :)
Liefte :hart: voor diegene die liefte nodig heeft :flowers:
:hug: Hugs voor wie dat even nodig heeft :hug1:

Love voor jou :hart:

celine

Bericht door celine » zo jun 17, 2018 18:47

Ik geloof wel in iets maar zou niet weten wat 😁

Cornflower

Bericht door Cornflower » zo jun 17, 2018 22:56

Ik geloof in de hemel,en god bestaat echt heb een bijna doodservaring gehad ooit eens.
Al een paar keer een geest aan me bed gehad,die zei je lieve vriendin is nu gelukkig.
Maar waarom ben ik het dan niet?
Ik ben niet bang om dood te gaan,ik geloof in de hemel en de hel.

hana

Bericht door hana » ma jun 18, 2018 12:15

Ik denk dat het heel veel mensen hier zou helpen om allereerst in jezelf te geloven. Iets waar ik ook nog aan moet werken. Maar begin me steeds meer te beseffen dan de mensen om me heen en ook mijn hulpverleners ook niet goed weten wat helpt en wat niet. En daarom is het belangrijk om te vertrouwen op je eigen verstand en intuïtie/gevoel.

Maar ik denk dat dat niet de vraag was hier. Ik probeer zo open mogelijk te zijn in wat er 'verder' nog is - mocht dat 'niks' zijn of .... weet ik het reincarnatie, of het grote spaghetti monster (hahaha), is dat ook goed. Maar heel soms als ik diep zit, doe ik weleens schietgebedjes en dat is denk ik omdat ik katholiek ben opgevoed - niet dat mijn ouders er veel mee doen.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/

harry

Bericht door harry » ma jun 18, 2018 19:24

geloof is altijd moeilijk voor mij. de zal meschien wat wezen, maar wat?
ik ben ook katholiek opgevoed, maar doe er niet meer aan.

Plaats reactie